Gå til innhold

Må man bytte dempere ved senking 45/45?

Ranger emnet

Ongabonga

Anbefalte innlegg

men hva er forskjellen på hjulvinkler????????

Ingenting! Må bare ha ny optisk når en monterer de nye demperne... Ergo dobbelt arbeid.

Når det gjelder 35/40mm senkesett er som regel disse tilpasset de originale demperne, dvs at om en ønsker en litt lavere/sportsligere bil som er komfortabel til daglig, er originaldempere et godt alternativ så lenge dem er i god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har dårlig erfaring med myke original dempere på bil som er senket 40-45mm.

De originale demperne er for lange og myke på dårlig vei.

Har opplevd at demper botner i sving, vart veldig spennende.

Eg personlig ville ha skiftet til kortere og stivere dempere når man senker meir

en 35-40mm.. i hvert fall hviss man kjører litt aktivt i sving på dårlig vei.

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har dårlig erfaring med myke original dempere på bil som er senket 40-45mm.

De originale demperne er for lange og myke på dårlig vei.

Har opplevd at demper botner i sving, vart veldig spennende.

Eg personlig ville ha skiftet til kortere og stivere dempere når man senker meir

en 35-40mm.. i hvert fall hviss man kjører litt aktivt i sving på dårlig vei.

mvh

Enig.

Minstekravet er ihvertfall et par gode gassdempere.

Oljedempere og senking gav i alle fall elendige kjøreengenskaper på min gamle 264.

Har selv god erfaring med Lesjøforsfjærer og Sachs Advantage dempere på gamlebilen. Et glimrende kompromiss mellom komfort og kjøreegenskaper.

Selvfølgelig ikkje så gode/harde som Bilstein, men enorm forskjell fra originale oljedempere, og myye billigere.

Etter å ha montert dette, sammen med torpedostag og orig. spacersett bak, var ikke bilen til å kjenne igjen.

Fatter ikke hvorfor jeg solgte den bilen :(

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider