Gå til innhold

Nytt anlegg i A3`n igjenn.

Ranger emnet


Desmond Tutu

Anbefalte innlegg

Da var det på`n igjenn. baklys pæra mi gikk her en dag. å for å skifte den måtte anlegget ut! det i seg selv var prosjekt nok. så gidder ikke det flere ganger!

 

Først ett par bilder av det gamle anlegget:

 

Bagasjen

IM002529.jpg

 

Dørene

866.jpg

 

Nye dørtrekk skal å lages. så har sotte på reserve trekkene imens jeg bygger nye

IM002699.jpg

 

kassene

IM002726.jpg

 

 

 

Delene til di nye kassene ferdig kappa å borret.

IM002725.jpg

 

Kassene i bilen.

IM002728.jpg

 

umulig å forklare hvordan dette blir utseende når det er ferdig. så dere får vente på bilder.

 

mere kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal bruke samme utstyret ja. det er ikke mere enn noen mnd gammelt.

 

å ja. forsterkerne skal skrå ned mot subbene på ett vis. skal se om jeg finner tid til å bygge litt mere i kvelld nå.

 

slenger ut litt specs på utstyret. om noen er interisert i slikt.

 

monoblokka: http://www.mtxaudio.com/caraudio/products/amplifiers/mxa8001.cfm

 

4 kanalern:

http://www.mtxaudio.com/caraudio/products/amplifiers/mxa6004.cfm

 

subbene: jeg har 2 stk T5512-04 12"

http://www.mtxaudio.com/caraudio/products/subwoofers/thunder5500.cfm

 

har å 2 par me mtx høytalere. men finner ikke link til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått gjort litt igjen.

 

Begynte med å lime fast spacer ringene til subbene iforrhold til hvor di passet

IM002734.jpg

 

Og ettersom det er en mulighet for at det bli klønete å komme til terminalene, så kobla jeg opp disse før neste steg. lodding på gang.

IM002735.jpg

 

bolta fast i terminalen.

IM002736.jpg

 

sånn. så slipper jeg å knote mere enn nødvendig med dette etter støpinga.

IM002738.jpg

 

så var ett ikea flece pledd oppbrukt.

IM002739.jpg

 

polyester påsmurt for å få stivhet i pleddet før glassfiberen kommer.

IM002742.jpg

 

siste for i dag. regner med å få på ett par lag glassfiber i morra.

denne kassa bli når den er ferdig "basen" for resten av dekslene som skal lages.

IM002743.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man bygger kasse på den måten du gjør, så må man passe på volum ikke sant...

 

det jeg lurer på er:

(er ganske ny på dette)

når du har tatt på spacer ringer og trekt laken og glassfiber å sånn så vil det bli litt mer volum under dette(sånn som vi ser på bilde) hvordan har du tenkt å tette dette uten å dekke til terminalene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man bygger kasse på den måten du gjør, så må man passe på volum ikke sant...

 

det jeg lurer på er:

(er ganske ny på dette)

når du har tatt på spacer ringer og trekt laken og glassfiber å sånn så vil det bli litt mer volum under dette(sånn som vi ser på bilde) hvordan har du tenkt å tette dette uten å dekke til terminalene...

Ja, satt å tenkte litt på dette selv...

Skal glassfiberplaten kun brukes som ett deksel da kanskje? For om den skal brukes som "topp-plate" ville jo den øverste platen i kassa være uten hensikt...

 

Og til sist...skal du ha bassportene bare opp gjennom glassfiberdekslene? :)

Honda Prelude 2.0l 4ws 89'

Audi A6 1,8T 98'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man bygger kasse på den måten du gjør, så må man passe på volum ikke sant...

 

det jeg lurer på er:

(er ganske ny på dette)

når du har tatt på spacer ringer og trekt laken og glassfiber å sånn så vil det bli litt mer volum under dette(sånn som vi ser på bilde) hvordan har du tenkt å tette dette uten å dekke til terminalene...

 

Når dette er ferdig er terminalene "missing in action. derfor jeg har kobla di opp først! har ikke noe som helst behov for å nå tak i disse. skal bygge igjenn med glassfiber imellom spacer ringene og kassa siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, satt å tenkte litt på dette selv...

Skal glassfiberplaten kun brukes som ett deksel da kanskje? For om den skal brukes som "topp-plate" ville jo den øverste platen i kassa være uten hensikt...

 

Og til sist...skal du ha bassportene bare opp gjennom glassfiberdekslene? :)

 

Skal ingen bassporter på kassa. det er lukket kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår