Gå til innhold

DEFA motorvarmer opplegg, ARGH

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

probe_defa1.JPGprobe_defa2.JPG

 

OK, slik har det seg; Bilen til kjæresten har en gaaammel DEFA motorvarmer opplegg, er ikke helt sikker på hvordan denne greia fungerer for har aldri fått lekt meg med kontrollen inne i bilen for den viser bare, strøm=faild, Temp; Faild og mye anna rart.. :S Må legge til at det er 2 defa bokser i motor rommet, og det kontroll displayet med litt knapper på inne i bilen.

 

Så tok jeg fatt i problemet idag, og da til min problem stilling... DET står 12V, og det er 2 kontakter, til høyre på den, MEN er det pluss minus?? det ser ut som det er PLUSS PLUSS på begge, jeg fatter ingen ting, ihvertfall var den ene kontakten jordet, og den andre går inn igjennom torpdo veggen og mer vet jeg ikke hvor den går. puh...:S Driver på ute i garasjen nå, så hadde vært kjekkt med tilbake melding fort!! :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom hos Sørensen&Balchen rett ved Rosenholm stasjon, eller ring dem og finn nærmeste Defa forhandler. De ser det sikkert med èn gang. Kan desverre ikke hjelpe ikveld.

 

Edit:

 

Ser ut som minus øverst og pluss nederst.

Minustegnet har en strek med en prikk på hver side av streken, mens plussen er to streker :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenholm vet jeg hvor er, takk for tipset.. Stemmer det du sier, det må det gjøre. For det er en prikk på den ene, fy fader så vanskelig og se! Men skal se om jeg fikset det nå, hadde vært litt gøy og se kjølevann tempratur digitalt, hvis jeg ikke tar helt feil så skal det stemme at den kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med lader da trur jeg, måtte fikse motorvarmeren på Granadaen, var merkelig plugg, ikke defa, men med tre flatstikkere, monterte en stikkontakt på og fant den beste varmeren ever, blir varmt i varmeapparatsslanger og radiator også jo(er vel pga termostat sitter i bunn).

 

Hvis du ikke får det til så kobler du bare utenom den styreboksen så funker det som vanlig, ev, med ett ellet to T-stykker.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få knipset litt bilder i morgen, fikk start på 240 da.. Hadde problemer med choken, hadde hengt seg opp og datt nesten fra hverandre.. hehe. Men tilbake til DEFAen, skal ta bilder av den boksen imorgen, også skal jeg legge nye ledninger, for de som ligger der må være klin feil så får jeg bare prøve meg fram! :( Men det ordner seg alltid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe papir, eller noe koblings diagram i det hele tatt. Men klokka er vel det eneste jeg har fått lekt med, så vet hvordan den fungerer :well Kan stemme at det ikke fungerer hvis den er ustillt, for hele den greia er jo bygd på og starte motorvarmer osv. automatisk... Få si ifra om dere har noe diagram ligendes, da er det bare og scanne inn for meg happyhappy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

probe_defa1.JPGprobe_defa2.JPG

 

OK, slik har det seg; Bilen til kjæresten har en gaaammel DEFA motorvarmer opplegg, er ikke helt sikker på hvordan denne greia fungerer for har aldri fått lekt meg med kontrollen inne i bilen for den viser bare, strøm=faild, Temp; Faild og mye anna rart.. :S Må legge til at det er 2 defa bokser i motor rommet, og det kontroll displayet med litt knapper på inne i bilen.

 

Så tok jeg fatt i problemet idag, og da til min problem stilling... DET står 12V, og det er 2 kontakter, til høyre på den, MEN er det pluss minus?? det ser ut som det er PLUSS PLUSS på begge, jeg fatter ingen ting, ihvertfall var den ene kontakten jordet, og den andre går inn igjennom torpdo veggen og mer vet jeg ikke hvor den går. puh...:S Driver på ute i garasjen nå, så hadde vært kjekkt med tilbake melding fort!! :hello:

 

Da skal med andre ord den det står + på boksen ute(relèboksen) kobles til timeren(displayet inne), - til gods, og resten kan du se på tegningen over her

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom hos Sørensen&Balchen rett ved Rosenholm stasjon, eller ring dem og finn nærmeste Defa forhandler. De ser det sikkert med èn gang. Kan desverre ikke hjelpe ikveld.

 

Edit:

 

Ser ut som minus øverst og pluss nederst.

Minustegnet har en strek med en prikk på hver side av streken, mens plussen er to streker :)

 

 

Møte opp på S&B er ikke noe vits. Dra til G. Myhren. Ligger ovenfor Carl Berner ca.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår