Gå til innhold

Priser og regler ang. effektøkning

Ranger emnet


twinflower

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så da i mitt tilfelle dah, som har en Golf VR6 1994 model, koster det ikke no å registrere mer effekt i vognkortet??

Om den var registrert i Norge i 1994 (dvs ikke import innen de siste 10 åra), så slipper du å blande inn Tollvesenet i dette, ja. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens ta diskusjonene et annet sted, og vær så snill og ikke Quote det største innlegget her inne.

 

For å få klarhet i noen ting, biler som er REGISTRERT i NORGE før 1.1 1996 er det INGEN AVGIFTSØKNING PÅ, men når det gjelder godkjenning så må det inn hos BT.

 

Dette er en 10-års regel, så 1 januar 2007 kan du trimme så mye du vil ut av din 1996 model uten avgifts økning. men du må inn til BT for å få dette godkjent.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få klarhet i noen ting, biler som er REGISTRERT i NORGE før 1.1 1996 er det INGEN AVGIFTSØKNING PÅ, men når det gjelder godkjenning så må det inn hos BT.

 

Dette er en 10-års regel, så 1 januar 2007 kan du trimme så mye du vil ut av din 1996 model uten avgifts økning. men du må inn til BT for å få dette godkjent.

 

Mvh Erik

Reglene sier vel 10 år på norske skilt, ergo må bilen være registrert før dags dato 1996, og ikke 1.1. 1996..

Så en bil registrert 13. desember 1996 kan ikke øke effekten sin kostnadsfritt, mens en bil registrert 25. septemper 1996 kan øke effektfritt.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Unsskyld det domme spørsmålet men:

Hva faan er slagvolumet?

Størrelsen på sylindern?

Det er volumet inni sylinderen fra stemplet er på topp til bunn. Så del liter volumet på motoren din med antall sylindere så får du slagvolumet pr. sylinder. :)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvordan man går fram ovenfor forsikrings selskapet sitt etter at bilen er trimmet? Mye høyere premie?

Tipper det vil variere utifra hvilket selskap du har, samt hvor kraftig trimming det er snakk om.. :)

Så det enkleste og mest nøyaktige er vel å ta en telefon og høre.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

hei, noen såm vet hvem jeg skal kontakte får å få min bil godkjent me ganske my effektøkning? har hørt på biltilsynet..de sier jeg må få papirer fra bmw norge..de sier de ikke kan hjelpe meg..:/

It takes one ball in golf and football, It takes to balls to drive a bmw! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 7 months later...
hei, noen såm vet hvem jeg skal kontakte får å få min bil godkjent me ganske my effektøkning? har hørt på biltilsynet..de sier jeg må få papirer fra bmw norge..de sier de ikke kan hjelpe meg..:/

 

Du kan prøve å finne noen som har gjort det samme (og fått det godkjent).

Prøv i diverse bmw forum (innland/utland).

Hvis du kan litt tysk, så er det sikkert folk i Tyskland som har gjort mye med bilene (og har de godkjent).

 

Hvis du finner en, så kan du jo få en kopi av godkjennings papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår