GMV Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Thjoms: Takker:-) vølvø: B20 fjærene er kasserte pga. at de bunnet ved maks ventilløft:-( Joda det er Autotrim som har fått arbeidet med toppen og resten av motoren, iallefall det jeg ikke får gjort selv. 245 gl: Takk. LMS: Joda, det er 8x17 ET11 med 215/40-17 dekk. Det er også montert 20mm spacere bak (org. Volvo). Subbing har vært ett av problemene ja, men jeg har kappet vekk så mye det går, og banket inn skråkanten innenfor. Dette skal gjøres om til neste vinter, da skal vi bytte en del av innerskjermen og bredde litt i nedre kant bak. For hjulene SKAL gå helt ut til kanten :D Eldar H: Takk. Fargen er Audi RS blå, med koden WZ5M. slire_sladd: Takk, skal prøve å legge ut noen flere bilder. Forresten, du kjøpte vel ikke 240'n av en på dokka?? Tror jeg også spekulerte på den m/B230FK og greier?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Her er noen flere bilder. Bare spør hvis dere lurer på noe. [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] Her er iallefall noen flere bilder da. Skal prøve å holde dere litt opdatert med nye bilder fremover. Det som skal gjøres nå er: -Nye smidde custom stempel. -Ny raceclutch. -Montering av marinveiv (Nytypen) -Balansering av veiv/remskive/svinghjul/clutch. -Nytt innsug i alu med innv. trakter. -Nye dyser 1000ml (760ml er for små) -Omsliping av kammer til en litt mere agressiv profil. -Ny reimskive i alu og nytt ståldrev på veiva. -Ombygging til mekaniske ventilløftere. -Nye justerbare kamdrev (SPM sine er utslitte pga. dårlig kvalitet på materialet) Pluss sikkert en masse ting som jeg har glemt å nevne i forbifarten. Skal prøve å ha den klar til våren, men det er ikke alltid pengene strekker til desverre... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 Er det denne som er på gatebil filmen.. som er noe så sykt hissig atte fytti helvette og litt til? Ligner veldig.. Eller var det 2 dørs kanskje? Men i hvertfall.. Jævlig fin bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 distanse hylsene nederst på fjørbeina dine over bærekula, hvor høye er de? jeg hadde teknt og lage meg sånne selv... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 GMV: Mulig å se den på lånkebanen iår? Håper på det:) Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 sinnsyk den hva rå :D regne med den blir råere.. Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 stemmer det. kjøpt på dokka. hva er det for turbo'er du har der? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 LaSSis: Nei er nok ikke det, den har en Audi femmer under panseret, men jeg var der samtidig ja. Ble desverre ikke med på filmen.... LMS: De er 35mm, men da må du huske å flytte ned styrekula like mye. Da er det et must å bygge om til uniball's. Thjoms: Ja får bare krysse fingrene å håpe jeg blir ferdig i tide. Det er som sagt pengene det stå i.... volvomaster: Takk:-) Får håpe det. Langtidsplanene er å montere glassfiber panser, skjermer, og bakluke, bugge om til fuelcell, bur, letting, større bremser, justerbar fjæring fram og bak. osv, osv. slire_sladd: Så det på bildene at det var den:-) Gamle: Turbonetics T04E trim 50 kompressordel med T3 stg.II A/R 0.48 eksosdel. std. lager Den gamle holdt bare 500mil, så var den heeeelt slutt, defekt lager, kompressorhjul, komressorhus, eksoshus, og turbinhjul. Over 5mm slakke aksialt... Nye: Turbonetics T04E trim 60 kompressordel med T3 stg.V A/R 0.82 eksosdel. 360graderslager. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 500mil var ikke mye... hva var grunnen? lagd grenrør selv eller? Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 500mil var ikke mye... hva var grunnen?lagd grenrør selv eller? For mye baktrykk (mottrykk på eksosen), dette skjer ved bruk av for liten eksosdel i forhold til kompressordelen... Joda grenrøret er lagd selv. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 konge bil du har deg der. stå på :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 konge bil du har deg der. stå på :) Takk, takk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Genial bil! Blir den å se på treff til sommeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Pen bil. Bare skift ut potta med et rakt firetoms rør. Flott og seriøst prosjekt (og fin farge)! Synes potta var grym; sånn vil jeg oxo ha yodude Er eksosen godkjent på BT? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
945 Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Veldi fin 240 du har der! clean og gjennomført, akkurat slik de skal være etter min mening. Har sett den i aksjon noen ganger og må si at det er gromt! lykke til med videre bygging og håper den blir å se til sommeren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg