Gå til innhold

Bilder av grombilen.

Ranger emnet


GMV

Anbefalte innlegg

  • Svar 427
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

okei hva er målene inv på rørene? er vell 60mm utv? bruker 60mm HR fjører fra pedersen..?

 

Innv er det samme målene som orginal, dvs du bruker orginal mutteren til å feste demperen i toppen på røra. Alt er ferdig gjenget opp. Jeg bestilte sellholm fjærer fra Mobeck, men alle med 60-62mm innv dia går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innv er det samme målene som orginal, dvs du bruker orginal mutteren til å feste demperen i toppen på røra. Alt er ferdig gjenget opp. Jeg bestilte sellholm fjærer fra Mobeck, men alle med 60-62mm innv dia går.

 

okei.. hehe har så mye rart og spørre om.. :P men fjærene hvor mye "senker" de? altså hvor mye kan du presse de sammen før de ikke tåler det.. om du skjønte meg.. :D

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
okei.. hehe har så mye rart og spørre om.. :P men fjærene hvor mye "senker" de? altså hvor mye kan du presse de sammen før de ikke tåler det.. om du skjønte meg.. :D

 

Det avhenger av hvilken stivhet du velger, og lengde på fjæra.

Tror nok ikke det er ett problem akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern hans har vel (242 T6) (Ligger annonse på volvoklubbentrondelag.no)

 

T16 Turbo (Annbefaler denne jeg) holder vel til rundt 300hk

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten legge til i ang disse røra at om en skal senke mye så må røra kortes.

 

På min 242 løsnet demperne fordi øvre fjærskål slo i fjærbeinet/muttern som holder demperne i fjærbeinet.

Kortet ned rørene med ca 55mm, og flyttet demperen lenger ned igjennom spindelen, kortet også ned hylsen som går utenpå R-sport demperne med 22mm for å unngå problemet Maxis nevner.FjrbeinfraSAM.jpg

Her er delene prøvemontert før fastsveising i spindel, og levering til overflatebehandling.

 

244.jpg

Sånn ca høyde kommer det til å bli forran, og litt høyere bak enn på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår