Gå til innhold

Mitt turbo Prosjekt

Ranger emnet


G60 Racing

Anbefalte innlegg

Da var det tid for og starte tråden hvor jeg med bilder skal prøve og holde dere oppdatert mens jeg konverterer til turbo.

De første komponentene er allerede på plass.

 

Garrett T3 er på plass

Turbo1.jpg

Oil catch tank også

Oilcatchtank.jpg

 

skal komme med liten liste over hva som blir kjøpt inn i løpet av kvelden.

Dette blir DIGG!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal bli morsomt og se, kommer til og ta en rullende landevei test da er ferdig hvis pengene strekker til.

 

Her er listen på deler som skal bestilles men blir sikkert oppdatert!

Manifold fra Atp

Downpipe fra Atp

Ferdig bunn panne fra Atp

Olje slanger fra Atp

Bolter og pakninger fra Atp

T3 Turbo (Ligger i hylla)

Rallye cooler

Røde 308 dyser

olje kjøler med termostat

Rør til cooler fra jobben

Chrome topp deksel og innsug

Forsterkede råde lager (Ligger i hylla)

Chip fra frode

Oil catch tank (Ligger i hylla)

Greddy type RS

90mm K/N Filter (Ligger i hylla)

+++

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få ut dette her.

Noe turbo FB la ut i annen tråd:

 

Jeg har kjørt ganske mange g60 turbo motorer og aldri brukt forsterkede råde lagre. Kjørte 1.6 ladetrykk på d meste.

Men bruker aldri dårlig olje og bytter oftå så må være noe der.

 

Motoren var helt orginal g60, bortsett fra større dyser og trim kam.

Ja det er fort gjort å bytte lagrene så er vel like greit å gjøre det når du først skal bytte bunn pannen likevel.

På 1.2 målte vi 202 hk på hjulene. Det var på en golf 2. Var kun den jeg målte

 

Virker helt sykt meg 1,6 i ladetrykk!

Får meg til og tenke på om jeg skal holde meg til 1,2 som jeg hadde tenkt...

Litt avhengi av hva som kommer ut av denne posten kommer jeg til og overhale en G60 motor selv på jobben og får litt ordentlig fart i den! eventuelt med 16v topp hvis det er mulig. men det blir mye jobb i forhold til det jeg da allerede har gjort.

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte da mapen skulle holde opp til 1,3 så jeg klarer meg akkuratt...

Som han sa skal de mapes til uka så blir vel mer riktig blanding da!

Håper blir fornøyd med 1,2, tenkte kansje skulle bygge opp en motor ved siden av og bytte da den var ferdig! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker det med 1,7 bar ladetrykk og digifant-map for ca 1 bar?

 

 

Har 250 kpa map sensor så funker aldeles utmerket. Har lånt meg emulator så kan mappe via bærbar pc mens jeg kjører.

Planen er å holde et stabilt 1.3 trykk så har fått meg en el. boost kontroller, men vet ikke om eg gidder bruke mere penger på den bilen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår