Peri Skrevet Desember 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2005 hei hei! noen som har vert borti audi 100 2.3 10V fusking? bilen min fusker :/ spesielt når det er kaldt.. har nettop bytta plugger diverse filtere fordeler rotor, men til liten hjelp. skal komp. teste bilen på tirsdag. noen forslag? mvh! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 Har den vært koblet på PC til møller for en diaknose. Husker jeg hadde noe tilsvarende. Måtte bytte lamdasonden og strammen til noe slangeklemmer som gjorde at den sugde litt falsk lust etter luftfilteret. Bensininsprøytningen på disse bilene kan også fuske litt når de har gått noen Km. Bør sjekkes. ??? reagerte på dette 1 Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 hei hei! noen som har vert borti audi 100 2.3 10V fusking? bilen min fusker :/ spesielt når det er kaldt.. har nettop bytta plugger diverse filtere fordeler rotor, men til liten hjelp. skal komp. teste bilen på tirsdag. noen forslag? mvh! Har dette problemet kommet over tid eller kom det plutselig? For å lese ut feilkoder kan du kikke på http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/100ecuf.html du trenger kun en prøvelampe. Du har sannsynligvis KE3-Jetronic (CIS-E) og diagnosekontaktene står i releboksen under panseret. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Desember 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2005 vis lamda følern er gåen så bruker den som regel en del mere bensin.. vertfall det første man merker..:( Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 har kommet litt over tid... men har snakket med to fagteknikere på jobben.de sier det er et kjent fenomen at dysene tettes til av rust på disse bilene.. det er luftgjennomstømning som sørger for en god forstøving på disse. og den kan ha seg til å ruste igjenn og fororsake en dårlig forstøvning.. noen somvet hvor jeg kan få tak i noen nye som ikke koster 1000kr stk/ eventuelt noen brukte? når det gjelder feilminne og selvdiagnose har disse bilene ikke særlig godt minne og det gjør at bilen glemmer fort vilke feil som registreres. derfor må en selvdiagnose tas rett etter fusken er fremkalt. ikke like enkelt alltid :S men takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw335 Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Sjekk plugghetter for fukt/sprekker. Det var problemet med min... Siter Kim Olsen KNA Telemark _______________________________ http://www.psycho-tuning.no http://www.kna-gatebil.no http://www.japsebil.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Sjekk plugghetter for fukt/sprekker. Det var problemet med min... den har gnost på alle plugger og det er ikke fukt eller dritt i de.. dessuten har den stålhetter over hele pluggen så det skal godt gjøres at det kommer for mye dritt til =) har jo som sagt skifta rotor og fordelelokk+ nye plugger. sjekka dette da. få se om den har bra komp. vist ikke bytter jeg dyser. men de er grasat dyre :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 pell vekk di stålkappene som sitter på som sitter på plugghettene ,skjer rett som det er at gnisten slår over på de,kan jo prøve å kjøre ei flaske eller to med dyserens på tanken. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Desember 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 pell vekk di stålkappene som sitter på som sitter på plugghettene ,skjer rett som det er at gnisten slår over på de,kan jo prøve å kjøre ei flaske eller to med dyserens på tanken. verdt et forsøk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Er jo et kjennt problem med tett bensin filter på disse motorene;men det har du sikkert skiftet.... Har skiftet en del dyser og på disse,og er det en dyse som er problemet ditt,bør du skifte den såfort som mulig. Hvis den gir mager blanding eller forstøver dorlig,vil forbrrenningstempraturen stige,noe som tar toppakningen.Det har jeg hatt flere tilfeller av. Men du kan sjekke dysene. Ta dem ut,men la besinslangene henge på. Tvangskjør bensinpumpa,og aktiver spjeldet i mengdefordeleren med handa.Da spruter dysene,og du ser fort om det er noen som skiller seg ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pretender Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Åssen merker man at dysene er dårlige. Blir bilen slap eller går den ujevnt. Er det værst på tomgang? Siter Eier av: Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006 Golf 1,9 TDI 4Motion 2005 X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995 X Golf 1,9 GTD 1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodoreb Skrevet Desember 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2005 Defekt dyse kan gi flere symtomer:fusking,tungstartet,feil avgassverdier osv. Ta de opp og kontroler,enkelt som sagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Desember 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2005 Er jo et kjennt problem med tett bensin filter på disse motorene;men det har du sikkert skiftet....Har skiftet en del dyser og på disse,og er det en dyse som er problemet ditt,bør du skifte den såfort som mulig. Hvis den gir mager blanding eller forstøver dorlig,vil forbrrenningstempraturen stige,noe som tar toppakningen.Det har jeg hatt flere tilfeller av. Men du kan sjekke dysene. Ta dem ut,men la besinslangene henge på. Tvangskjør bensinpumpa,og aktiver spjeldet i mengdefordeleren med handa.Da spruter dysene,og du ser fort om det er noen som skiller seg ut har flunka nytt filter.. hehe =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg