v240tic85 Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 b23et eller b230ft Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 B230ET har best topp.. høyere komp.. B230Ft har best blokk.. med underspyling av stemplene. correct me if i'm wrong. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 B230ET har best topp.. høyere komp.. B230FT har best blokk.. med underspyling av stemplene. correct me if i'm wrong. Opps. dobbelpost:S Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Har mæst trua på B23ET.. har du en på handa? ny den FT motorn da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 har ikke noe på hånda nei! tenkte å dra over grensa og skaffe motor! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekkemann Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 hvis du skal kjøre så å si orginalt så ville jeg kjøpt b23et pga. smidd veiv å m-råder..? hvis ikke jeg tar feil.. Siter *volvo 240 glt 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 tenkte på og trimme til ca 250 - 300hk jeg da! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 b230 blokken har jevnere støping enn b23 blokken. ellers, har ikke alle b230ft underspyling. b230et og b230ft fra samme år, tåler det samme. b23 tåler mer enn b230 før 1989 (frem til og med 1988), pga. rådene. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Før 85 var B23ET best. Den er KUN i 760 TIC fra 83-84. Fra 85-89 er vel noe av det dårligste du kan finne, de har svake råder og dårlig veiv. Det var toleranse på 15g på rådene, noe som er forholdsvis mye. I 89 satte de den "gamle" veiva tilbake og de ble litt sterkere, men rådene og stemplene var samme. I 93 kom B230FT/FK med underspyling I 95-98 (B230FT/FK)så har du den sterkeste bunndelen og motoren som er av rødblokk turbo og få. Den har "gamle" veiva, sterkere råder (m-råder ??). Den har og underspyling. I følge BCB så er egentlig B23ET motoren den beste rødblokk motoren som eg laget (jeg mener også det). Men det er en minus at den ikke har underspyling. Den har 405 topp, smidd veiv, M-råder, smidde stempler og B kam. (jeg kjører A kam). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 tenkte på og trimme til ca 250 - 300hk jeg da! Da skal no en B23ET holde, den skal egentlig tåle 300 med orginal innmat. Men jeg mener det er for høy komp. i den motoren orginalt. Den ligger på hele 9,1:1.. Da kan du ta og dreie av stemplene, noe som krever meeeeeget nøyaktig maskinering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Hvis det er snakk om en relativt orginal motor med orginal sprut vil jeg si en ft/fk er mere trimmvennelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 ok! noen som vet ca pris på ft motorer i sverige eller? har jo f motor fra før så da blir det enklere å montere! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 litt ot... men b21 har orginalt m råder og smidd veiv... er det noe av det samme man finner i b23? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 ok! noen som vet ca pris på ft motorer i sverige eller? har jo f motor fra før så da blir det enklere å montere! 5-15000,kommer ann på km.stand og hva som følger med selvsagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissingLink Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 vi har en b230fk(motor er -96 mod) som nettopp er bremset til 369.7 og 505nm hos v.s. 9.1-1 komp 530 topp noe portet,t-5kam +++ Siter Volvo 240 TIC -80 Toyota Supra(NA) -93 x Vw Golf -86 x Vw Golf -84 x Nissan 100nx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.