Gå til innhold

Toskie

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Toskie

  • Bursdag 06/12/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    Volkswagen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Yrke eller sivil status
    Yrkessjåfør
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 TDI

Contact Methods

  • Bosted
    Gokk

Toskie's Achievements

  1. Morn. Nå har selvfølgelig dritten begynt å ruste, og en del av rusta er bak pyntelista på bakdøra. Har klart å google meg frem til noe som hinter til at den er limt fast og ikke går an å ta av uten å ødelegge. Kan noen bekrefte/avkrefte det? Om jeg eventuelt må ha ny, har noen peil på hva det koster? Og sånn i tillegg; Det er noen flekker med rust på venstre bakdør, det bobler på hele venstre hjulbue, og det er noen bobler over venstre baklykt. I tillegg noen bittesmå flekker på førerdøra. Noen som har peil på hva det vil koste å få fiksa det? Og hvor eventuelt det kan lønne seg å dra med det i nærheten av Tønsberg?
  2. Er det jeg har trodd hele tida, men samtlige jeg har spurt mener det ligger i samme enhet.. Google har ikke gjort meg noe klokere.
  3. Hvor i alle dager sitter egentlig luftmassemåleren? (Motor: BKP) Edit: Nevermind, jeg fant riktig ting å google etter en times tid. :P
  4. https://www.bsbildeler.no/Sensor-innsugningsluft-temperatur-P305046.aspx Det er den der, kanskje?
  5. Jess. Takker for hjelp! Har den sensoren et eget navn som ikke er åpenbart i norge? Fant ikke noe på bildeler.no sånn i farta.
  6. Se her ja. >IAT Intake Air Temperature: -40,00 Er ikke så kaldt ute, altså....
  7. Takker! Skal få sjekka det i morgen!
  8. Hva er riktig for temperatur der da?
  9. Hej! Kjøpte meg en OBD-II leser fordi det, ikke overraskende, er en del issues med bilen stadig vekk. Nå begynte motorlampa å lyse ikke lenge etter jeg fikk den igjen fra verkstedet sist, og koden jeg får opp er P0113. ( http://www.obd-codes.com/p0113 ) Jeg har lite peil på bil, så jeg vet ikke helt hva jeg skal ta utifra det. Sikkert noen her som har vært borti det samme? Temp.sensor/luftmassemåler? En annen ting; Det er en del vibrasjoner under aksellerasjon fra ca. 2200-2500rpm, mest tydelig i 4, 5 og 6. gir og aksellererer ikke så veeeldig fort i det området. Er det jeg som innbiller meg ting, eller har noen vært borti det også? Og evt. har det noe sammenheng med feilkoden jeg får opp?
  10. Det var det jeg tenkte meg. Nå er det uansett gjort, siden jeg ikke kunne vente, og bilen allerede var levert da jeg postet denne tråden. 7100kr skal dem ha.
  11. Hei! (2007 Passat) Har over en periode slitt med at jeg har fått opp feilmelding på parkbremsen og at den nektet å gå av, men det fikset seg selv ved stort sett å slå av og på tenninga + åpne panseret. Til slutt ble det til at det begynte å blinke og pipe og stå i konstant, så tok en tur på Møller, som kom frem til at det var reguleringsmotoren til håndbrekket som hadde skylda. Dog TROR jeg(vet ikke, siden jeg har latt være å bruke det på en stund) at det fortsatt fungerte. Uansett, bilen gikk ikke gjennom EU-kontrollen, så da måtte jeg jo få orden på sakene. Møller kunne ikke gi meg verkstedtime i tide pga. at jeg skal en tur avgårde med bilen, så fant et annet verksted som flere har anbefalt. Når jeg kom dit med bilen fikk jeg "vite" at de må bytte hele caliperen på den siden hvor reguleringsmotoren er gåen. Det, samtidig som at prisoverslaget de ga meg er nærmere 2000kr dyrere enn Møller gjør meg jo litt skeptisk til at de prøver å lure meg. På listen fra Møller står det ingenting om caliper, bare reguleringsmotor, sammen med delenummeret til den. (3C0998281B) Dette verkstedet ringte meg også og fortalte meg at feilmeldingen på diagnosen hadde noe med strømtilførselen å gjøre(jeg er for trøtt i skrivende øyeblikk til å huske hva det var som ble sagt), så de spurte om Møller hadde nevnt noe om dette, eller om de skulle sjekke opp i det før de begynte. Møller, som ikke virker spesielt interessert i å gi ut informasjon ved første anledning, har ikke fortalt meg noe om dette, så jeg kunne ikke si annet enn at de fikk sjekke opp i det først. Føler at Møller også er smått interessert i å lure meg til tider. Evneveik som jeg er på bil, så kan jeg liksom ikke si noe jeg føler er feil uten fare for å drite meg loddrett ut, så da holder jeg gjerne kjeft. Det jeg egentlig prøver å komme frem til her er; Stemmer det at caliperen må byttes? Skulle da tro at bare selve reguleringsmotoren kunne byttes? Går egentlig på ett ut, siden jeg skal avgårde med bilen i natt, så har ikke mulighet til å få tatt det senere. Nekter å kjøre 10 timer med piping og blinking og faen i helvete og det som er. Er bare nysjerrig på dette.
  12. Skal ikke late som at jeg kan noe om bil, men har du automatgir? Jeg hadde et lignende problem(bare at det ikke kom tilbake og så ble borte igjen, det bare var borte) en gang, og da var det kassa som hadde krepert. (Ikke at dette er relevant med batteri-lampa)
  13. 2007mod 2.0 TDI 4motion, ligger vel på 0.65 med blandet kjøring.
  14. Railsa er kromma, er bare lyset som reflekterer fargen på bilen, tenker jeg. :P Sweet, skal sjekke den ut. Engelsk er ikke noe problem! Er dog noe skeptisk på å gjøre sånt selv, selv om jeg vet at det ikke er så vanskelig i teorien.. Vil bare ikke drite meg ut :P - Leste et sted at man må aktivere dem med diagnoseverktøy(mangel på bedre ord?) etterpå.. Is that right?
  15. Det står Highline i orginale kjøpskontrakten til forrige eier, den lå i bilen.. Jeg kjøpte den via møller også, så det skal være rett.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår