mx_power Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 lurte på noen ting. noen som har erfaring med å montere basselementer med magneten ut. ellementet er alpine type R 12". noen som vet hvilke kasse og bass port osv. eller hvor jeg kan finne det ut. hvilke fordeler\ulemper har denne monteringen uten om at det ser jo ganske heftig ut. er det samme kasse som en vanlig portet kasse? :cocain: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 fordeler er at om du har en veldig liten kasse kan du får noe mer volume ut av å montere med magneten ut. ulempene er at chassi og magnet Kan go noen ulyder, men hvorvidt dette er hørbart kommer an på elementet. har hørt noen lage ekstremt med ulyder, og andre har jeg ikke hørt noe på. har desverre ingen erfaring med det elementet, men det er jo bare å prøve og se hvordan det blir. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 trenger jeg noe port? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 vel, du Må ikke ha selvfølgelig. men det kommer helt an på om du vil ha en bassrefleks-kasse eller en lukket kasse. bassrefleks krever litt større kasse, men kan også spille en del høyere, og lar deg tune kassen selv til ønsket frekvens. men når det gjelder elementet ditt er jeg usikker på hva som er å anbefale. hvordan lyd er du mest ute etter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 her ute etter et annleg som spiller høyt og showe litt med glassfiber osv.. hehe. :afro og spille selvfølgelig mest mulig pent. hvis jeg prøver lukket kasse må jeg snu polariteten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fab Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 jeg har to slike elementer montert "feil vei". lyden er i mine ører upåklagelig :) husker ikke helt literene på kassen, men kan skjekke :) Siter - Nissan 200sx s13 92mod, sort - Toyota Celica 88mod GT - SOLGT - Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 høres bra ut. har du lukket eller portet kasse? hvordan er lyden i forhold til "riktig vei"? :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollapower Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Har bare prøvd å snu elementer i reflekskasse og det spiller bedre med elementene ut da, sparer de litrene subbene tar opp inni kassa. Og ja, må snu polariteten enten ved å bytte + og - kabler eller om spillern er god nok kan den snues via den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 kan snu polariteten på spiller. gjøre mye rart på den. hmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 men husk at du kun skal snu polariteten på suben da. ikke resten av høyttalerene. så om du har egen forsterker til toppregisteret og forsterkerene er koblet på samme dignalkabel må du snu fasen manuelt. men nå er det ingen regel om at fasen skal snus da. prøv begge deler og hør hva som blir best. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mx_power Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 hei hei.. har snudd bassene no og de spiller helt suverent til rock og sånn. god bunn trøkk men når jeg spiller teckno og trance greier så e det lite guff i de. akkurat som om de blir "kvelt" hmm.. snudd frem og tilbake på polene og styrt på :biker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg