Gå til innhold

Astroboy: Chevelle -67 - sommer/cruisebil-prosjekt.

Ranger emnet


Astroboy

Anbefalte innlegg

Heisann sveisann.. :)

Har kjøpt meg litt jobb slik at "vinteren" skal bli litt kjekkere.

Bilen er da en 1967 Chevrolet Chevelle 2DHT, SS-clone (ettersom at det bl.a. står en 396 BigBlock i den.)

 

Planen er å fikse rust og slikt (ja, har en tendens til å bli litt rust på 39 år gamle biler)

 

Deretter skal den lakkes, kommer mest sannsynlig til å beholde den i den fargen den er nå, noe det er 2 grunner til;

1. mindre lakkarbeid.

2. Jeg liker "Oldschool"

 

Interiøret vil få en makeover, nye tepper, dørtrekk osv.

 

ledningsnettet skal jeg bygge nytt (er jo elektrikker, så jeg må nesten. :) )

 

Motor og drivlinjemessig så skal den vere grei, bl.a. nyoverhalt motor og girkasse ifølge selgeren, som forøvrig sier at det skal vere omtrent "firehundreognoen" hester under panseret

 

Dekk og felgmessig vil jeg også beholde felgene som er på den, bare "sjeine" dem, mulig at det blir til å bytte dem med noe annet, men som sagt, jeg liker "Oldschool", så her blir det maks 16" felga og gode ringer med fin, svart gummi :) Om du ikke liker det, så må jeg bare si at det er min bil, og min bil er min bil.. ;)

 

men nok om småpratet, over til bildene :)

 

Her er bilder fra da jeg var å såg på den, likte den helt til selgeren starta den opp, etter det "ÆLSKA" ej den :)

Chev6.jpg

 

Ettersom at jeg ikke tok opp lyden (sorry, men det blir), så får du nøye deg med bilde av motoren.

Chev7.jpg

 

Så har jeg ett bilde av den, ja.. demonterte ræva..

Chev9.jpg

 

Så kom dagen at jeg tok å fikk den heim i garasja, tørka litt støv av den, hadde tross alt stått i garasja til selgeren siden slutten på 1991. (panseret kom på etter at jeg hadde tørka støv.)

Chev1.jpg

 

ett bilde som viser litt mere av bilen, tenker jeg skal åpne porten neste gang jeg skal ta bilde herifra.

Chev2.jpg

 

Så her er det jeg driver å pusser om dagene, litt rust og tidligere "lapppålapp"-reperasjoner, men det blir vel bra til slutt :)

Chev3.jpg

 

Litt flere bilder som er tatt, men som jeg ikke synest er nødvendig å ta med her.

 

Håper på at folk liker det de ser, og at jeg gidder å holde tråden noenlunde oppdatert :)

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Knall rød bil, diamantsvarte dorullfelger med polert kant tror jeg kan bli meget bra her ass=)

Du har jo alt, bare lakk som mangler:D

Men ikke skamsenk den, litt senk er OK, men det ser jo bare rart ut hvis den blir altfor lav da?

Kanskje lykter med svart reflektor?

La rød, svart og chrome gå igjen i bilens tema, og ikke bland inn no tullefarger.

Hvis du holder deg til de 3 fargene tror jeg detta kan bli superdupert!

Gleder meg til fler bilder =)

 

Edit: Polert senterkopp blir steinkult =)

Edit2: Polerte hjulmuttre=D

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall rød bil, diamantsvarte dorullfelger med polert kant tror jeg kan bli meget bra her ass=)

Du har jo alt, bare lakk som mangler:D

Men ikke skamsenk den, litt senk er OK, men det ser jo bare rart ut hvis den blir altfor lav da?

Kanskje lykter med svart reflektor?

La rød, svart og chrome gå igjen i bilens tema, og ikke bland inn no tullefarger.

Hvis du holder deg til de 3 fargene tror jeg detta kan bli superdupert!

Gleder meg til fler bilder =)

 

Edit: Polert senterkopp blir steinkult =)

Edit2: Polerte hjulmuttre=D

 

bra det er noen som har forstått det.

tanken var å ta de felgene jeg har på nå, glassblåse de, lakke aluminiumen sort(det som er rød-orange på bakhjulene) åsså pusse stålet fint (chormen har selfølgelig blitt skadet å det er derfor maaasse smårust der det en gang var chrom..)

senking er ikke aktuelt... :)

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått brukt en dag i garasjen.. ble lite mekking i slutten av forrige uke og i helga, var uheldig å fikk noe greier i ryggen, stiv som en stokk i 5 dager er kjedelige greier..

 

men tilbake til bilen.

Tok å pussa og pirka litt mere på dørken, denne gangen under beina mine (førerplassen altså) og etter litt tenking, og vurdering av resten av lappeteppet, som jeg liker å kalle det. og nå skal jeg bestille ny dørk fra statene.. mottoet mitt er på en måte "nytt er nytt"

 

Tok å jekka opp bilen og begynte på nedplukking av bremser og dempere, (er det noen som trenger to stk. gåene hijackers, så er det bare å si ifra, du får dem for prisen av en norgespakke, si fra før tørsdag, for da er det søppeldag);

Chev10.jpg

 

 

som vanlig så glemte jeg å ta bilder før etter at moroa var over, så da ble det slik..

Chev14.jpg

 

 

 

Her er altså dørken jeg skal bytte ut, rust her+ rust under tidligere lappebiter der det har vert rust.. ikke så lurt å bare legge en plate oppå den gamle rusten., slik det er gjort alle andre steder i dørken..

Chev12.jpg

 

Igjen så har altså mappa med bilder i oppdatert.

slenger likegjærne med bilde av Astroen min.

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Omsider en oppdatering.

BILEN ER FERDIG!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neppe...

men den her blitt blå.

men det er ikke fordi den er lakket, men fordi jeg har fjerna deler av den gamle lakken, med kniv..

Bilder kommer her:

 

Her er da (igjen) ett bilde av der motoren står, husker ikke helt hva det heter, men det er iallefall ett bilde av den plassen.

Chev15.jpg

 

 

Her ser du at bilen har begynt å bli blå, på gulvet kan du se den gamle lakken. (kan bli din for prisen av en norgespakke, si fra før torsdag, for da er det søppeldag)

Chev16.jpg

 

 

Har ikke begynt å pirke på bakluka enda. (som nevnt tidligere, vil du ha ett komplett lakk-kit til en 67 chevelle (kan lett tilpasses 66 også) så er det bare å si fra.)

Chev17.jpg

 

 

Nytt innsug, som naturligvis ikke passer imot den forgasseren jeg har ligger blant lakkrestene (følger ikke med i lakk-kittet)

Chev18.jpg

 

 

Ny fordeler og nye speil har også kommet i hus.

Chev20.jpg

 

 

Størrelsessammenligning av fordeleren.

Chev21.jpg

 

 

Speilene, legg merke til den søte lille Bowtien på speilet.

Chev22.jpg

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker bilen, liker ideene dine.. Så eg tipper dette blir bra :D Bilen er så tøff at den kler å være høy.. Selv om lav er best ;) Stå på!

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

etter en periode med alt for mye jobbing på kystvakter, skyssbåter, kraner og fiskebåter som trengte fiksing, så har det begynt å skje ting igjen..

fått på innsug og diverse på motoren, polert litt chrome-deler, endret planer, litt skruning og forskjellig annet småplukk, så oppdaterer jeg tråden igjen.

 

1. Fargen;

Ikke den rød-oransje fargen den hadde, men bare rød. målet er at den skal se ca. slik ut; chevcopy.jpg

 

2. Bremser; Skivebremser heile veien rundt, komplett kit tilgjengelig, med allt nytt.

 

3. "BOF"-restaurering (Body Off Frame) altså, plukke karosseriet av ramma. like greitt ettersom at foringene mellom ramma og karosseriet skal byttas uansett.

 

4. Understell: Alle foringene kommer mest sansynlig til å bli byttet ut med polyforinger, litt dyrere for smakens skyld..

 

5. Bilder;

chev23.jpg

 

chev24.jpg

 

chev25.jpg

Bilpark:

-00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8

-67 Chevrolet Chevelle 396BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår