Gå til innhold

roadrunner tuning : porsche 911

Ranger emnet


Roadrunner Custom

Anbefalte innlegg

Likte den!

 

Fortelle mer om 911en? happyhappy

 

Takker :)

det er et leketøy. men ingen turbo motor,det er en 911 rs 72mod med en 2.7liter motor med seks single gassere en per sylinder.orntli gromlyd ved høyt turtall å et bra moment som merkes jevnt hele veien.

karosseriet å detaljer som reservedekk batterier å div er jevnt fordelt i hele bilen som nyere porscher også. står stort sett til pynt :)

ute til vask og polering. skal få tatt fler bilder av den :)

kunne tenkt meg en nyere 986 porsche etter en prøvetur med en jeg hadde til polering,men for dyrt for meg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

 

 

Er mer fan av nyere Porscher da. Ble frelst med 996 Carrera (fikk en bilmodell 1/18 i bursdagsgave, da falt jeg pladask, men liker også 993 (993 Turbo er jo en evig klassiker nå) og av 964 liker jeg turbo'en. Utrolig gromt.

 

Skulle gjerne kjøpt en Porsche 911, men de jeg liker koster litt for mye, og prisene på dem synker ikke så raskt akkurat heller :well

 

 

 

Men de nyeste, 997 er utrolig pene, deilig at de har fått tilbake de runde klassiske lyktene :D Jeg vet at jeg en dag SKAL ha 997 Carrera S :)

 

 

 

 

Luftavkjølt boxer-6'er må være herlig å høre på yodude

 

 

Når du sier 986 mener du 1. gen. Boxster da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

 

 

Er mer fan av nyere Porscher da. Ble frelst med 996 Carrera (fikk en bilmodell 1/18 i bursdagsgave, da falt jeg pladask, men liker også 993 (993 Turbo er jo en evig klassiker nå) og av 964 liker jeg turbo'en. Utrolig gromt.

 

Skulle gjerne kjøpt en Porsche 911, men de jeg liker koster litt for mye, og prisene på dem synker ikke så raskt akkurat heller :well

 

 

 

Men de nyeste, 997 er utrolig pene, deilig at de har fått tilbake de runde klassiske lyktene :D Jeg vet at jeg en dag SKAL ha 997 Carrera S :)

 

 

 

 

Luftavkjølt boxer-6'er må være herlig å høre på yodude

 

 

Når du sier 986 mener du 1. gen. Boxster da?

 

enig med deg når det gjelder 997 å diverse...

synes bare det er litt synd porsche fjærnet så mye av det klassiske utseende som kjennetegnet porsche,karosseri messi. men har fått noen utrolig pene typer alikevel.

986 jeg mener er en 98 mod. blir en mer helårs bil den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en Ombygd ?

din 72 mod har en del ting som jeg ikke får til å stemme med en orginal Rs.. Bla Felgene , de skal være fuchs , kun speil på venstre side og feil vinge.. rs skal ha duck tail.. carrera dekor på sidene mangler men denne kan være fjærnet, porsche crestet i front skal være klistermerke og ikke metall crest, og i og med det kun er produsert 1036 ( 1032) lettvekts eksemplarer ( Rs h , Rs sport, RsR) og 564 Touring eksemplarer og desse er svært ettertraktede og relativt "dyre" så rekner jeg med en ikke modifiserer de så mye ( tenker på lyktene i fronten) Og Rs`ene vart vel også kun produsert fra 1973, men de vart vist på Parissalnogen i oktober 1972..

..pr 2003 skulle det være kun 1 i Norge..

 

 

Men veldig fin bil da ,

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en Ombygd ?

din 72 mod har en del ting som jeg ikke får til å stemme med en orginal Rs.. Bla Felgene , de skal være fuchs , kun speil på venstre side og feil vinge.. rs skal ha duck tail.. carrera dekor på sidene mangler men denne kan være fjærnet, porsche crestet i front skal være klistermerke og ikke metall crest, og i og med det kun er produsert 1036 ( 1032) lettvekts eksemplarer ( Rs h , Rs sport, RsR) og 564 Touring eksemplarer og desse er svært ettertraktede og relativt "dyre" så rekner jeg med en ikke modifiserer de så mye ( tenker på lyktene i fronten) Og Rs`ene vart vel også kun produsert fra 1973, men de vart vist på Parissalnogen i oktober 1972..

..pr 2003 skulle det være kun 1 i Norge..

 

 

Men veldig fin bil da ,

 

Hehe,morro å høre en som har greie på porsche :)

alt det om ting og utstyr stemmer.

synd vi bor i norge,når denne bilen ble tatt over av en tysker som flyttegods gjorde han en del som var domt.han monterte blant annet et firkantet blnklys oppe på det originale pga den norske regelen om at fremre blinklyset skulle være synlig bakenfra bakpart på bilen og 15 grader ut til siden.bilen ble ferdiger restaurert i stuttgart rundt 1990.de originale bøttestolene ligger godt bevart inne i varmen,nå sitter det recaro Q8 stoler i den så en slipper å knekke nakken viss en hadde vært så uheldig å blitt påkjørt,originale bakluken ligger også godt bevart. var bare jeg som likte den vingen der til de skjermene som er på denne.carrera merkene skal på igjen men har bare ikke kommet så langt,bilen er svært skjelden ute.kansje to tre ganger i året de siste årene :) men en ting RS ene kom i 72.

bakfangeren er heller ikke original,aner ikke hvorfor :)

ja og det med speilene,enda en ting med norske forskrifter. kjedd mye på ti år.i dag hadde en sluppet.forskjellige regler fra biltilsyn til biltilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var bare ting jeg la merke til med en gang, merkelig hva en kan huske av "ubetydelige detaljer" .. ;)

Var ganske sikker på at bilen først vart vist i 1972, må muligens slå det opp nå :) .. Mulig dei første bilene kom som 72 mod.

 

Ja, såg at bakenden kommer fra en nyere bil ..

Ville tro at en så tidlig rs var en RS h ?

 

Orginale er jo desse bilene verdt en god del.. dette skulle da være nr 2 i Norge, den andre er en hvit touring. Mener Carburetti hadde en reportasje om den #9 i 2004 tenker jeg det var.

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var bare ting jeg la merke til med en gang, merkelig hva en kan huske av "ubetydelige detaljer" .. ;)

Var ganske sikker på at bilen først vart vist i 1972, må muligens slå det opp nå :) .. Mulig dei første bilene kom som 72 mod.

 

Ja, såg at bakenden kommer fra en nyere bil ..

Ville tro at en så tidlig rs var en RS h ?

 

Orginale er jo desse bilene verdt en god del.. dette skulle da være nr 2 i Norge, den andre er en hvit touring. Mener Carburetti hadde en reportasje om den #9 i 2004 tenker jeg det var.

 

Hehe,ja det er slik med biler som interiserer en så ser en slike ting :)

rs`en til haugen på autozentrum i oslo er blå og alt det originale inntakt,den er meget pen :) liker desverre ikke bakenden som er original til denne,ligner litt for fort på en 912 med en gang.men det er jo det som er originalt da. det med merker å slik som du la merke til vil jeg ha tilbake slik det var originalt,men ikke lett å få tak i akkurat. bilen står godt den,godt å varmt :) der blir den stående også. men mange bud er det blitt.

Men finner du ut hvor den repotasjen var er jeg svert interisert i den :)

må samle på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår