Gå til innhold

Når får vi se dette på en E36?

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Hehe, skal du ha driftssikkerhet så får vi kjøre Toyota hele gjengen. De tyske er vel stort sett samme ulla, kanskje med unntak av Porsche.

 

Hvem faen snakker om driftsikkerhet?? Det er det du som gjør thklinge!!! Jævla dust.

Jeg driter i driftsikkerheten på min BMW. Min bil skal ikke ha drift på fremhjulene og motoren skal ikke henge på fremsiden av forakselen.

 

Hvis du mener Opel er så veldig bra så skjønner jeg ikke hvorfor du holder deg her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har jeg sagt at jeg er så opptatt av status? Sa at BMW i mine øyne er lavmål. Bilen jeg kjører får forholdsvis mye oppmerksomhet til å være såpass lite pynta på som den er. Folk pleier komme på bensinstasjoner osv å spørre om fargen og stasj om bilen, det sku jeg gjerne ha vært foruten.

 

Og ang. femserien så virka den ikke som en bil til 500k. Det knirka litt her og der, følelse ved bruk av brytere og hendler var litt plastic fantastic. Det kan forsåvidt LS-en også få kjeft for, det var samme vindusheisbrytere som i Yaris... Men alt i midtkonsollen, instrumenter og hendler var helt utsøkt.

 

Største skuffen på Lancer EVOen er at interiøret ser ut som i en riskoker... Plastic Fantastic! Men styrerespons, veigrep og generell kjørefølelse var konge!

 

 

Og dere som synes opel er så dårlig, hater dere Speedster og Lotus Elise også?

 

du skrev:

Altså, personlig synes jeg BMWer er såpass stygge og har så lav status at det der stort sett ikke gjør det værre.

 

Kanskje jeg har misforstått?

 

Jeg hater ikke akkurat opel, men jeg har ikke blitt imponert til nå..Astra coupe er ganske fine utssendemessig, men interiør og framhjulsdrift er BAD!

Speedster er ganske morsomme..

 

e39 må jo være en drøm å kjøre når du kjører astra til vanlig?

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så bra med Opel?

De kan jo ikke lage diesel motorer. I Omega så har de BMW sin dieselmotor(2,5TDS) og med mindre hk og Nm...

 

De lager Roadster, med den er bra siden vekten er lav.

 

Opel snakket om og slutte og lage Omega(vet ikke om de har gjort det enda) fordi ingen i tyskland så på Opel som noen "luksus" bil og kjøpte heller MB, PKW eller BMW..

 

Opel har vel egentlig aldri lykkes med noen av bilene de har laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem faen snakker om driftsikkerhet?? Det er det du som gjør thklinge!!! Jævla dust.

Jeg driter i driftsikkerheten på min BMW. Min bil skal ikke ha drift på fremhjulene og motoren skal ikke henge på fremsiden av forakselen.

 

Hvis du mener Opel er så veldig bra så skjønner jeg ikke hvorfor du holder deg her inne?

 

Han som prata om biler som var lakka i rustfarge for å ikke rusten ut etter et år snakka om driftssikkerhet/kvalitet, jeg fulgte opp. At du driter i om bilen er driftsikker så lenge den har bakhjulstrekk sier vel mer om hvem som er dusten her av oss to. Kanskje du har for mye penger å svi av?

 

Visste ikke at bilforumet.net bare var for de som ikke liker Opel? Hva med alle de som liker mopeder og ikke enda har lappen? Er _BIL_forumet for dem da?

 

 

du skrev:

Altså, personlig synes jeg BMWer er såpass stygge og har så lav status at det der stort sett ikke gjør det værre.

 

Kanskje jeg har misforstått?

 

Jeg hater ikke akkurat opel, men jeg har ikke blitt imponert til nå..Astra coupe er ganske fine utssendemessig, men interiør og framhjulsdrift er BAD!

Speedster er ganske morsomme..

 

e39 må jo være en drøm å kjøre når du kjører astra til vanlig?

 

 

Noen blir imponert over BMWer, andre av andre biler, smaken er som baken. Framhjulsdrift er kanskje ikke det morsomste, men siden vi bor i Norge er det greiest nok å gjøre mila på 0,6 liter istedet for 0-100km/t på 6 sek og ikke ligge bredt overalt. Dessuten er det ganske ok å ha vekta på drivhjulene i Tromsø...

 

Interiøret på Astra Coupèn synes jeg er bra, gode seter og fin kjørekomputer. Greit å få beskjed når noe er gæærnt også som "Spyleveske nivå", "Hovedlyspære Høyre" osv. Mercedeser i samme årsmodell har digitalt odometer og tripmeter, that's it, så slik sett er Astraen avansert.

 

E39 var ikke noen drøm å kjøre, koselig med elektrisk justerbare seter, men de er laga for feite tyskere og var for brede og ikke så veldig comfy. Kjøreegenskapene var heller ikke noe å skryte av, men så var det ei stasjonsvogn jeg kjørte, mulig sedanene er bedre.

 

 

Opel har vel egentlig aldri lykkes med noen av bilene de har laget..

 

De er en av europas største bilfabrikanter, og Opel er den tredje mest solgte bilen i Norge, så de fleste modellene har vel lykkes. Zafiraen revelusjonerte flerbruktsbilen med sine 7 fleksible seter.

 

 

Bilen din har en farge som trekker oppmerksomhet, ingenting annet.

 

Utvilsomt trekker fargen oppmerksomhet, og det er en tingene jeg liker med bilen, fin farge.

 

 

Sååå, da var vel dette temaet mer en nok off topic, på tide å stenge, moderatorer?

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som prata om biler som var lakka i rustfarge for å ikke rusten ut etter et år snakka om driftssikkerhet/kvalitet, jeg fulgte opp. At du driter i om bilen er driftsikker så lenge den har bakhjulstrekk sier vel mer om hvem som er dusten her av oss to. Kanskje du har for mye penger å svi av?

 

Visste ikke at bilforumet.net bare var for de som ikke liker Opel? Hva med alle de som liker mopeder og ikke enda har lappen? Er _BIL_forumet for dem da?

 

 

 

 

 

Noen blir imponert over BMWer, andre av andre biler, smaken er som baken. Framhjulsdrift er kanskje ikke det morsomste, men siden vi bor i Norge er det greiest nok å gjøre mila på 0,6 liter istedet for 0-100km/t på 6 sek og ikke ligge bredt overalt. Dessuten er det ganske ok å ha vekta på drivhjulene i Tromsø...

 

Interiøret på Astra Coupèn synes jeg er bra, gode seter og fin kjørekomputer. Greit å få beskjed når noe er gæærnt også som "Spyleveske nivå", "Hovedlyspære Høyre" osv. Mercedeser i samme årsmodell har digitalt odometer og tripmeter, that's it, så slik sett er Astraen avansert.

 

E39 var ikke noen drøm å kjøre, koselig med elektrisk justerbare seter, men de er laga for feite tyskere og var for brede og ikke så veldig comfy. Kjøreegenskapene var heller ikke noe å skryte av, men så var det ei stasjonsvogn jeg kjørte, mulig sedanene er bedre.

 

 

 

 

De er en av europas største bilfabrikanter, og Opel er den tredje mest solgte bilen i Norge, så de fleste modellene har vel lykkes. Zafiraen revelusjonerte flerbruktsbilen med sine 7 fleksible seter.

 

 

 

 

Utvilsomt trekker fargen oppmerksomhet, og det er en tingene jeg liker med bilen, fin farge.

 

 

Sååå, da var vel dette temaet mer en nok off topic, på tide å stenge, moderatorer?

 

 

 

HAHAHHAHA.. Du må være tvillig du....Går ikke ann og være så teit alene!!!!!

 

Du er klar over at du er under kategorien BMW på bilforumet.net. Nå har det seg slik at bilforumet.net er delt opp i kategorier slik at mennesker med forskjellig bilmerker kan diskutere merket sitt på samme plass, men det skjønner du kansje ikke...

 

En annen ting du ikke skjønner er at det finnes mennesker, blant annet meg som setter mere pris på kjøregleden med en bil enn at den aldri går i stykker.

 

Nå har jeg hatt BMW i 10 år, nå for tiden har jeg M3. Forige bilen jeg hadde var en 325i ifra 94. Denne kjørte jeg i 4 år og 18000km i året. Jeg var flere ganger på bane med den så den ble godt brukt. På de 4 årene byttet jeg vannpumpe en gang og termostaten en gang.. Det kostet med 1000kr tilsammen... Fysj det var en forferdlig dyr bil å eie..

 

Bremser og dekk brukte jeg opp iløpet av en helg på bane...

 

At det går så bra for Opel er vel å te litt vann over hodet.

 

Adm. direktør Petter Smebye i General Motors Norge sier jo selv at Opel sliter med sitt image....

 

Du sier at E39 ikke hadde bra kjøreegenskaper... Hmmm, de fleste som testet biler i europa som feks AMS(AutoMotor&Sport) sier noe helt annet. De sier at E39 er en veldig godt balansert bil med veldige gode kjøreegenskaper.

Hva var det som gjorde at du mener at E39 ikke har bra kjøreegenskaper? Den har jo nesten 50/50 vektfordeling. Den har også kjørekomputer som standard utstyr der du kan se om du har lite spylerveske, bremseveke, kjølevann og om alle lysene virker.. De sier du jo selv at er kjekt. Elektiske seter er ekstrautstyr.

E39 har også digital tripteller, men det så du kansje ikke. BMW kom med digital tripteller i 1991

 

Opel bruker jo samme dashbord og instumenter på Astra og Combo..!!!! HALLLO!!!

 

 

Hvis du kan litt fyskikk og om hvordan tyngdepunktet forflytter seg i feks en bil som prøver og komme igang så vil du raskt se at forhjulsdrift ikke er det mest optimale på glatta. Verken opp eller ned bakker, men for og skjønne det så må man være litt oppegående og ikke over 40år..

 

 

Min M3 bruker 1L på mila ved pen kjøring. På autobahn bruker den 2-2,5 pr mil i 250 +kmt, men jeg trives med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten digresjon... E39 er gjenntatte ganger testevinneren i biltester når d gjelder comfort og kjøreegenskaper... Selv om vi alle har forskjellig smak, så tror jeg til ogmed en hvær MB entusiast syns e39 er god å kjøre... Men hva vet vell jeg...

90 mod mercedes 200e

91 mod BMW 318 E36 Solgt

99 mod yamaha sx 600 (snøscooter)

86 mod toyota corolla (værdens kjedeligste bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som prata om biler som var lakka i rustfarge for å ikke rusten ut etter et år snakka om driftssikkerhet/kvalitet, jeg fulgte opp.

 

Interiøret på Astra Coupèn synes jeg er bra, gode seter og fin kjørekomputer. Greit å få beskjed når noe er gæærnt også som "Spyleveske nivå", "Hovedlyspære Høyre" osv. Mercedeser i samme årsmodell har digitalt odometer og tripmeter, that's it, så slik sett er Astraen avansert.

 

Utvilsomt trekker fargen oppmerksomhet, og det er en tingene jeg liker med bilen, fin farge.

 

Det var jeg som nevnte lakkfargen og det at den minnet om Opel's største kjennetegn, rust. Det var et usaklig og litt humoristisk svar på ditt utbrudd om BMW. Det var du selv som gikk ut med å kommentere ditt syn på BMW, på et BMW forum. Selvsagt får du et svar tilbake som går på de negative sidene anngående det bilmerket du selv ånder for. Og ærlig talt, så har du ingenting å komme å kritisere BMW for, når du kjører en Opel selv. Det sier seg selv. Og når du forteller det at du har prøvd E30, E36 Cab, E46 M3 og E39, og enda sverger til at din Opel Astra er bedre på alle områder, så virker det som at du forguder den bilen din overalt på jord, og alt annet er dårlig. Det er ikke så ulikt de Opel fanatikerene jeg kjenner til. Der Opel Rekord 2,2i er det råeste som finnes, og særlig om du får en Omega 2,4 girkasse på den motoren, osv osv osv. Det går ant å utvide horisonten litt mere. Man trenger ikke kritisere andres bilmerker for å fremheve sitt. Andre bilmerker kan ha flotte biler de også.

 

Og de beskjedene du får på din 2000 Opel Astra, de fikk jeg på min 86 BMW 320. Go Opel!

 

Fargen til bilen din trekker oppmerksomhet, og bilene kan bli litt pene med fine felger, senking, og litt smådill. Men, det er jo liksom, ja.. En Opel?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har vel bmw, nesten hatt likt interiør de siste 20 åra, uten alt for store forandringer(så lenge man ser bort fra de nyeste modellene) :)

så at noe av interiøret kan se kjedelig ut, kan jeg være enig i... men kjører du bmw så sitter du ikke å plukker på interiøret heller :)

Bmwccn #7477

Bmw E39 520I(solgt)

Chevrolet G30 Starmaster(solgt)

S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHHAHA.. Du må være tvillig du....Går ikke ann og være så teit alene!!!!!

 

Du er klar over at du er under kategorien BMW på bilforumet.net. Nå har det seg slik at bilforumet.net er delt opp i kategorier slik at mennesker med forskjellig bilmerker kan diskutere merket sitt på samme plass, men det skjønner du kansje ikke...

 

En annen ting du ikke skjønner er at det finnes mennesker, blant annet meg som setter mere pris på kjøregleden med en bil enn at den aldri går i stykker.

 

Nå har jeg hatt BMW i 10 år, nå for tiden har jeg M3. Forige bilen jeg hadde var en 325i ifra 94. Denne kjørte jeg i 4 år og 18000km i året. Jeg var flere ganger på bane med den så den ble godt brukt. På de 4 årene byttet jeg vannpumpe en gang og termostaten en gang.. Det kostet med 1000kr tilsammen... Fysj det var en forferdlig dyr bil å eie..

 

Bremser og dekk brukte jeg opp iløpet av en helg på bane...

 

At det går så bra for Opel er vel å te litt vann over hodet.

 

Adm. direktør Petter Smebye i General Motors Norge sier jo selv at Opel sliter med sitt image....

 

Du sier at E39 ikke hadde bra kjøreegenskaper... Hmmm, de fleste som testet biler i europa som feks AMS(AutoMotor&Sport) sier noe helt annet. De sier at E39 er en veldig godt balansert bil med veldige gode kjøreegenskaper.

Hva var det som gjorde at du mener at E39 ikke har bra kjøreegenskaper? Den har jo nesten 50/50 vektfordeling. Den har også kjørekomputer som standard utstyr der du kan se om du har lite spylerveske, bremseveke, kjølevann og om alle lysene virker.. De sier du jo selv at er kjekt. Elektiske seter er ekstrautstyr.

E39 har også digital tripteller, men det så du kansje ikke. BMW kom med digital tripteller i 1991

 

Opel bruker jo samme dashbord og instumenter på Astra og Combo..!!!! HALLLO!!!

 

 

Hvis du kan litt fyskikk og om hvordan tyngdepunktet forflytter seg i feks en bil som prøver og komme igang så vil du raskt se at forhjulsdrift ikke er det mest optimale på glatta. Verken opp eller ned bakker, men for og skjønne det så må man være litt oppegående og ikke over 40år..

 

 

Min M3 bruker 1L på mila ved pen kjøring. På autobahn bruker den 2-2,5 pr mil i 250 +kmt, men jeg trives med det...

 

 

Så ikke åssen kategori innlegget var lagt ut i, klikker som regel på "nye innlegg" og leser bare overskriften, så nei, jeg var ikke klar over at jeg var i "din" del av forumet. De fleste andre kategoriene lar meg bidra selv om jeg eier en Opel, men BMW-folket er vel kanskje ikke som alle andre...

 

Merk også at jeg ikke har sagt så veldig mye direkte negativt om BMW, og poengtert at jeg personlig ikke liker de BMWene jeg har vært borti, men det er vel kanskje ikke tillatt med egne meninger på "din" del av forumet heller?

 

 

Du har herja med en E36, big deal. Tenk på gamle T-Forder som enda går?! Da må vel Ford være den beste bilen i verden, eller?

 

At direktøren for GM Norge sier at dem sliter når de er norges 3. mest solgte bilmerke sier vel mest om ambisjonene...

 

Min personlige mening om kjøreegenskapene er at jeg ikke var imponert. Folk skryter jo hele tiden av at BMWer er så sportslige, men kanskje det kan ha seg at det rett og slett er ei stasjonsvogn for en familie det er snakk om?

 

Ang. instrumentene så påpekte jeg at kjørekomputeren på Astra-G er ganske ok, og får interiøret ellers til å se litt freshere ut, dessuten er den svært hendig. Golf 4 GTi'er f.eks har bare tall på triptelleren for å vise forbruk osv, Mercedes C har ingenting før i 2001/2002. Sa ikkeno om hva BMWen måtte ha av finesser. Astra og Combo har ikke samme interiør, men begge er Opler, så det er klart det er likheter. Er vel likheter mellom 1,3,5,6 og 7 serie også.

 

Synes dette ser bedre ut:

 

int.jpg

 

enn dette:

 

963490-bilde3-bmw5283.jpg

 

men igjen så kan jo meningene være forskjellige, om det er lov her?

 

 

Å ha vekt på drivhjulene er en fordel på glatta. Vet av mange som kjører med sandsekker bak E30a si for å komme seg fram.

Vedr. vektfordeling så stemmer det at vekta forflytter seg bakover i motbakke, men bakken skal være rimelig perverst bratt før vekta forflytter seg såpass mye bakover at det blir bedre med bakhjulstrekk. Ta en lekebil og hold den 45 grader, så trekker du en strek fra motoren og loddrett nedover. Ser du, såvidt bak forhjula. Nyere BMWer har såpass mye vekt bak og så mye elektronikk at det er et mindre problem, men å si at ALT annet enn RWD suger, det er å dra det litt langt.

 

 

Oooog til slutt: Jeg er ikke 40 :)

 

 

 

Det var jeg som nevnte lakkfargen og det at den minnet om Opel's største kjennetegn, rust. Det var et usaklig og litt humoristisk svar på ditt utbrudd om BMW. Det var du selv som gikk ut med å kommentere ditt syn på BMW, på et BMW forum. Selvsagt får du et svar tilbake som går på de negative sidene anngående det bilmerket du selv ånder for. Og ærlig talt, så har du ingenting å komme å kritisere BMW for, når du kjører en Opel selv. Det sier seg selv. Og når du forteller det at du har prøvd E30, E36 Cab, E46 M3 og E39, og enda sverger til at din Opel Astra er bedre på alle områder, så virker det som at du forguder den bilen din overalt på jord, og alt annet er dårlig. Det er ikke så ulikt de Opel fanatikerene jeg kjenner til. Der Opel Rekord 2,2i er det råeste som finnes, og særlig om du får en Omega 2,4 girkasse på den motoren, osv osv osv. Det går ant å utvide horisonten litt mere. Man trenger ikke kritisere andres bilmerker for å fremheve sitt. Andre bilmerker kan ha flotte biler de også.

 

Og de beskjedene du får på din 2000 Opel Astra, de fikk jeg på min 86 BMW 320. Go Opel!

 

Fargen til bilen din trekker oppmerksomhet, og bilene kan bli litt pene med fine felger, senking, og litt smådill. Men, det er jo liksom, ja.. En Opel?

 

Opels kjennetegn har ikke vært rust på maaange går, som med alle andre bilmerker er karosseriet helgalvanisert. Gamle BMWer ruster like fint som gamle Opler. Klart jeg kan kritisere BMW om jeg kjører Opel! Jeg kan like fint kritisere BMW om jeg kjører modped eller bussen omså.

 

Jeg er absolutt ingen Opel-fanatiker, forguder ikke bilen min over alt på jord, og sier ikke at min Astra er bedre enn nevnte BMWer. Det har du helt og holdent funnet på i ditt eget hode, ettersom jeg ikke har sagt noe som ligner engang. Har sagt at jeg synes kjørekomputeren er fin og at jeg liker fargen, driftsikkerhet og forbruk, så langt. Horisonten min er fin den, har kjørt masse forskjellige biler og vurderer både europeiske og japanske biler som eventuell neste bil.

 

 

Sånn i bunn og grunn...

*****isk diskusjon.

Innså akkuratt at han er fra Tromsø.. aka Same.

Case closed.

 

Tromsø er Norges femte største by med ca 65.000 innbyggere. Du bor i Larvik som har ca 23.000. Og ang samer: Jeg kjenner ingen samer, vet ikke om noen samer og ville slitt med å finne en same i Tromsø om du ba meg om det. Årsaken til det er vel at de aller fleste samene bor i Oslo.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår