Gå til innhold

a/f måler

Ranger emnet


lunebo

Anbefalte innlegg

Håper du har tenkt og bruke bredbånds manbda? hvis ikke skal det følge med lapp med hvilke ledninger du skal koble deg på...

 

Lillestrøm ja... møtt deg noen ganger og hilst flere ganger! :D meet hadde vert stirlig!

Lik farge og alt! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker innsprøytningssystemet denne lambdasensoren originalt? Om det er tilfelle og det gir feilverdier så må det være noe alvorlig galt med måleren, som da klarer å forandre signalet ifra lambdasensoren til hjernen (?). Det er jo snakk om små spenningsforskjeller som utgjør stor forskjell i A/F-ratio på en lambdasensor, spesielt på en smalbåndslambda. Uten bredbåndslambda er det heller ingen vits å ha så særlig med måling, smalbåndslambdaen er en for dårlig enhet til det. Måleren i seg selv gir ikke aktiv styring av innsprøytningshjernen, så det må del være som jeg beskriver over..

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har tenkt og bruke bredbånds manbda? hvis ikke skal det følge med lapp med hvilke ledninger du skal koble deg på...

 

Lillestrøm ja... møtt deg noen ganger og hilst flere ganger! :D meet hadde vert stirlig!

Lik farge og alt! :D

 

blir ikke no bredbånds lamda enda får komme seinere. jepp får vel ta en meet til sommeren vel nå blir det jo tre røde corrado'r i området

vw corrado jet

nissan primera 2.0 (solgt)

golf ll 1.6 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke no bredbånds lamda enda får komme seinere.

 

Det er ikke så dyrt.. http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm, så har du kontroll på enda mer om du skulle trenge.. :) Smalbåndslambdaen er nesten ubrukelig :) Den måler ikke blandinga aktivt, bare sier om blandinga er under eller over stokometrisk verdi 1 (lambda), mens en bredbånd måler dette med ganske stor nøyaktighet over et stort område.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

on topic: du skal koble deg på den lilla ledningen ut fra lambdasensoren. Og +12v live og jord da :)

 

Hvis du har kjøpt en duostyling (www.duostyling.com/ ) a/f målerc, vit at de er kjent for å få bilen til å gå veldig dårlig på tomgang, se engelsk tråd.

 

 

måleren er fra autogauge

vw corrado jet

nissan primera 2.0 (solgt)

golf ll 1.6 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så dyrt.. http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm, så har du kontroll på enda mer om du skulle trenge.. :) Smalbåndslambdaen er nesten ubrukelig :) Den måler ikke blandinga aktivt, bare sier om blandinga er under eller over stokometrisk verdi 1 (lambda), mens en bredbånd måler dette med ganske stor nøyaktighet over et stort område.

 

blir over 2lapper da og det gidder jeg ikke og bruke penger på nå

vw corrado jet

nissan primera 2.0 (solgt)

golf ll 1.6 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lunebo, autometer er sikkert helt kurant det. Jeg mener, hvis jeg skulle innstallert en a/f måler, er jeg mer interessert i å finne ut sånn ca. hvordan bilen min har det, enn å ha tallet ned til 1/100 presisjonsnivå. Selv om slikt sikkert er viktig nok for full out dragsters, racebiler og dødstunete biler, vil det ikke være verdt pengene for en vanlig bil med kanskje chip og ladehjul. En indikasjon er mer enn nok, iallefall for meg.

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil det ikke være verdt pengene for en vanlig bil med kanskje chip og ladehjul.

 

Det kan vel diskuteres, men om det er noe som ikke er verdt pengene man gir for det så er det smalbåndslambda. Lurer du på hvorfor så ta et søk og les litt om egenskapene til de forskjellige, så blir du overrasket hvor usikkert signalet ifra smalbåndssensoren er.. (varierer med hele 0,1 V). Smalbåndslambda kan kalles en falsk trygghet, og det finnes sikkert personer på forumet som har smeltet forskjellige ting uten at de har merket noe til det på A/F-måleren sin på forhånd.

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår