Gå til innhold

Bruksbil for 2006. 242 76mod

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

hehe..veit ken forge eiger er..men siden eg fikk bilen for vrakpaten, so er de vell ingenting eg kan klage på i grunnen..

bilen ser ut som ett vrak no..men forandrer seg fort utover vekene :D

 

 

Bra bra :D Hehe.

Nei du kunne jo prøvd og kutta fra hjørnet på vinduet(bakre vinkel på vinduet)

Rett ned til lista, og 90 graders vinkel framover til du er kommet over hjulbuen, så rett ned? Vet fra gammelaudien jeg hadde at det feltet rett bak vinduet, der c-stolpen er, er et greit utgangspunkt når du skal fjerne sånne ting :op

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra bra :D Hehe.

Nei du kunne jo prøvd og kutta fra hjørnet på vinduet(bakre vinkel på vinduet)

Rett ned til lista, og 90 graders vinkel framover til du er kommet over hjulbuen, så rett ned? Vet fra gammelaudien jeg hadde at det feltet rett bak vinduet, der c-stolpen er, er et greit utgangspunkt når du skal fjerne sånne ting :op

 

ja oki..men donor bilen er bare en 244..

men so langt eg har tenkt no so bli de rett ned frå hjørnet på vinduet, til lista. og så rundt om 45 grader skrått bakover, mellom tanklåket å hjulbuen. meir veit eg ikkje heilt enda..men hjulbuane å de der e bra på bilen..so de får stå orginalt..

lure litt på om eg skal kappe inn rett før enden på hjulbuen. og då treffe punkte der du sveiser inn hjulbrønnen på innersjermen..litt vanskelig forklart da i grunnen..

so løyser eg bare dei orginale sveise punkta inne på hjulbrønnen..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle det vel gå sånn som du sa det. Vi gjorde det nesten likt på audien(det var mens mamma ennå hadde den).

Måtte kutte ned fra c-stolpen, og skrått mellom der lokket ville vært(feil side) og omtrent sånn som du skal, bare at vi kutta rett av i stedet for å ta med hjulbrønnen. Den ble derimot skåret av fordi en annen skulle visst ha bare hjulbrønnene ...

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle det vel gå sånn som du sa det. Vi gjorde det nesten likt på audien(det var mens mamma ennå hadde den).

Måtte kutte ned fra c-stolpen, og skrått mellom der lokket ville vært(feil side) og omtrent sånn som du skal, bare at vi kutta rett av i stedet for å ta med hjulbrønnen. Den ble derimot skåret av fordi en annen skulle visst ha bare hjulbrønnene ...

 

ja oki..

kappinga frå delebilen sjer vell i helga får ej håpe:D

prøve å legge so mykje tid i bilen som mulig no..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra bra.. ;) Blir bra det der...

Men du vet ikke om noe sted man kan få tak i ei grei og billig frontrute? Jeg vet liksom ikke om jeg har 3000 spenn til ny akkurat nå, men må ha ny til i mars.. eu-kontrollen..

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra bra.. ;) Blir bra det der...

Men du vet ikke om noe sted man kan få tak i ei grei og billig frontrute? Jeg vet liksom ikke om jeg har 3000 spenn til ny akkurat nå, men må ha ny til i mars.. eu-kontrollen..

 

jess..får håpe de ja..

har ingen andre tips enn å ringe rundt på div huggeri.

der eg jobber har vi ingen 240 med heile ruter.

fann ut at ej måtte ha ny på 242en no..men får berre vere solenge

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny dag å nye miliheter, er de ikkje de dei sei?

venter på de skal bli lyst ute ijenn, slik mekkinga kan bejynde ijenn..

 

i dag skal vell dashen ut, og muligen el-anlegge i bilen, alt etter kor dårlig de er..skal vell bejynde å få ut motoren. har ikkje nåke å løfte den ut med. so eg må vell få ned girkassa under frå. og få skrutt av mest mulig deler frå motoren, for å få den lettast mulig, for å lyfte den ut sjøl. må vell ha litt hjelp til de kansje. har klart de før..so de skal vell gå ijenn..

skal muligens bejynde å få av ræva på bilen ijenn frå der den er sveisa fast, om eg får tid i dag..

mykje bilde kommer utover dagen :D

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappe.JPG

 

lure på å kappe ca der... usikker på om hjulbuen skal bli med da.

nåken som har tips om lettare måter?

hva med å kappe ned til lista og bakover så sveisen kommer bak lista?? da skjuler du sveisen iallefall.. men såklart er det kortest å kappe ned slik tegninga viser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår