Gå til innhold

Performance VW's Top 10 what not to wear (fra PVw Jan'06)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hva som er feil????

 

M3-speil: Verden har gått fremover siden 1997, må da finnes bedre nå.

Lexus-lys: Ser ut som noen har satt på alufolie bak på bilen og kastet tomater på den

 

Folk kaster bort flere tusen på styling, slik at de ikke får kjøpt skikkelige hjul. Felger og senking er minst 90% av utseendet uansett

 

lexuslykter ser ut som alufolie med tomater på? da snakker du om de billige alternativene som nesten lukter nysmelta plast bare av bildene. har sett noen lexus lykter som er pene og har sett mange som ikke er det. men fordi 98 % av de baklyktene som blir produsert under navnet lexuslykter er stygge betyr ikke det at de siste 2 %a er stygge også. jeg har ikke noe behov for å beskytte lekuslykter for jeg har det ikke selv, og er ikke noe stort fan av det heller men det er prinsippet jeg går etter her. Dere slår alt for mange under en kam ved å lage en slik liste som skal definere hva som ser bra ut og ikke. som jeg sa sist hvis hele bilen har en stil som er mere bling bling så kler mest sansynlig den bilen bedre et sett med pene lexuslykter en orginal sota eller helrøde baklykter. men jeg skjønner godt at en einser som er skamsenka med blankpolerte porshe felger og blankpolert finrydda motorom ikke kler lexus look baklykter fordi resten av bilen er en HEEELT annen stil... ting må klaffe sammen, ikke krashe med hverandre. og som jeg sa i tidligere innlegg angående m3 speil: Ja de ser dumme ut når man bare hiver de på å de står til værs som: bamseører, mikkemus ører, osv.. osv..... så si helder til de som har slike speil at de bør modifisere dem så de får en normal posisjon. prøv å forklare problemet og hjelp til med å løse det i stede for å rakke ned på de.

Et siste forsøk på å prøve å forklare deg hvor teit jeg synes det er å lage denne lista å sette folk i bås:

 

037scaled6006gp.jpg

 

Et eksempel på hvor feil det kan gå, selv om man følger lista:

10.ingen soting

09.ingen luftinntak eller fnf vinge

08.ingen sølvgitter

07.ingen Splitters/Diffusers/M3 sideskirts

06.ingen lambodører

05.ingen belteputer

04.ikke kopifelger av venom eller tredelt look

03.ikke motivlakert

02.Ok så den har m3 speil men prøv å se for deg med orginale speil og si at det hadde gjort forskjellen så skal jeg komme å slå deg hardt i godet med noe :hammer

01. hvis man ser nøye etter så kan man se at det ikke er lexus lykter bak på den, for meg ser det ut som helsota eller halvt sota og røde orginal lykter.

 

Så kommer Poenget. Selv om man følger den lista di til punkt å prikke kan man få et uheldig utfall, mye mer uheldig en om man hadde gjort alt som var forbudt i følge lista. så hva utretter egentlig den lista da? INGEN VERDENS TING....... og DET er poenget. man kan heller lage en liste over ting som er anbefalt å gjøre, ikke på hva man ikke bør gjøre... catch my drift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

02.Ok så den har m3 speil men prøv å se for deg med orginale speil og si at det hadde gjort forskjellen så skal jeg komme å slå deg hardt i godet med noe :hammer

 

Så kommer Poenget. Selv om man følger den lista di til punkt å prikke kan man få et uheldig utfall, mye mer uheldig en om man hadde gjort alt som var forbudt i følge lista. så hva utretter egentlig den lista da? INGEN VERDENS TING....... og DET er poenget. man kan heller lage en liste over ting som er anbefalt å gjøre, ikke på hva man ikke bør gjøre... catch my drift?

 

8. Silver mesh (sølv gitter, engangsgrill)

Difficult one. Obviously there's a hope of filling a dicey gap in your bumper, but big expanses of bling silver just aren't the way to do it. In fact it's usually the result of fitting a huge bodykit, avoid at all costs.

 

Den hadde gjort en seriøs feil, se hva som uthevet i teksten over. bodykit

 

Er jo enklere å lage en liste over ting som rett og slett ikke funker da.

 

Har du tenkt å ta pokaler eller få bilen ditt i et skikkelig VW blad holder det ikke jalla styling som RS-fangere og Lexus lys. Du har ikke skjønt det enda, kanskje om noen år..........

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde gjort en seriøs feil, se hva som uthevet i teksten over. bodykit

 

Er jo enklere å lage en liste over ting som rett og slett ikke funker da.

 

Har du tenkt å ta pokaler eller få bilen ditt i et skikkelig VW blad holder det ikke jalla styling som RS-fangere og Lexus lys. Du har ikke skjønt det enda, kanskje om noen år..........

 

Bodykitt står ikke som en av de 10 reglene, det står ikke bruk sølvgitter.

 

8. Silver mesh (sølv gitter, engangsgrill)

Difficult one. Obviously there's a hope of filling a dicey gap in your bumper, but big expanses of bling silver just aren't the way to do it. In fact it's usually the result of fitting a huge bodykit, avoid at all costs.

 

her skal jeg oversette for deg:

8. sølvgitter (sølv gitter, engangsgrill)

En vansklig en. tydligvis er det et håp om å fylle et stort gap i din fanger,

men store kostnader på skinende sølv netting er bare ikke måten å gjøre det på. Fakta er at det vanligvis blir brukt som et resultat av å montere store bodykitt. ungå for enhver pris.(sølvgitteret altså, ikke bodykitt)

 

når det gjelder pokaler så kan du se på bildet den bilen har allerede vunnet pokal, du skjønner det bare ikke enda, kanskje om noen år....

 

og når det gjelder skikkelige vw blader: Så er da alle vw som ikke kommer i et vw blad stygge da spesielt de som ikke følger de 10 bud. Som GUD i egen person har skrevet.

og som tidligere sagt: jeg har ikke bygd bilen min etter noen som helst rettningslinjer, regler eller andres synspunkter. alikevel kan en hvem som helst gjøk si at bilen min er fin. Jeg har fått god respons fra alle typer mennesker: Gamle, unge, folk som ike har peil på bil, bilentusiaster, andre med vento osv osv... og jeg synes ikke jeg har gjort spesielt mye med bilen engang. alikevel vil kun en kjenner finne de minste detaljene som er endret. sikker på at det er masse folk som synes bilen min er stygg, enda så mange synes den er pen, hvofor det? Jo fordi menesker har forskjellig smak. uansett hva man synes så er det et annet meneske som synes noe annet å det krenker dere ved å si at ting er stygt. kan du ikke skjønne at enhver regel har et unntak? og for de som er unntaket så gjelder ikke reglene derfor har de ingen hensikt. du kan si at du ville fulgt de 10 reglene men du trenger da ikke være så jævela eplekjekk å si at sånn er det. lær av meg. sånn skal det gjøres!!! du minner meg om en gammel øystein sunde sang som heter hva var det jeg sa: hør på den å tenkt deg om.

 

Man kan sikkert få hundrevis av forskjellige varianter som er tøffe/kule ved å følge den lista OG man kan sikkert få hundrevis av forskjellige varianter som er tøffe/kule UTEN å følge den lista... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flokk-mentaliteten er akkurat grunnen til at jeg la ut denne listen fra verdens kanskje ledende VW magazine. De er kanskje verdens beste til å spotte trender i VW-miljøet. "Alle" skal jo ha RS-fangere er på tide med noe nytt. Jeg kjøpte min RS-fanger i 1996, altså for 10 år siden. Skullle jo tro at verden har gått videre siden den gang.

 

PVW er også det eneste bladet jeg vet om som ikke lar seg nevneverdig styre av hvilke produkter de største annonsørene reklamerer for.

 

Jeg er enig med det aller meste på listen. Jeg tror grunnen til at de førte det opp på listen er at de er drit lei av tingene der og synes det er på tide at folk gjør litt selv, er litt innovative, finner nye veier, modder/lager ting på egen hånd.

 

Feks, hvem som helst kan skru på en RS-fanger, krever litt mer guts å modde orginalfangeren eller lage en egen.

 

 

Må bare quote meg selv igjen jeg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare quote meg selv igjen jeg

 

der har vi det... du synes, du tror, du mener. det er riktig måte å gjøre det på men den lista bestemmer hva folk skal gjøre å gjør narr av de som har annerledes smak. Det er ikke riktig. og det står også på en måte at alle biler med rs fangere, sølvnetting, lambodører osv er stygge. noe som bare ikke stemmer. det kan bli pent og det kan bli veldig stygt. for min del går det på små pirke detaljer for å få et strøkent resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den listen må vel leses på samme måte som listene det florerer av i diverse komerse sladreblader alà kk, mens health, vouge osv. Skrevet av folk som prøver å skape trender, for folk som vil følge trender. Alltid moro å lese, men om man er enige i disse listene/trendene eller ikke blir en annen sak. Om alle hadde fulgt trendene, hadde vel egentlig ingen vært trendy? Nå for litt siden var det inn med "narko-cut" på buksene, men ikke pokker om jeg kjøpte en slik bukse av den grunn. Det vil si; ikke bygg bil ut fra en liste over hva som er kult, men ut fra hvordan du selv vil ha bilen. Det kan man vel ikke argumentere mot? Så egentlig er dere vel uenige om at dere er enige :)

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eNoffer: Godt poeng! Men greit at bladene kanskje kan bidra til å drepe trender som skulle vært lagt dødt for leeenge siden. Eksempelvis:

 

* Lexus-lykter (Det er OVER, okei!? Selv Lexus har slutta.)

* Single-viper (Den visker ikke halve ruta engang og er dermed totalt ubrukelig for vanlig kjøring. Dessuten ser det enormt teit ut når den står rett opp på ruta.)

* MikkeMus-ører (Også kjent som M3-speil, men M3ene har ikke speilene pekende mot himmelen, de står rett ut, nemlig!)

 

Fotobevis:

 

m3_3.jpg

 

Hvis speilene dine peker mer opp enn det der så er det penere med originale speil, trust me.

 

 

Er sikkert flere ting enn dette som burde vært på lista, kommer vel på det etterhvert.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff.. Tenk å gjøre noe slikt med en bil..

ryan_edwards_9586.jpg

 

 

 

 

Det vil altså si at f,eks 90-fangere på Golf2 er totalt ut?

Dem er jo 17år gamle liksom..

 

 

 

Lurer på hva som ikke er saueflokk mentalitet jeg.. :wonder

 

Ser muligheten for en liten krangel her nå

:D

 

Denne bilen var jo bare RÅ!!! Men det er nå min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen var jo bare RÅ!!! Men det er nå min mening

 

Flere enn meg synes det, bra:thumb

 

Men, husk at denne bilen har forrige sesongs mote angående styling så den er så ut, sorte felger var pent før, det samme med hovedlysene, fysj og æsj asså

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal det være :D

 

poloshow0039.JPG

Seff sier meg helt enig........ hvis man skal bygge banebil!!!!!!! skulle jeg gjort det hadde jeg nok ikke tatt utgangspunkt i en vento 1.8 med 95 superslappe hesekrefter. jeg har bygd en gatebil, ikke utstillingsbil, ikke konkuransebil. målet mitt med dette bygget har egentlig ikke handlet mest om utseende men å få mest mulig luksus og comfort utstyr for en billig penge. bilen min har alt en nymoderne bil i dag kan tilby + mer - det rælet som man helst ikke vil ha som f.eks. antiskrens osv. Som alle andre bilintereserte har jeg også en banebil plan, da blir det: NO SPEAKERS, NO BODYKITS, NO BULLSHIT og NO EKSTRA WEIGTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

skjønner ikke hva folk tenker på jeg? hva med å lage nye veier til å få pokaler å sånn på treff? er helt enig med innlegget til frode her. istede for at så si 95%av alle vw har rs fanger å vinge å leksuslykter, hva med å prøve å finne nye veier selv? cleane fangere, sveise litt på bakluka, osv. så vis ikke noen skjønner innlegget mitt så mener jeg at: DET ER MANGE HER SOM KANSJE SKULLE PRØVD Å GODT NYE VEIER!

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår