Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

Driver å legger i FK-motor i 77-242en min nå, allt er på plass bortsett ifra den 11-pola domme kontakten inni på høyre side.

Har lagt di 2 tykke rø ledningene sammen og til +,

tykk gul/rød til bensinpumper, gul/rød ledning + blå ledning til + på hakk 2 på tenningslås.

Har strøm på coilen men motor starter IKKE.

pumper går som f, men dårlig me gnist da. HVA ER DET??????? allt er flytta over fra en annen bil, og der funka det.

Motornettet er ifra 240 92mod, den 11-pola kontakten her har ikke den tynne gule/blå ledningen som skal til 50 (kanskje en annen farge på nyere nett. Noen som veit hvor jeg finner elskjema til 240 på nettet?

Haster som F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tenning og innsprut jobber sammen på begge motorene, så du må velge, enten ET eller FK/FT. du kan ikke kombinere ET tenning og FT innsprut. Tenninga justeres elektronisk, så du trenger ikke tenke på det med turbotrykk og gasspådrag

 

Er kun på forgassermotorer at du må ha en eget turbotenningsanlegg.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. kjempe bra guide her. Lurer på hvordan jeg kan bygge om 240 min med B230A til turbo motor uten og bygge om til FT.

vil gjerne ha forgasseren min men turbo skal jeg ha. er den noen som gidder og lage en oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det, og hvor jeg kan få tak i deler hen.

er veldig glad for svar. nå har ikke jeg lest hele denne tråden så vis det er her fra før så nevn gjerne sidetall.

 

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvis jeg har en ET motor i bilen uten turbo kan jeg bare sette i turboen uten at jeg må gjøre no med det elektriske.. uten om dyser?

 

ET motorer har alltid turbo, Det er det T`en står for, se på side 1 i guiden, der står motorkodene forklart. En ET motor uten turbo heter kun E.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår