Gå til innhold

Bytte høytaler i Yaris

Ranger emnet

Tarant|no

Anbefalte innlegg

hei

det første du må finne ut er hvor store elementene dine er.. Så kan du kjøpe deg noen nye.

De fleste vil nokn anbefale deg å kjøpe 2nye av grei kvalitet, da får du samtidig en bra oppgradering fra det orginale anlegget :)

Se om du får av dekselet over høytaleren sånn at du kan måle diameteren.. Så går du inn på http://www.bilradiospes.no f.eks å søker på høytalere i samme størrelse.

Når det gjelder selve monteringen, så er det nok bare til å få av dekselet over høytaleren, skru opp 4 skruer for så å løfte høytaleren opp og koble fra ledningene.

Når du skal ha den nye oppi så gjør du bare alt motsatt;

Kobler på kabler, plasserer den forsiktig nedi hullet og skrur igjen :)

Du har sikkert noen venner som kan hjelpe deg for ei cola elns. ?

Hvor i Norge bor du forresten?

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du må gi litt mer info for å få noe respons på denne tråden.

Feks. Hvor mye har du tenkt å bruke?

Er du opptatt av bra lyd, eller er det bare en høytaler som er ødelagt som gjør att du vil kjøpe nye?

Hvis du bare skal bytte ut orginal høytalerene så er det som oftest ikke noe særlig vanskelig.

Men hvis du feks tok ett bilde av hvordan høytalerene er plasert i bilen din så får du sikkert også en del forslag.

Lykke til.

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag og svar her. Skal prøve og få av dekselet og få målt størrelsen. Er villig til å gi mye. Skal bare bytte ut det crappet jeg har med noe litt mindre crap.

Jeg mener det er 4 høyttalere i bilen din, og da mener jeg du bør bytte alle 4.

Du sier du er villig til å gi mye, det kan fortsatt være så mangt.

Men jeg forstår som at du fortsatt ønsker å bruke den orginale spilleren, til høyttalera.

Fortsatt så er det mange "dyre" høyttalere som kan passe, snakker om pris forskjeller fra 1 000,- - 6 000,- som fint kan kjøres på en std. spiller.

Vill du ha bedre lyd, ville jeg valgt komponent sett (1" diskant og 6,5" eller 5,5" bass/mellomtone med delefilter)

Det er 2 firmaer her i forumet som har juletilbud, mye bra til lav pris hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider