Gå til innhold

commodoreb

Bruker
  • Innholdsteller

    127
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Profile Information

  • Gender
    Male

commodoreb's Achievements

  1. Hei Jeg er ute etter tips rundt denne bilen. Har en på hånden nå, og har så og si null erfaring på amcar. Har stort sett pusslet med europeiske biler. Da er jeg ute etter hva disse bilene er verd. Jeg er jo klar over at dette er relativt, men en liten pekepinne bør jo menigheten sitte med :-) Bilen: En 1967 mod HT. Var orginalt rekkeseks, men den er erstatet med en V8 på ca 200hk. Dette ble gjort før den ble importert til Norge, så det står i vognkort. Rust finnes, men selger sier det ikke er så mye. En bakskjerm må skiftes (følger med) Den er opplakkert og ikke orginal farge. Teknisk er den bra. Ser disse bilene ligger fra 100000,- + på finn.no. Hvor ruster disse, er det noe spes. jeg bør være obs på etc. Dette er jo ikke en orginal bil, så prisen bør vel være deretter. Kom med tips og erfaringer!
  2. Takk for tips, men de skaffer ikke fikk jeg beskjed om nå...
  3. Hei. Jeg driver å leter etter noen som har senkesett med pappirer til en Opel Commodore C 1979 mod. Dette viser seg å være vanskelig å oppdrive. Noen som har fått tak i noe slikt evt. Har noen tips?
  4. Skal vel miste all diagnose da, så da er det ikke dette som er problemet. Var et tips
  5. Da kan du prøve å demontere radio og se om dere får kontakt med ABS. Det hender at uorginal radio kortslutter k-ledningen som er kommunikasjonslesingen for diagnose. Da vil du ikke få kontakt via diagnose. Dette er et problem jeg har hatt mange ganger :-)
  6. Har du ettermontert uorginal radio?
  7. AWT har 2 lambdasonder, er euro4, annen motorelektronik og har sekundærluftsystem. Det er noe av forskjellene, men det er sikkert flere :-)
  8. Har du motorlampe som lyser?
  9. På de fleste verksteder er det godt arbeidsmiljø og dette teller også mye. Lønn er en ting, men det å trives på jobb er vel så viktig. Hvilken erfaringer er det rundt dette? Det at det kan bli litt ensformig arbeid kommer mann vel ikke fra nesten samme hvilken jobb man har. Vil tro snekkerne også er lei av å bære/skru gipsplater etc.
  10. Hei Jeg lurer på om det er mange her inne som jobber som bilmekaniker eller har jobbet som bilmekaniker. Til dere som jobber som bilmekaniker: Er dere tilfreds med jobben og hva synes dere er bra/dårlig med jobben. Til dere som har sluttet som mekaniker: Hvorfor sluttet dere? Jobber dere fortsatt i bilbransjen eller har dere helt skiftet yrke? Håper mange kan bidra i denne tråden slik at jeg kan få et lite innblikk i hva dere synes er +/- med yrket.
  11. Du kan vel kjøre utgangstest med vag com. Har du ikke det. Er vel vanskelig å åpne disse egr ventilene.
  12. Helt vanlig problem på disse er at EGR henger. Da får du feil på map + dorlig tomgang/fusk. Skru av egr og se om den stenger. Kjør utgangstest på den mens du har den av.
  13. Ettermonteringssett fra kufatec selges. Passer RNS 315. Selges pga feilkjøp. Se link til finn kode Bluetooth Handsfree - VW RNS 315 "Bluetooth Only" -
  14. Møller har nok rett i dette tilfellet. Det er kun reg.motor som trenger å skiftes. Det andre verkstedet har tydeligvis ikke peiling ser jeg. Min anbefaling er å bruke møller på dette problemet. På enkelte modeller finnes det en SW oppgradering som fikser problem med park.brems,men det er slett ikke sikkert at det omhandler din bil. Dette vet møller. Bilen legger feilkode på strøm til reg.motor med en gang. Det er slett ikke sikkert at det er noe feil med strømtilførsel fordi.
  15. Jeg kan svare deg. Det går å stramme wirer på denne bilen. Du kommer til wirene under askebeger bak på midtkonsollen. Har du midtarmlene,er det mulig du må bort med denne. Når det er sagt,skal det ikke være nødvendig å stramme håndbrekk på disse da d skal ordne seg selv. Det som er standard er at håndbremsarmen på calipper ikke går tilbake (setter seg) og at håndbrems i den forbindelse fær dødgang eller at den ikke strammer seg skikkelig.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår