Gå til innhold

SOMMERTREFF 2006 - Arctic Circle Raceway

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 702
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et spørsmål:

 

Jeg har nettopp flyttet batteriet fra motorrommet til bagasjerommet. Akkurat nå står batteriet i en plast-kasse som er stroppet fast. Det jeg lurer på er om batterikassen må være sveiset fast? Altså må jeg lage ny kasse og sveise denne fast i bilen, før jeg kan kjøre på banen??

 

Hvordan du fester det er vel ikke så nøye, bare det sitter fast, og tåler en smell eller to. Du vil ikke ha et batteri flyvende baki bagasjen hvis du velter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål:

 

Jeg har nettopp flyttet batteriet fra motorrommet til bagasjerommet. Akkurat nå står batteriet i en plast-kasse som er stroppet fast. Det jeg lurer på er om batterikassen må være sveiset fast? Altså må jeg lage ny kasse og sveise denne fast i bilen, før jeg kan kjøre på banen??

Stikkordet her er vel "gate-lovlig". Er det godkjent for gata, så funker det på banen og. (i dette tilfellet..) :D

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT enig med siste post her. MYE bedre plass å se fra..! :D

 

Hvis du har testa den du har testa de to plassen så vet du at den første plassen som ble nevnt er beste plassen, og der kan du tilogmed komme opp med bil, og du står 4 meter fra autoværnet og 1 meter høyere en autoværnet, så tror sikkerhet er god nok ( det siste var til deg "ACR utslipp")

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål:

 

Jeg har nettopp flyttet batteriet fra motorrommet til bagasjerommet. Akkurat nå står batteriet i en plast-kasse som er stroppet fast. Det jeg lurer på er om batterikassen må være sveiset fast? Altså må jeg lage ny kasse og sveise denne fast i bilen, før jeg kan kjøre på banen??

 

 

Tips: Hvis bilen din er ribba bake der batteriet er så er det ikke nå problem å kjøre gjennomgangsbolt på siden av batteriet og få en 4 cm brei plate over batteriet som du kan skru fast.

Det har jeg ville gjort, og det skal jeg gjøre når vi skal plassere batteriet i banebilen :)

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt teknisk så hadde jeg aldri sluppet gjennom en bil som hadde batteriet stroppa fast ...

det er nå bedre å stroppe et batteri fast sålenge det er festet slik at det ikke beveger seg...

 

jeg kommer antageli å sette batteriet i en kasse bake og sette en "stang" over batteriet så batteriet sitter fast, stanga skrues med vingemuttre (slik det er org)

 

høyden på kassen kommer til å være ca halve høyden av batteriet, kanskje litt over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har testa den du har testa de to plassen så vet du at den første plassen som ble nevnt er beste plassen, og der kan du tilogmed komme opp med bil, og du står 4 meter fra autoværnet og 1 meter høyere en autoværnet, så tror sikkerhet er god nok ( det siste var til deg "ACR utslipp")

 

 

Jeg er ikke helt enig med deg der om at det er den beste plassen. Skal du virkelig se alt, så skal du kjøre helt til topps over tribunen Der ser du hele banen. Rett bak post 8 som du referer til ser du ikke så mye. Trekker du opp i publikumsområdet B (som det faktisk heter) bak post 7 så ser du mer. Du kjører helt frem til post 7C og parkerer der. At du kommer 1 meter over autovernet noen plass mellom post 8 og post 7C trekker jeg sterkt i tvil.

Jeg er ikke her nødvendigvis bare for å være grei.

 

Rana Racing Security

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har testa den du har testa de to plassen så vet du at den første plassen som ble nevnt er beste plassen osv..

Har "testa" begge plassene ja, og vil si at S'en er den desidert kuleste plassen å stå.

Her ser du bilene når de kommer ned fra "nordpolen", både inngang på s, midt i, og utgang, samt inngang på 180°'ern.

Du ser også svingen etter 180°, samt inngang på depot-svingen ;)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor det er best å stå, men at publikum kan ha flere plasser se stå å se på ville være bra.. Sånn at de ikke bare ser målstrekka.. Prøve å lage det til slik at det går å stå andre plasser å se på også..

 

image022.jpg

 

Kan hende folk må ned hit uansett. Vi vurderer å kjøre breisladden i svingen etter det markerte området.....Her vil jeg tro vi kan få se noen ganske heftige sladder med høy fart og MMYYYYEEEE røyk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende folk må ned hit uansett. Vi vurderer å kjøre breisladden i svingen etter det markerte området.....Her vil jeg tro vi kan få se noen ganske heftige sladder med høy fart og MMYYYYEEEE røyk:)

Er det mulighet for at de som vil være med og være fotografer kunne vært på innsiden av den svingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nå bedre å stroppe et batteri fast sålenge det er festet slik at det ikke beveger seg...

 

jeg kommer antageli å sette batteriet i en kasse bake og sette en "stang" over batteriet så batteriet sitter fast, stanga skrues med vingemuttre (slik det er org)

 

høyden på kassen kommer til å være ca halve høyden av batteriet, kanskje litt over..

 

Selvfølgelig er stropping bedre en ingenting men om det fremdeles er så lurt er noe annet. "Stangmetoden" er å foretrekke ja ;)

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål:

 

Jeg har nettopp flyttet batteriet fra motorrommet til bagasjerommet. Akkurat nå står batteriet i en plast-kasse som er stroppet fast. Det jeg lurer på er om batterikassen må være sveiset fast? Altså må jeg lage ny kasse og sveise denne fast i bilen, før jeg kan kjøre på banen??

 

Tja, jeg hadde samme opplegg i fjor. Batteriet reiv seg og laga bulk i skjermen fra innsida. Ikke kult! Har kjøpt et batteri-brakett som skal boltes fast i godset.

- 1969 Ford Mustang Fastback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår