Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Hallo! Sitter og lurer på noe om dagen. Siden UrQuattroen er bare 10v orginalt, så er det jo et must og bytte til 20v. Så, hva er egentlig den beste ABY motoren. Er det S2,S4,RS2 eller en S6 motor fra 95-97..Jeg vil egentlig tro at en S6 motor fra 97 må være best. Da dette er den sisste av motoren med bilverdens råeste motorlyd. Da ser jeg bort fra effekkt osv. Kun på sterkhet i innmat og blokk..Det er jo en vesentlig forskjell på utseende på en motor fra S,RS 2, S4 og S6en.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Hallo!Sitter og lurer på noe om dagen. Siden UrQuattroen er bare 10v orginalt, så er det jo et must og bytte til 20v. Så, hva er egentlig den beste ABY motoren. Er det S2,S4,RS2 eller en S6 motor fra 95-97..Jeg vil egentlig tro at en S6 motor fra 97 må være best. Da dette er den sisste av motoren med bilverdens råeste motorlyd. Da ser jeg bort fra effekkt osv. Kun på sterkhet i innmat og blokk..Det er jo en vesentlig forskjell på utseende på en motor fra S,RS 2, S4 og S6en.. Det er vel ikke uten grunn at verstingene bruker ABY-motoren. RS2 har vel ADU, S4 og S6 har AAN. De første S2'ene har 3B-motor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Januar 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Motorene er jo i bunn og grunn like, er mest utvendige ting som utgjør forskjellene, kommer litt an på hvilken bil man skal ha dette i og hva den skal ''brukes'' til. Motoren som kom i første s2 er jo 3b, det som skiller denne fra ABY er i hovedsak at den har 5coiler kontra fordeler på 3b, Aby har 10hk mer enn 3b. S4/S6 har kode AAN og har også 5coiler, Og annet innsug enn 3b/aby grunnet forskjellig plassering av radiator i disse bilene. RS2 igjen (ADU) skiller seg med at den er litt oppgradert, annen turbo, manifold, dyser, mengdemåler, kammer, svinghjul, vannpumpe. Ellers så er det litt variasjoner i hjernene, bensinpumper, elektrisk, svinghjul, etc. I bunn og grunn er alle disse motorene identiske, men skillt ved ytre forskjeller for å tilpasses bilmodell, samme innmat og motorstyring. Så ved viderebygge er det vel ett fett om det er aan,adu eller aby som blir brukt da allikevel alt er likt og mest sannsynlig blir vel råder, stempler, kammer, dyser, turbo, manifold byttet ut med verre ting... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Så med andre ord er blokka lik, men ikke veiv,råder,stempler og resten av greiene? Hva heter den OHC motoren i UrQuattroen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Så med andre ord er blokka lik, men ikke veiv,råder,stempler og resten av greiene?Hva heter den OHC motoren i UrQuattroen da? blokk er lik, veiv, råder, stempler ER og likt! Som nevnt er det bare utvendige løse deler som skiller disse motorene. UrQ motoren heter WR, ellers har du jo og andre 10vT motorer med litt mindre effekt. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.