Golfy Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Da lager jeg en ny tråd om Golfen min. Den forrige slettet jeg for et år siden eller noe men nå er jeg tilbake for fullt. Bilen er en 1987 1,6 liter som nå har gått 98.000 km. Legger ut en del bilder nå fra starten og frem til hvordan den er i dag. Det som er gjort med bilen: Emblemfri grill Hvite blinklys rundt hele(modifisert de i fangern så de ble helt hvite) crystal clear baklykter(satt på for 2 år siden, altså ikke bare fulgt etter alle andre) crystal clear frontlykter Senket 60\50(godkjent) fjernet emblemer og lister fjernet låsen på bakluka og laget en hel list lagt ned viskeren Golf 3 dørhåndtak montert baklukeåpner i dashbordet lakkert detaljer i dashbordet byttet speedometer til ett med turteller hvite skiver gti interiør momo ratt lyddempa med matter i gulvet og sidene rockford fossgate 3,5" i dash 12" aktiv sub bak(dunker BRA) alu ramme rundt girspak 15" felger med 195/50/15(byttes ut til sommeren,se lenger ned for info) Montert store ekstralys( skal kun brukes i vinter) Diverse vedlikehold og fjernet den lille rusten som var Planer videre: Polere opp kanten på de nye felgene, lakkere senteret sort, brukes som sommerfelger bytte forskjerm fjerne antennehullet Kanskje fjerne viskeren bak kanskje senke litt mer Og mest sansynlig hellakkerte 90-fangere (litt i tvil, derfor jeg har ventet med dette) Kanskje montere 88-dørene jeg har stående Når jeg kjøpte den: I sommer før senk: Noen uker siden: Akkurat nå:(med bulket forskjerm) Hentet denne på et huggeri i går, skal fjerne antenne hullet før den monteres Og et bilde av hva jeg har stående: Bare og komme med kommentarer og inspill.. :) Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 hva med å fjerne de ekstralysa? og heller kjøpe en hella grill med 4 lykter? ser utrolig mye bedre ut en med slike store jævlige ekstralys... bare mitt lille tips :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Syns det er litt kult med de ekstralysa jeg da. Men kun på vintern da jeg har bruk for de. Skal jeg først sette på noe som er stort og stygt(noe som ekstralys er) kan det liksågodt være disse. De lyser også bedre enn standard 4-lykters grill og her jeg bor må jeg ha så godt lys som mulig. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 mhm.. bort med ekstra lysa, men ellers synes jeg du har gjort mye rett med denne bilen.. ser at de skal bort etter vinteren ja :) ellers så er det fint å se at du tviler litt på store fangere :) liker pre 88-looket på et skikkelig fin golf jeg heller.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stunt Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 SENK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :iconsm Siter Gasspedalen er den til høyre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Ser du har bygget om speedoen din til et med turteller. Er det mer eller mindre plug and play? Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Ja da, blir nok mere senk på den blir vel 80\70 senk til våren tenker jeg. Speedoen er plug and play. Bare å hente ett fra en gl, ikke gti og plugge rett i de originale bryterne. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 ellers så er det fint å se at du tviler litt på store fangere :) liker pre 88-looket på et skikkelig fin golf jeg heller.. jeg bryr meg ikke så mye lenger om man har små fangere eller 90-fangere, bare det er cleant og bra gjennomført. Bare man klarer å holde seg unna diffusere, skjermbreddere, m3-sideskjørt og RS-fangere Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Fin, fint! Vet du om det er mulig å innstallere kjørecomputer (slik som sitter i GTI, G60 osv.)? Kan jo ikke være så altfor vanskelig å få det til ved å ta litt fra GL instrumentet og kjørecomputer modulen fra GTI instrumentet? Fin golf forresten! Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Ja da, blir nok mere senk på den blir vel 80\70 senk til våren tenker jeg. Speedoen er plug and play. Bare å hente ett fra en gl, ikke gti og plugge rett i de originale bryterne. Hvorfor ikke GTi-instrumenter? Har da hatt 16v instrumenter både i den ene Jetta'n min og den ene Golf'en. Funka fint det. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Hvorfor ikke GTi-instrumenter? Har da hatt 16v instrumenter både i den ene Jetta'n min og den ene Golf'en. Funka fint det. Fikk du riktig måling på speedometeret og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Fordi på de gti instrumentene jeg har sett har det vært forskjellig kontakter på speedoen i forhold til de som sitter i bilen fra før. Sikkert mulig og bygge om kontaktene men da er det straks mere jobb og ikke lenger plugg and play. Men godt mulig at det er en forandring på golfene før -88 og etter 88-. Husker jeg riktig var det kun en kontakt på gti instrumentet men kan hende det er slik på alle instrumentene etter 88-? Er vel også noe vakumgreier til kjørekomputeren som ikke ligger der originalt så dette må i såfall legges opp ekstra,skal det fungere ordentlig. Jeg hentet mitt fra en 1987 1,8gl i hvertfall og da gikk det rett på. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-cardudde- Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Tøff bil, som sagt så trenger bilen mer senk kiddie..var det noen andre enn meg som syntes at vinterfelgene var råe?Poler de og bruk de som sommerfelger :D mer senk og mer krom da blir den uber rå!:) Siter Er newbee..så vær snill..hehe..:D er 12 år :) og jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Fordi på de gti instrumentene jeg har sett har det vært forskjellig kontakter på speedoen i forhold til de som sitter i bilen fra før. Sikkert mulig og bygge om kontaktene men da er det straks mere jobb og ikke lenger plugg and play. Men godt mulig at det er en forandring på golfene før -88 og etter 88-. Husker jeg riktig var det kun en kontakt på gti instrumentet men kan hende det er slik på alle instrumentene etter 88-? Er vel også noe vakumgreier til kjørekomputeren som ikke ligger der originalt så dette må i såfall legges opp ekstra,skal det fungere ordentlig. Jeg hentet mitt fra en 1987 1,8gl i hvertfall og da gikk det rett på. Er forandring på kontaktene i 88 ja. Før 88 så er det 2 kontaktet og etter så er det kun 1. Skal til selv å koble det nye meteret til det eksisterende ledningsnettet. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Så det er fullt mulig å bruke GTI instrument og i tilegg få ting til å fungere? (modellen det skal inn i er en 85mod. 1,6l) Hvor skal vakuumslangen trekkes fra? Og hva med speedometeret? GTI viser vel opp til 240, mens 1.6/1.8 viser 220. Hva gjorde du for å fikse dette? Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg