Gå til innhold

Mr2 Mk1 turbo konversation

Ranger emnet


Svensken

Anbefalte innlegg

Hei ,jeg har en mr2 mk1 som jeg skall bygge om til turbo har en garrett gt30 turbo som skal brukes, så lurer jeg på om det er nok å bare oppgradere sprederne til 1,8 eller 2,0l + å oppgradere bensinpumpen eller må jeg gjøre noe annet for å få dette til å funke??

Trykksmøring til turboen er lagt fram men, er ikk sikker på om jeg kan kjøre det rett til sumpen eller om det må gå i retur en plass der det får motstand??

 

det står en ellers original overhalt 1,6 16ventilers motor i bilen, så om noen vet noe om mr2 eller sammenlignende motor så ikke vær redd for å gi ett tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr2 mk1 har samme motoren som corolla Ae 82 som hetter gt... Du burde fått smidde lavkomp stempel og ellers burde du ikkje slangene som går til oljekjøleren fordi det er ein ventil som bare slepper olje gjennom på turtall... så visst du står på tomgang vil den ikkje sleppe olje gjennom.. eller veit eg ikkje kossen hjeren og sånt vil reagere på overtrykk.. Eg har ein 1,6l twin kam som eg tenkte å setta turbo på så eg har no sjekka litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en gt30 turbo på en org 1.6liter???? hahahahaha sikker på at du ikke mener t3 turbo da??? gt30 holder til 600hk!!!!!!! mulig du greier og få den turboen til og lade på 7k rpm!! :-)

 

hvis du faktisk kommer til og gjøre dette og du mener en t3 så trenger du olje inn, olje ut (rett i bunnpanna!) ic, trykkrør, og 2-3 stk dyser koblet på trykkbrytere som slår inn ved 0.2-0.6kg! og holde deg under 0.6kg trykk!!

 

hvis du er seriøs så stikk inn på ts-ogn.no og spør mer der! mange med mk1 der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår