palle-gafal Skrevet Desember 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2005 Driver for tiden å pusser litt rust på deler som er laget av støpmetall, og på disse er det da en ujevn/ruglete overflate. Det som da er veldig lettvint er å bruke slipeskiva på vinkelsliperen, men dette gjør at denne strukturen i overflaten på delene også blir helt glatt! Jeg mener å ha hørt før en plass at dette ikke skal pusses ned, for da mister delene noe av styrken sin, og holder ikke fult så lenge! Er dette noe jeg bør ta hensyn til, eller er det bare vås?! Vil bare være helt sikker før jeg gjør noe dumt... :P Og har det noe for seg å pulverlakkere understellsdeler, i forhold til å bruke epoxygrunning og vanlig lakk, med tanke på prisen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Det er bare vås...den strukturen kommer av støpingen som er gjort i sand. Slip i vei... Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Sandblås delene du, viss det appåtil er deler som blir varme. (som vannpumpe hus, bremse calipere, innsugs manifoiler ol) Så leder den ru overflaten fra sandblåsingen bort varmen bedre enn en overflate som er helt slett. Pulver lakkering er mye bedre enn å lakke med syregrunning og lakkere etterpå. Men koster en del mer, men det er jo mye mer motstands dyktig til steinsprut og alt det dritten et understell går igjennom. Men er det verdt det. Vet ikkje, kjenner en som driver med pulver lakkering, så det er ikkje tvil om hva jeg skal ha på mitt understell ;-) Lykke til. TM Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2005 Ville og gått for sandblåsing, bare for å beholde ei flottere overflate, samt at det fjærner all rusta og varmer ikkje overflata opp slik som sliping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaterace Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Pulverlakkering er det en form for galvanisering.................? Siter Gaterace Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Pulverlakkering er det en form for galvanisering.................? Nei, er nesten noe sånn som tørr-eloksering siden det er pulver og man setter strøm på objektet man lakkerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiscoLars Skrevet Desember 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2005 Pulveret (lakken) blir ladet positivt og skinnen som delen(e) henger på er negativt ladd slik at det dannes statisk magnetisme og pulveret (lakkpartiklene) trekkes på delen. Deretter går delen(e) inn i en herdeovn der de skal være gjennomvarme i 15 minutter. Det som skjer her er, i praksis, at pulveret smelter og stivner igjen når delene avkjøles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg