HJ-RACING Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Er de noen som har noe tips. Synst bremsene er for dårleg som de er... Hadde ikke tenke mej et sett... Bytte fra en anna bil. Eller Bedre Bremse skiver.. Noe sånt.. Siter Kjører du ikke volvo hvorfor kjøre bil i de hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 det er noen her inne som har handle s60R bremser. skrotnissen blant annet. de kan sikker si mye mere en meg. men det skal passe. :rolleyes: Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Hmm..hva med sånn fallskjerm man skyter ut bak da? :D Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Faa tak i bremser fra 940 turbo eller no saant da, men for all del hold deg unna 740 bremser. De benytter glidekalipper system og det er daarlige greier, kan sies at volvo datt tilbake paa bremsene naar 7 serien kom ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 må sei meg eninge der. 740 callipperene e møkk design.. du kan jo kjøra ein liden overmaling av bremsene dine då, bler nok bere då. 240 bremsene e ganske goe syns nå vertfall eg Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Vil no sei at 760 bremsen er gode eg da. Regner med at dei er lik 740 bremsene. Men ikkje verdens beste bremser. Gå for S60 bremser, om du har råd til det. Og kva er eigentlig problemet med 7 serie bremsene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Slike bremser som jeg har montert på 960ien min. Største typen som satt på S80/S60/V70, altså dem som det går på minimum 16" felger på. Billig og funker mye bedre enn orginalbremser. Glidekalippere fungerer da godt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 ps. eiker polarisfelger vil ikke virke med r-bremser!! husk at ved å bytte til r-bremser, blir vinterdekk og sommerdekk, samt felger en ekstrakostnad. må vel regne med ca. 10-12 lapper for bremsene nye i norge, samt adapterplater må fabrikeres.. man må også blende noen hull, etc. alt dette er veldokumentert på nettet, og det har blitt tatt opp på forumet her før. (prøv å søk) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Jeg har hørt på pris på R bremser i Norge, er ei stund siden. Men om jeg ikke husker feil så var det sånn cirka sånn: -Kaliper ca 5500kr/stk -Skiver ca 1500kr/stk -Bremsebelegg var også rimelig dyrt Skyt meg om jeg husker helt feil. Så det er galskap å kjøpe sånt i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Jeg har hørt på pris på R bremser i Norge, er ei stund siden. Men om jeg ikke husker feil så var det sånn cirka sånn:-Kaliper ca 5500kr/stk -Skiver ca 1500kr/stk -Bremsebelegg var også rimelig dyrt Skyt meg om jeg husker helt feil. Så det er galskap å kjøpe sånt i Norge. høres ikke feil ut.. samt de er visst meget vanskelig å få tak i, i norge.. sverige eller usa, er vel greit sted for import fra.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 ps. eiker polarisfelger vil ikke virke med r-bremser!!husk at ved å bytte til r-bremser, blir vinterdekk og sommerdekk, samt felger en ekstrakostnad. må vel regne med ca. 10-12 lapper for bremsene nye i norge, samt adapterplater må fabrikeres.. man må også blende noen hull, etc. alt dette er veldokumentert på nettet, og det har blitt tatt opp på forumet her før. (prøv å søk) Er ikke akkurat ragnarokk om man må bytte ut eikerhjula da :oohh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Eikerfelger er da fine å henge slanger og skjøteledninger på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Faa tak i bremser fra 940 turbo eller no saant da, men for all del hold deg unna 740 bremser. De benytter glidekalipper system og det er daarlige greier, kan sies at volvo datt tilbake paa bremsene naar 7 serien kom ut... Nei. det er ikke dårlige greier, "men" de må passes på, Må demontere og smøre de glide systemet med koberpasta. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Eikerfelger er da fine å henge slanger og skjøteledninger på... Ikke fine nok. De er penest på dynga! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Er ikke akkurat ragnarokk om man må bytte ut eikerhjula da :oohh poenget mitt var jo: nye felger + dekk, til sommer OG vinter, blir fort en god del titusener. I tillegg til r-bremsene.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg