Gå til innhold

Mitt turbo Prosjekt

Ranger emnet


G60 Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men du Magnus.. Mye koster short shift? Du har vel det? Er det vanskelig å montere?

 

Koster det mye?

 

svarer litt for mannen jeg ;)

 

Shortshift koster rundt 1200,- og du får det blandt annet ved å kontakte Sandnes Motorsport.. jeg vet at det er andre som også forhandler det, men jeg kommer ikke på noen i farta.

 

skal vist være en grei jobb og bytte også, men du må visst komme til fra undersiden og ta ned katta også, men jeg har ikke gjort dette enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte fra protrim.no 1250kr til min 850 til din.

Jeg tok alt opp jeg, ikke som folk flest og tatt alt ned...

Fra begynte til var ferdig og var ute og kjørte tok det 1 time...

Monteringsanvisningen var på tysk så hjalp meg lite men er jo rimelig idiot sikkert! :D

Absolutt verdt pengene synes jeg, fått mange bemerkninger på kassa!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvordan går bilen nå G60 racing?

 

Vet du ca hvor mye HK du har? Er det mulig å justere turbotrykket, slik at den kan bremses med papirer på 160hk eller 184hk som er de 15% som er lovlig å trimme ;)

 

Ellers bra tråd med bilder osv, ser ikke så altfor vanskelig ut, bare man har litt tid. Eller hva mener du, har du mye erfaring med å skru motor? Vil en som ikke er så kunnskapsrik innenfor motor klare å montere kitet fra ATP eller EIP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går bilen nå G60 racing?

 

Vet du ca hvor mye HK du har? Er det mulig å justere turbotrykket, slik at den kan bremses med papirer på 160hk eller 184hk som er de 15% som er lovlig å trimme ;)

 

Ellers bra tråd med bilder osv, ser ikke så altfor vanskelig ut, bare man har litt tid. Eller hva mener du, har du mye erfaring med å skru motor? Vil en som ikke er så kunnskapsrik innenfor motor klare å montere kitet fra ATP eller EIP?

 

Bilen min går ikke i det heletatt nå da skal bygge meg ny motor i vinter.

kjørte 1,2 i ladetrykk og etter mye justeringer og utprøving med bensin trykk ut ifra A/f verdi så gikk den veldig bra og ble en helt annen bil en med 1 bar med g-lader. kan vel tippe 220-230 uten at så veldig mange skriker ut om at jeg skryter på meg hk.

 

Jeg jobber med og skru motor så vill si kunskapen er der og vill si det har kommet godt med under konvertering til turbo. selv om det kalles "bolt on" er det egentlig sjelden det, blir som regel mye ekstra deler forde da vet man at det fuker.

 

og få det godkjent skal ikke vere noe problem, bare og justere ladetrykket ned til ca 0,6 også har man jo std. effekt.

 

Kommer til og komme med flere innlegg da jeg begynner på monteringen av motoren. 1,9 G60 Smidd innmat, ny topp portet topp med større ventiler+++ :D

 

Lykke til!

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår