Jump to content

???

Bruker
  • Posts

    50
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

??? last won the day on March 24 2016

??? had the most liked content!

???'s Achievements

Korporal

Korporal (2/13)

0

Reputation

  1. Har noen vert bort i at kamakselsensor har vert dårlig/defekt uten å få opp feilmelding på det? Jeg har lest en del tråder der symptomene er samme som jeg har ved kjøring, sett bort fra at jeg ikke har problem å få start, men jeg har ikke noe motorlampe eller feilkode som tilsier det. Om reima står en tann feil, må jeg av med hele frontplaten for å sjekke det eller er det andre måter å gjør det på ?
  2. Har lest på et forum at rekke motorer kan gå som normalt på tomgang med en tann feil men drar dårlig, spes. på lavt turtall. Det er det problemet jeg har og har nå sjekket alt annet (tror jeg). Bruker myyye drivstoff om jeg ikke er meget snill på pedalen og drar dårlig om jeg gir mye gass. Om jeg gir bare litt gass og gir mer er det ikke noe annen forskjell enn lyd i eksosanlegget. Reimen er byttet før jeg kjøpte bilen og jeg har nå mistanke om at det er det som er feilen.
  3. Hvordan vil en 2,4 V6 bensin oppføre seg om det er en eller to tenner feil påsatt registerreim på den ene siden?
  4. Hadde en lengre tur med bilen, ca 40 mil, og brukte gasspedalen snilt men ikke overdrevet snilt. Hadde også noen forbikjøringer. Vanlig kjøring men ikke flat pedal ved akselerasjoner, utenom forbikjøringene:-) Fikk et forbruk på 0,77 pr. mil og det er overraskende bra. Jeg har nå fått en misstanke på at registerreima kan ha hoppet over en tann, eller at ved bytte av den kan de ha satt den på en tann feil. Har lest noen forum på at det kan merkes på den måten jeg mener bilen min oppfører seg. Noen som vet hvordan en V6 motor oppfører seg om det er en tann feil på den ene siden? Syns den elektriske vifta på radiatoren starter raskt også, så jeg tror motoren blir fort varm når jeg kjører i kø/lite fart. Bilen trekker bedre (tror jeg) om jeg bare gir litt gass mot at jeg trukker gasspedalen langt inn/helt inn. Dette er spesielt på turtall under 3200-3500 omd.
  5. Da skal du nok ikke klage på forbruk:-) Jeg har ikke kjørt noe mer med min enda og skal se om det kan hjelpe med frieksos når jeg har tid, så er det sjekket ut av bildet.....
  6. Har nå slept med meg vognen en tur og det var ikke oppløftende. Jeg brukte 5. gir bare i nedoverbakke og måtte til 3. bare det ble en liten helling oppover, ble det en normal stigning så måtte jeg ned i 2. å hente fart i ny og ne. Motoren ble noe varmere enn normalen selv i slakk oppoverbakke 3. gir og 60-80 km/t. Når jeg var ferdig med turen og kjørte en tur var det bedre drag enn tidligere så jeg lurer på om det er noe som har skjedd, f.eks. med eksos som jeg har hatt en mistanke på ikke slipper gjennom så lett som den skal. Det kom ut noe koks når jeg brukte turtall etter turen og jeg mener den reagere bedre på lavt turtall nå, men jeg må kjøre litt til før jeg konkluderer så det ikke bare er forskjellen fra å dra vognen som lurer meg:-) Jeg skal prøve å borre hull i anlegget rett før katalysatorene (når jeg har tid) og se om det vil utgjør noe forskjell, om ikke tetter jeg med eksosband, eksospasta og klemme.
  7. Har nå byttet en flere deler får å utelukke mest mulig, men ikke funnet ut hva som gjør at den drar dårlig. Den vil ikke reagere så kjapt på gasspedalen som en annen 2,4 så jeg lurer på om det er noe som skal hjelpe med ekstra dosering av bensin når man trykker på gasspedalen. Bilen jeg sammenligner med har vire på gasspedalen og min er elektronisk..... På gamle forgassermotorer var det en accelerasjonsdyse som sprøytet inn ekstra bensin når man trykket inn gasspedalen og jeg lurer på om det kan være noe sånt som ikke fungerer på min? Skal snart dra vogn med bilen så det begynner å haste litt:-)
  8. Har testet litt mer og bilen er bedre men ikke helt som den skal være. Forbruket har gått ned fra 1,45 til 1,2 pr. mil og bilen drar noe bedre nå, men har altså ikke kommet helt i mål...
  9. Det var en enkel sak. Fire skruer som holder drivstoffrørene som igjen holder dysene nede. Koble av kontaktene og dra alle dysene opp av manifoilen. De sitter bare på O-ringer så de er ikke vanskelig å dra opp. Vri dysene 90 grader og ta av låseklipset med et skrujern, mener det var mot klokken det skulle vries. Da er det bare å ta ut dysen og settepå igjen de nye. Det er to spor i låseklipset og det var lettest å treffe riktig når du stikker dysen opp i hullet på drivstoffrøret før du klemmer på klipset. Det er selvfølgelig noe klabler og rørsom må løses fra drivstoffrørene. Dyse/injektor/drivstoffventil samma sak som jeg skriver som dyse her. Bilen virker som den ble bedre når den er varm, men jeg hadde fortsatt nykking før den ble varm. Må prøve mer for å si sikkert om det ble bedre.
  10. Jeg vet at det ikke er noen sportsbil vi har, men jeg har hatt en tilsvarende, bare ikke Quattro, tidligere og det er forskjellen på trekkraften og bensinforbruket jeg merker. Må få tilbake den seige med likevel jevne trekkraften som bilen skal ha, og ikke minst bensinforbruket. Ligger nå på ca 1,4 pr. liter på fin blandet kjøring, gamlebilen låg på 0,95-1,05 på samme kjøringen. Skal bytte dyse/injektor i kveld så blir det spennende å se om det blir forskjell.
  11. Har nå hatt den på Møller. Eneste de fant var en injektor/dyse som hadde et avvik i forhold til de andre på 10-12%. De var ikke sikker på om det var dette som var feilen da det ikke var så stort avvik. Har bestilt ny og skal bytte den selv når den kommer. Jeg har et håp om at det er feilen da lambda på ene siden ikke får riktig signal på forbrenning. Den ene sylinder som ikke får like mye bensin vil jo ikke ha samme forbrenning som de andre og gi feil verdi til lambda. Om dette er tilfelle vil jo lambda gi feil tilbakemelding til tre sylindere og ødelegge draget på tre sylindere, håper jeg. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte min teori på dette? Jeg er ikke mekaniker så det er bare tanker/håp på hva som er gale med motoren min:-)
  12. Min også ligger på over literen, godt over literen. Men jeg har jo dårlig drag og noe nykking som er meget medvirkende her så jeg måler ikke noe mer før etter det er ok.
  13. Står sikkert i tråden, men var det sånn at bilen bin går som den skal, bunndrag/ytelse osv.. at det er bare at den bruker mye bensin? Når jeg snakket med Møller var noe av det første han nevnte, etter å ha fortalt om symptomer og hva jeg har gjort, at det kan være innsprøytingen. Han hadde vert bort i det før men kunne ikke si om det var det på min bil frø han fikk diagnose på den.
  14. Hadde en tennkabel som jeg brukte til å teste en og en plugg med og det var ikke noe forskjell. Har bestilt meg en time på Møller der de kan feilsøke litt og se om de finner ut av det. Kommer med innlegg på hva de kommer frem til, om de kommer frem til noe.....
  15. Verdiene på LMM er som de skal være. Pussige saker dette. Nå syns jeg den er verre på nykkingen når den er kald enn når den er varm. Fatter ikke hva pokker det kan være.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy