Gå til innhold

Min!!! Audi A4 1,8

Ranger emnet


Torodd

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min sentral lås har akkurat samme problemet som din torodd!

sinnsyk irriterende, den har gode dager åg dårlige dager, det kan gå opp til 2 dager der den er helt fin, men hvem tør vel å stole på at den har en god dag når det gjelder å la bilen stå å gå ed nøkkelen i.

 

var innom audi i tromsø og de sa at det mest sansynlig bare var å smøre og rense alt av stag og låser inni alle dørene..

 

men har også hørt snakk om at det står en "microbrikke" i koffertluka som kan føre til problemet.. den skulle vist nok være en billig sak å bytte ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sentral lås har akkurat samme problemet som din torodd!

sinnsyk irriterende, den har gode dager åg dårlige dager, det kan gå opp til 2 dager der den er helt fin, men hvem tør vel å stole på at den har en god dag når det gjelder å la bilen stå å gå ed nøkkelen i.

 

var innom audi i tromsø og de sa at det mest sansynlig bare var å smøre og rense alt av stag og låser inni alle dørene..

 

men har også hørt snakk om at det står en "microbrikke" i koffertluka som kan føre til problemet.. den skulle vist nok være en billig sak å bytte ut..

 

har også hørt at det kan være noen følere i dørene som kan gjør at bilen låser seg selv... var vis spesielt den føleren som satt i førerdøra som var utsatt.. vet ikke om dette hjalt biler med fjernstyrt sentrallås eller med "manuell" sentrallås.

 

kan du låse hele bilen fra bagasjerommet?? kan ikke få sjekket det selv siden jeg ikke har "hovednøklen"

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sentral lås har akkurat samme problemet som din torodd!

sinnsyk irriterende, den har gode dager åg dårlige dager, det kan gå opp til 2 dager der den er helt fin, men hvem tør vel å stole på at den har en god dag når det gjelder å la bilen stå å gå ed nøkkelen i.

 

 

Jeg har fjernstyrt, og prøvde å låse mens bilen stod og gikk - det går ikke på min... Takk og pris lissom.... Slipper jeg å tenke på det problemet...

 

 

 

har også hørt at det kan være noen følere i dørene som kan gjør at bilen låser seg selv... var vis spesielt den føleren som satt i førerdøra som var utsatt.. vet ikke om dette hjalt biler med fjernstyrt sentrallås eller med "manuell" sentrallås.

 

kan du låse hele bilen fra bagasjerommet?? kan ikke få sjekket det selv siden jeg ikke har "hovednøklen"

 

På min går det ikke ann å låse hele bilen fra bagasjen...

 

Jeg kan stille inn om jeg vil at den skal være åpen konstant - låse med sentrallåsen - være låst konstant... Men ikke låse resten av bilen...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om termostaten kan være gåen... når jeg er ute og kjører kommer motoren ALDRI over 67 grader, når bilen står på tomgang kommer den til nød opp i ca 75grader. Bilen er tyskinnpotert vet ikke om det har noe og si??? (er foresten nesten -10 grader ute nå)

 

Bytt termostaten. Koster vel kanskje en tusenlapp om du ikke gjør jobben selv. Det kan være kaldt i Tyskland også, og en bil skal oppnå driftstemp nesten uansett temperaturen utenfor. Dersom motoren blir for kald stenges jo bare termostaten. Vil tippe det er noe feil med termostaten din.

Jeg får hvertfall driftstemp i både 20 og 30 minus, og den er også Tysk.....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE en feil med sentrlås systemet ditt. Den er bare programert ti lå låse bilen etter ca 5 min som en sikkerhet hivs du hlemmer det.. Gå inn på dafa-no las ned bruksanvisning og slå av auto lås. Finito!

.

Hilsen Truls.

O 00 Audi TT Turbo Quattro 225C + X 97 Audi A4 Turbo S Quattro++ x 94 Jeep Cherokee V6 32"+ x 96 Honda Civic Hb 1.6 17"+ x 89 Toyota Hilux 2.5D 8" hev /35x14.5" hjul+++

x 86 Nissan Kingcab 2.5D 3" hev /33x12.5" hjul +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Det er IKKE en feil med sentrlås systemet ditt. Den er bare programert ti lå låse bilen etter ca 5 min som en sikkerhet hivs du hlemmer det.. Gå inn på dafa-no las ned bruksanvisning og slå av auto lås. Finito!

 

Vet at det er en feil på sentrallåsen min... fordi bilen skal ikke låse seg når jeg kjører bilen. bilen kan også bare finne på og låse seg selv når den står på tomgang med ulåste dører...

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sentral lås har akkurat samme problemet som din torodd!

sinnsyk irriterende, den har gode dager åg dårlige dager, det kan gå opp til 2 dager der den er helt fin, men hvem tør vel å stole på at den har en god dag når det gjelder å la bilen stå å gå ed nøkkelen i.

 

var innom audi i tromsø og de sa at det mest sansynlig bare var å smøre og rense alt av stag og låser inni alle dørene..

 

men har også hørt snakk om at det står en "microbrikke" i koffertluka som kan føre til problemet.. den skulle vist nok være en billig sak å bytte ut..

 

Dette er den eneste elektriske "microbrikka" jeg fant på koffertluka... (foresten så tror jeg at det er et rele) tror kansje at det er den som er "føleren" som føler om jeg låser, for også gi beskje til di andre låsene i bilen om at jeg skal låse bilen.. men dette kan jeg ikke få testet siden min nøkel ikke passer i koffertlåsen.

 

Resize of DSC03496.JPG

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å låse fra kofferten imorgen med nøkkelen.

 

sly: vær ikke for sikker;) jeg kan heller ikke låse bilen med fjærnstyringa når den går, men den kan fort finne på å gjøre det selv! det er ikke noe spesielt tidsintervall på min så da sier det seg jo selv at det er en feil!

 

Ja du sier noe der... Og så er jeg litt paranoid jeg da - så går ikke en meter fra bilen uten å låse den lissom - og alltid tar med nøkkel når jeg går ut av bilen...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal prøve å låse fra kofferten imorgen med nøkkelen.

 

sly: vær ikke for sikker;) jeg kan heller ikke låse bilen med fjærnstyringa når den går, men den kan fort finne på å gjøre det selv! det er ikke noe spesielt tidsintervall på min så da sier det seg jo selv at det er en feil!

 

har du testa å låse bilen fra kofferten??

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår