holstad Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Mange gamp du har under panseret??? Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Første gang jeg bremset hadde den 383Hk og 522Nm på hjula (Ca 430 og 590Nm i motor). Byttet deretter turboen, og har ikke bremset den i ettertid, men tipper Ca 500Hk og 600Nm+. Bygger som sagt om motoren for øyeblikket, så jeg sikter mot 600Hk og 700Nm+ Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Første gang jeg bremset hadde den 383Hk og 522Nm på hjula (Ca 430 og 590Nm i motor). Byttet deretter turboen, og har ikke bremset den i ettertid, men tipper Ca 500Hk og 600Nm+.Bygger som sagt om motoren for øyeblikket, så jeg sikter mot 600Hk og 700Nm+ Mvh D blir gromt;) hører Trond også bygger 16 V... sikter på mye han da? Den svarte får vel også ny motor? d må vel bli noe rundt 600 gamper d og? Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Gleder meg til å se den i action:) Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242turbo Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 helt sjukt rååå bil.....skal du på rudskogen i sommar å legge i jenn litt dekk dÅ?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2006 Dele litt tanker om hvordan du skal gjøre det med justerbare coilovers bak? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 den turbo manifolden du har.... hvor får jeg tak i sånt.. trenger det. Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 den turbo manifolden du har.... hvor får jeg tak i sånt.. trenger det. Han har nok laga den selv Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Kenti: Tror det blir ca 400-450 i 16V'n, den er bygd for det meste på std. deler foruten råder, turbo og grenrør. Den svarte får ny motor og. Thjoms: Jeg også, som en unge;) westcoast racing: Ja, hvis jeg har fri, og tid så blir det nok en tur. oeb: Hehe, hemmelig for øyeblikket, men kommer tilbake med info når det er ferdig utprøvd. turbo_works: Hjemmelaget. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Kenti:Tror det blir ca 400-450 i 16V'n, den er bygd for det meste på std. deler foruten råder, turbo og grenrør. Den svarte får ny motor og. Thjoms: Jeg også, som en unge;) westcoast racing: Ja, hvis jeg har fri, og tid så blir det nok en tur. oeb: Hehe, hemmelig for øyeblikket, men kommer tilbake med info når det er ferdig utprøvd. turbo_works: Hjemmelaget. Mvh Okey... bruke dåkk data sprut på motoran eller? Vurdere sterkt å kjøp mæ ein V90 (Orginal 745 gle fra 85 kun ramma fra denj som står igjen ræsten e 965 95mod med div V90 leste å sånt 965 interiør også... med B230FK å M90 girbox å slyngespære. har du nå gode råd te å få ut nå hk av denj motor'n? rundt 300 med orginal sprut å tenning... har gulbox å innsprut hjernen e chipa. ka trengs??;) Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Okey... bruke dåkk data sprut på motoran eller? Vurdere sterkt å kjøp mæ ein V90 (Orginal 745 gle fra 85 kun ramma fra denj som står igjen ræsten e 965 95mod med div V90 leste å sånt 965 interiør også... med B230FK å M90 girbox å slyngespære. har du nå gode råd te å få ut nå hk av denj motor'n? rundt 300 med orginal sprut å tenning... har gulbox å innsprut hjernen e chipa. ka trengs??;) Jepp, datasprut er et must ved uttak over 300Hk, det gir motoren en mye bedre respons og du får justert den inn perfekt, også er det enkelt å mappe om hvis du gjør endringer på den f.eks større turbo, skifte dyser etc. Ang 300Hk trim er dette den beste løsningen på B230Fk motoren: 531 topp Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende. 16T turbo (850R) 3" eksos Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator. Alu intercooler. Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special) Og hvis du vil unnvike ras, h-profilråder... Det lønner seg også å kjøre den på ruller etterpå for å finjustere bensintrykket og ladetrykk. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenti Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Jepp, datasprut er et must ved uttak over 300Hk, det gir motoren en mye bedre respons og du får justert den inn perfekt, også er det enkelt å mappe om hvis du gjør endringer på den f.eks større turbo, skifte dyser etc.Ang 300Hk trim er dette den beste løsningen på B230Fk motoren: 531 topp Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende. 16T turbo (850R) 3" eksos Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator. Alu intercooler. Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special) Og hvis du vil unnvike ras, h-profilråder... Det lønner seg også å kjøre den på ruller etterpå for å finjustere bensintrykket og ladetrykk. Mvh Noen som kan skaffe til veie alt dette? og en må vel kansje bygge om til alu rør og benyte seg av samco slanger? noen som er inntrisert i å bygge for meg? for en pen sum:);) da jeg ikke har plass og holde på:( Siter Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt) Volvo 740/940 16V Tic (solgt) BMW 318 is Coupe (Solgt) VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs) Volvo V90 T-4R (Ny bilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Noen som kan skaffe til veie alt dette? og en må vel kansje bygge om til alu rør og benyte seg av samco slanger? noen som er inntrisert i å bygge for meg? for en pen sum:);) da jeg ikke har plass og holde på:( Nix, absolutt ikke nødvendig å bytte slanger og rør om du har de orginale, bygger jo intercooleren etter std. mål. Turbo koster ihvertfall 5000 ny. Kam ca 2000-3500 Bensintrykkregulator 1500,- Chip?? 3" eksos ca 3500,- Det er ikke billig å trimme.... Enda dette er "snik" trim. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Dette er jo en måte, men da må en ha annet krengningstag som på bildet også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Sjekk ut http://www.auto-service.as de selger mye snacks:) Han som har d har råå 745:) Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.