Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med fjører til E36 Cabriolet?

Ranger emnet


BMWCruiser

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp handlet en 1994 modell BMW 320i Cabriolet som er blitt senket med dempere og fjører foran og bak. Senkingen skal være 40/40 men bak ser det ut som bilen er senket minst 60! Jeg går nedi over fartsdumper og vil derfor bytte ut disse med originalfjører. Det jeg lurer på er om originalfjører på cab senker 20 mm som jeg mener å ha hørt eller om det er forskjell på fjørene som blir levert bilen originalt.

 

Og til slutt: Er det noen som har noen slike originale fjører til salgs (bak) ?

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hjulbuene bak på E36 er lavere enn forann, derfor ser det ut som den er senket mere bak enn forann.

2. Orginalfjører bak og senkefjører forann blir dårlig siden de fjørene forann er mye stivere enn de bak. Det gir dårlige kjøreegenskaper.

3. Sjekk om du har har masse dårlige foringer i bakstillingen.

4. Hvilken type senkefjører har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hjulbuene bak på E36 er lavere enn forann, derfor ser det ut som den er senket mere bak enn forann.

2. Orginalfjører bak og senkefjører forann blir dårlig siden de fjørene forann er mye stivere enn de bak. Det gir dårlige kjøreegenskaper.

3. Sjekk om du har har masse dårlige foringer i bakstillingen.

4. Hvilken type senkefjører har du?

 

1. Det er jeg klar over, men har hatt 40/40 senking på samme bmw før og da var den langt i fra så lav som denne

2. Hmmm....Tror de fjørene som sto på skulle være senket 20mm og da var den fortsatt veldig lav og så er alle demperne skiftet ut slik at jeg tror den fortsatt vil være gankse stiv. Håper jeg....

3. Har en foring i bærearmen som må skiftes.

4. Det vet jeg ikke....:(

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du vet hvilken type fjører du har og du ikke har TUV papirer på de så er de ikke lovlige på bilen. Du vil få problemer på EU kontrollen.

 

Nå du sier at du slår nedi, mener du da at du slår i under bilen eller at dekkene går i?

 

Jamex fjører er fryktelige myke.

 

Har TUV papirer på det ja, men kunne ikke se det sto noe om type...leste ikke så nøye på den:)

 

Slår nedi under ikke i hjulbuene! Vil ikke si Jamex fjører er mye akkurat, tvert i mot...

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg prøver å hive på de fjørene som sto på bilen bak før og ser åssen det blir...Er nok ikke Jamex som står på nå uansett. Understellet er dessuten forsterket så den er ganske stiv og tight og fin å kjøre uansett:)

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med høydejusterbart understell vil du med all sansynlighet få dårligere kjøreegenskaper i bilen.... hvis du selvfølgelig ikke har studert og testet oppsettene som du har mulighet til og velge..

 

De fleste som kjøper høydejusterbart understell har ikke en eneste ide om hvordan det skal justeres for at det skal bli bra, de tenker bare på at det er kuult og ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår