Gå til innhold

Banekjøring Våler sommeren 2006. Mjøstreffet 2006!

Ranger emnet


PerryZaphire

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel ang. db kravet så er det litt sånn...mixed messages.. på papiret så ser det strengt ut men da vi kom og fikk se (og høre!) Nissan folka på banen der så var det mange som pusta letta ut... dem måler gjennomsnittet på ett valgt sted på banen... som regel ved enden av langstrekka.. Mange av bilene bråkte mere enn normalt for å si det slik og kun 1 bil ble stoppa såvidt jeg så.

 

P.S hvis bilen din f.eks er godkjent på over 90db så er det OK

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i dialog med vålerbanen idag og fikk følgende tilbud som ga meg en ide...

Istedenfor det satte programmet så kan vi gjøre det slik:

 

På lørdag reiser hele gjengen til vålerbanen. Der har vi gratis camp + at vi får benytte oss av alle fasiliterer (steamer til bilvask/toalett og mener å huske det var dusj+ ett 300m2 stort telt, griller, scene (om noen føler for å opptre, gokart+++)

Konkuranser der bilene blir stillt ut inne i teltet.

masse bra. Kunne tilogmed ha teori kurset på lørdag så vi slapp å bruke tid på det på søndag!

 

Så da skipper vi mjøsa rundt og drar til vålerbanen istedenfor på lørdag og blir der til søndag.

 

Det innebærer at enten får folk finne overnattings sted i nærheten eller så blir det å telte inne på vålerbanens området.

 

Jeg vet iallefall hva jeg vil gjøre :D

 

 

Jeg snakket også litt ang støy grensa og den vil bli målt i år som i fjor ved nedbremsings området i enden av "langstrekka" (ikke pit strekka) og det vil bli målt i gjennomsnitt så regner med at de aller aller fleste slipper billig unna der :P

 

 

Hva mener folket?

 

P.S dere som ikke deltar på calibra treffet men som skal være med på banen vil da få mulighet til å møte opp på lørdag og joine oss på morroa :) pluss det med teorien som vi kan ta på lørdag istedenfor å bruke masse tid på det på søndag!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ALLE MERKER ER TILLATT!

Men ikke forveksle dette med Gatebil, Vi har diverse regler å gå etter... blant annet at bilen må være regga og eu godkjent og at støynivået ikke skal overgå 90-100db

(støy vil bli målt gjennomsnittlig ett sted på banen under kjøringa så den er veldig relativ)

 

Påmeldinga på http://www.mjostreffet.com er endelig oppe å går igjen.

!

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei på deg Panza :) og ja! det er det!

 

Dessuten så vil det i år variere veldig på ytelsene blant bilene som kommer utpå og vi vil derfor legge kjøringen opp i puljer... "normale" (115-300hk) i egen pulje og "ekstreme" (300+-700hk) i egen pulje..

 

Alt er tilrettelagt for sikkerheten så bare du er moden nok til å kjenne grensene til bilen din og deg selv så skal du ikke være redd for at du blir skremt av banen iallefall

 

Dette er ikke snakk om banekjøring ala gatebil !

Offisiellt sett så er dette ett kjørekurs!

Men erfaringen sier at uoffisiellt så er det 20% kjørekurs og 80% morro!

 

Reglene for kjøringa er enkle... hold avstand til raskere bil, slipp forbi raskere biler på fortalt måte, IKKE prøv å kjøre om kapp med noen og hold ditt eget tempo.

 

Les gjerne her hva Vålerbanen har å si om kurset vi skal ta : http://www.vaalerbanen.no/kjorekurs_mer.htm

 

Bare lov ord å få fra de som var med i fjor og :)

 

Stort pluss i år er jo at vi skal ha teorien på Lørdag... så vi får enda mere tid på søndag til å våkne :P

 

Blir stor fest/Camp på vålerbanen med grilling og utstilling, gokart for de som vil det +++

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår