Gå til innhold

Missformet 3"JT..?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hater det for*anna eksosanlegget! Det henger som en pølse under bilen, og får du rett vinkel fra sida så ser du mellom eksosen og gulvet på bilen!!

 

Er vel en løsning og kappe downpipen noen cm??

 

Den desidert beste løsningen ville vert og kjørt til en eller annen proff eksos-sjappe og si: "det skal være 3" hele veien, null hull, det skal ikke dette ned, det skal være flenskoblinger og det skal ligge under bakaslingen!"

Eller så kan man ta en helg i en smøregrav eller på bokk med sveiseapperat, vinkel sag og en hug med eksos deler fra BilXtra..

 

 

MEN, i USA så får man jo eksosanlegg til 240 som går under bakaslingen..hvorfor ikke her og?? Er jo mye mere genialt det, for ka kan man kjøre rett opp og ut på høyre siden, med kanskje en 4-5" "loff"..

 

exhaust200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det for*anna eksosanlegget! Det henger som en pølse under bilen, og får du rett vinkel fra sida så ser du mellom eksosen og gulvet på bilen!!

 

Er vel en løsning og kappe downpipen noen cm??

 

Den desidert beste løsningen ville vert og kjørt til en eller annen proff eksos-sjappe og si: "det skal være 3" hele veien, null hull, det skal ikke dette ned, det skal være flenskoblinger og det skal ligge under bakaslingen!"

Eller så kan man ta en helg i en smøregrav eller på bokk med sveiseapperat, vinkel sag og en hug med eksos deler fra BilXtra..

 

 

MEN, i USA så får man jo eksosanlegg til 240 som går under bakaslingen..hvorfor ikke her og?? Er jo mye mere genialt det, for ka kan man kjøre rett opp og ut på høyre siden, med kanskje en 4-5" "loff"..

 

exhaust200.jpg

 

du snakker mange tusen, om du skal få alt laget custom.

derimot, kan du nok få de til å modde jt-en til å passe skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det for*anna eksosanlegget! Det henger som en pølse under bilen, og får du rett vinkel fra sida så ser du mellom eksosen og gulvet på bilen!!

 

Er vel en løsning og kappe downpipen noen cm??

 

Den desidert beste løsningen ville vert og kjørt til en eller annen proff eksos-sjappe og si: "det skal være 3" hele veien, null hull, det skal ikke dette ned, det skal være flenskoblinger og det skal ligge under bakaslingen!"

Eller så kan man ta en helg i en smøregrav eller på bokk med sveiseapperat, vinkel sag og en hug med eksos deler fra BilXtra..

 

 

MEN, i USA så får man jo eksosanlegg til 240 som går under bakaslingen..hvorfor ikke her og?? Er jo mye mere genialt det, for ka kan man kjøre rett opp og ut på høyre siden, med kanskje en 4-5" "loff"..

 

exhaust200.jpg

 

Det der er jo originalanlegget til 240 Turbo. Trenger ikke dra til USA for å få tak i det. :P

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei!

 

Problemet med eksos under bakaksling er vell når man skal kjøre på Vinter, en isklump tar med seg hele anlegget:P

 

Eller på Sporete veg...

 

Jeg håper mitt JT kommer til passe:)

 

Lukter serriøst stygt av downpipen:D Er helt sykt:P

 

Ikke det at det er relevant for noen ting:P

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Problemet med eksos under bakaksling er vell når man skal kjøre på Vinter, en isklump tar med seg hele anlegget:P

 

Tviler sterkt.. Jeg har skrapt eksosanlegg når jeg kjørte odda-> jondal i ca. 80-90km/t... Eksosen har aldri løsnet, bare fått lekkasje i skjøtene. Ikke at min gikk under der, men jeg tko nedi ved girkassen hele tiden :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygge seg en egen tunnel for eksos annleget må no være ideelt også bygge seg et costum anlegg etter på;) det er ialle fall min plan neste gang:D

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også... Er egentlig litt trangt under 240n til 3 tom eller mer... Når det endelig ligger som det skal (så det ikke skraper) så vil det gjerne slå litt.. Men hvem bryr seg. Er ikke akkurat noen komfort bil lengre for min del...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår