eiriksmil Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Det er visstnok prat her og der i korridorene. Blir vanskelig å finne ut hva man skal bytte ut civic-r'en min med om et år eller to. Enten acura rsx type-s, honda integra DC5R med høyreratt eller en sånn om den kommer i r utgave. R skal det iallefall være :) Im Type-R positive ;) Da ville jeg anbefalt Honda Integra DC5 Type R. Eller en Acura med Honda konvertering.. Skiller jo 10 hk ;) Skulle ønske DC5 kom i LHD offisielt importert til Norge. Liker personlig DC2 bedre jeg da ;) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Folk sier jo også at DC2'en er en mere rendyrket racerbil enn sin arvtaker DC5. DC2'en er lettere, har mindre lyddemping, double wishbone mot MacPerson, og jeg tror den også har hvassere girutvekslinger. Men DC5'en har en K20A under panseret og det er et heeelt annet beist enn sin B18C-utstyrte forgjenger. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Folk sier jo også at DC2'en er en mere rendyrket racerbil enn sin arvtaker DC5. DC2'en er lettere, har mindre lyddemping, double wishbone mot MacPerson, og jeg tror den også har hvassere girutvekslinger. Men DC5'en har en K20A under panseret og det er et heeelt annet beist enn sin B18C-utstyrte forgjenger. Eh... Snakk norsk? DC2, DC5, K20A, B18C ga alle "WTF"-blinking i huet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 DC2 = Integra Type-R av tredje generasjon cirka 1994 - 2001. DC5 = Integra Type-R av fjerde generasjon 2002 - present. B18C = Motor i DC2; omentrent 200 BHP i Type-R-utførelse. K20A = Motor i DC5; omentrent 220 BHP i Type-R-utførelse. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 DC2 = Integra Type-R av tredje generasjon cirka 1994 - 2001.DC5 = Integra Type-R av fjerde generasjon 2002 - present. B18C = Motor i DC2; omentrent 200 BHP i Type-R-utførelse. K20A = Motor i DC5; omentrent 220 BHP i Type-R-utførelse. Ok, takk, skjønte litt mer nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 k20 powah :) *elske motoren min* sku hatt en left hand dc5r ja...liker ikke fronten og dashet på dc2'en dog. jdm er pen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Eh... Snakk norsk? DC2, DC5, K20A, B18C ga alle "WTF"-blinking i huet. Hæ? Til og med jeg som innbitt amcar-mann vet hva det er snakk om i alle betegnelsene der! :lol Det burde jo du også med den Hondaen i signaturen. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Noe av det jeg liker aller best med den Japanske måten å drive bilbutikk på er de svært nøyaktige modellbetegnelsene; ved å sette sammen to-tre bokstaver og et eller flere tall kan man fortelle nøyaktig på en prikk åssen maskin det er snakk om. Eksempel: DB8 = USDM 4-dørs tredjegenerasjons Integra, EG9 = firedørs femtegenerasjons Civic, CC2 = JDM Vigor, CB7 = Fjerdegenerasjons Accord sedan, CB9 = Fjerdegenerasjons Accord stasjonsvogn, CA4 = Tredjegenerasjons Accord med 1.6 liters motor, CA5 = tredjegenerasjons Accord med 2-liters motor, RB1 = Nye typen Odyssey med FWD, RB2 = Nye typen Odyssey med 4WD osv. osv. Samme med motorene; en B18A kommer fra cirka 1992 - 1995 Integra LS, en B18B er arvtakeren som også ble brukt i Integra fra cirka 1996 - end of line. ALLE Japanske biler og motorer er oppgitt med slike nøyaktige navn. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Og nå vil vi gjerne høre om det enkle systemet til VAG! Noen VAG folk her? :D Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^crx^ Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 men hvorfor ikke bare putte en k22block (enten oem eller borret) med k20 topp i en dc2 da? da får man jo det beste av generasjoner. om man ikke bare trimmer en b serie til 250whp da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Nei takke meg til k20, accord motor vil jeg ikke ha ;) Da putter jeg heller på racing grenrør, skikkelig intake og eksos system og chiptrimmer litt. Da blir det gøy da (planer fremover mot sommern, hei og hå for stipend, lønn og feriepenger) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 h22 da? det er jo litt gromt. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hæ? Til og med jeg som innbitt amcar-mann vet hva det er snakk om i alle betegnelsene der! :lolDet burde jo du også med den Hondaen i signaturen. At jeg har en Honda betyr ikke at jeg må være Honda-guru vettu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 At jeg har en Honda betyr ikke at jeg må være Honda-guru vettu. Støtter deg på det, ja! Er du også sånn, at du driter i hvilket merke du har, så lenge du synes bilen er/kan bli fet? :D Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Støtter deg på det, ja! Er du også sånn, at du driter i hvilket merke du har, så lenge du synes bilen er/kan bli fet? :D Selvsagt... Gidder ikke å pugge hver motorkode og hver eneste Honda laget de siste 50 åra fordi jeg har fått meg Hondas aller beste bil noensinne ;) Så lenge bilen vekker følelser og lommeboka tåler bilen, så kjøper jeg gjerne bilen :) Edit: Innrømmer at franskmenn og koreanere ignorerer jeg når jeg leser salgsannonser :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.