Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

Hadde det vært mulighet for å få noen flere bilder og forklaring på det med formotstand osv...

 

Har fått tak i komplett lednings nett i fra b230F å da er det jo bare å lodde inn formotstand..

Hvordan vet jeg hvilken ledning som går til hjernen?

Hvor på ledningsnettet Finner jeg det pungtet der jeg må lodde inn forrmotstanden..?

Hvor får jeg tak i forrmotstand`?

 

Takker for hjelp...

SIGNATURREGLER: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har tenkt til å skaffe meg viking ecotrim, men hvor høyt turbotrykk kan jeg sette den på? Hvordan blir bensinforbruket da? Samt hvilken dumpventil er anbefallt når man setter orginalen ut av funksjon?

 

Er vel 0.6-0.8 som den er beregna for?

 

Hvorfor skal du sette den originale dumpventilen ut av funksjon hvis den fungerer? Det er anbefalt en ny resirkulerende dump hvis du fjerner den originale.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå sette en 97mod B230FK i min bil. Er vel greiest å beholde det ledningsnettet som står i bilen?(90mod B230f. Så må jeg vel også bytte motorfestene fra 940 til 240 fester? Må vel sette over festene til dynamo og servo pumpe også? Bare lurer siden dette ikke står i guiden...

1990 Volvo 240 GLT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Grønne FT/FK dysene har annen motstand enn gule F- dyser, derfor må man lodde inn formotstander i ledningsnettet. Formotstandene er en liten alu klomp med 4 hvite porselensrør og en 5-polig kontakt. Den skal loddes inn i ledningene til dysene. Man klipper opp plastiken rundt kablene og da finner man et skjøtestykke hvor 4 ledninger blir til 1.

 

Hvilken formotstand er det du lodder inn her?

Har tenkt å bytte i min 740 fra B230E til FK/FT.

Har pratet med Huggeri, og di sa jeg skulle få komplett ledningsnett, trenger jeg da og tenke mer på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken formotstand er det du lodder inn her?

Har tenkt å bytte i min 740 fra B230E til FK/FT.

Har pratet med Huggeri, og di sa jeg skulle få komplett ledningsnett, trenger jeg da og tenke mer på dette?

 

Hvis du får med komplett ledningsnett så er motstandene der allerede. De er helt like de som er på bilde på side 1.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Angående hastighetsignal fra speedo til hjerne, kan "taxi-uttaket" brukes (De to pinnene til venstre for speedostikket som originalt har "kondom" over seg). Jeg bruker gamle speedometeret med 3 kontakter (86mod), tellering med 12 tenner i bakaksel.

Dette funker fint. Motoren går som ei klokke, og ingen 311 feil.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du har klipt vekk skjøten sitter du igjen med 5 ledninger, alle er Grønne\hvite. De skjøter du og setter inn i motstanden, de oransje kablene rører du ikke.

 

ingen oransje ledninger hos meg... er grønt og kvit som går til pin 18 på bensin hjernen og rød og svart som går til bensinreleet og til pin 9 på bensinhjernen. er det på den røde og svarte som formotstanden ska på da?

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår