Zemeckis Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Hei Har som sikkert noe vet fått taki meg en veldig pen Volvo 240, men det står en B23A i den og den er ikke akkurat gjerrig på bensinen. Men er det mulig å få ned forbruket noe ned? Til jeg ivertfall har spart opp penger til en annen motor=p Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 skift dysenål og munnstykket i forgasseren. koster ca 800 kr hos volvo, og da synker bensinforbruket. Nåla i di fleste A motorer er sletne, og slipper derfor igjennom for mye bensin. gjorde dette på en B21A, og den brukte 1 liter på mila, blandet kjøring. Så det anbefales Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Januar 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Takk for svar! Får kjøpe slikt når jeg får lønna i mars, forhåpentligvis. Så jeg kan få det hos hvilken som helts Volvo forhandler eller et Volvo verksted? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Sørg for at tenninga er god også..er vel stift tenning? justere tenninga og stiften. Bytt plugger,fordelerlokk og alt sånt og hvis det er gammelt. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Sørg for at tenninga er god også..er vel stift tenning? justere tenninga og stiften. Bytt plugger,fordelerlokk og alt sånt og hvis det er gammelt. Ganske så lurt d her og. Andre ting så kan virka inn på bensinforbruket e hjullagrene, vis di e dårlige (møje rullemotstand) så bør du bytta di og Husk å få justert inn CO itte bytte av nål :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas V Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 husk det aller viktigste er hvordan du har hoyrefoten din da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 Dekk og lufttrykk har også innvirkning på forbruket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg