Gå til innhold

Hvem her har mista lappen for sladding?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

Sorry for OT, men uaktsom kjøring, og uhell er det jo ganske stor forskjell på da..

 

Klart det går ann å være uheldig. En kan skli ut i grøfta i en glatt sving eller en kan smelle inn i en ann bil i et kryss.

 

Men jeg mener nå uansett hva årsaken er, så har en brutt vegtrafikkloven §3 som sier "Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade..."

 

At det ikke går ann å kjøre uten å bryte den loven er jo en ann sak. Men det finnes ingen skader i trafikken du kan si uflaks er årsaken. Bortsett fra hvis du får en metoritt i taket kanskje da...

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liker ikke snuten jeg.

De er noen hissige jævler som er ute etter å plukke førerkortet fra folk.

Snuten så faktisk på at jeg skrensa i rundkjøringa og på en parkeringsplass i dag,men gjorde ikke noe med det.

Jeg kjørte til og med bak politibilen og la mærca bredt ut av et kryss uten at de brydde seg.

Sannheten er at det var bare en i bilen og de kan ikke gjøre noe uten at de er minst to i bilen.

På fredag var jeg ute å råna til langt på natt som vanlig,da var de mer interessert i meg.

Da var det de som kjørte etter meg, og disse karene kan finne noe å gi deg kjøreforbud i 14 dager for på enhver bil.

kan de ikke bare gjøre jobben sin og la bilungdommen være i fred?

De kan gå å "plage" noen narkomane i stede.

Noen skulle ha gitt politiet en skikkelig skjennepreken og fortalt dem hvem de er for noen.

Skjellte ut en politimann en gang når han kom hjem til meg for et eller annet ulovlig de trodde jeg hadde gjort.

Det var andre gangen de kom hjem til meg og jeg faktisk var uskyldig.

Det endte med at jeg holdt på å få 750,- i bot for å være spydig.

Jeg slappet av litt og ba dem komme seg til hellvete fra eiendomen min hvis de ikke hadde ransakingsordre.

Jeg klikka fullstendig, men det kom en kamerat av meg og holdt meg tilbake, hvis ikke kunne jeg ha funnet på noe "dumt".

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk 6000 i bot for og rulle rundt med bil + børning.. ble riktignok kalt inn til avhør 3 måneder etter at det skjedde, og beviset dems var en film ! jeg dro av veien med ei anna bil jeg har hadd ca 3 måneder ettepå, da ble det personskader, men da var det ingenting som skjedde ! skal høre med til saken at han som ga meg bot, er en skikkelig sheriff, som har foreslått og investere i nye store supermotard sykler, for og ta ungdom på helcross :pray

 

så, jeg sier bare, GG happyhappy

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at det var bare en i bilen og de kan ikke gjøre noe uten at de er minst to i bilen.

 

Ikke for å krangle, men det er feil. Har på film når en kamerat av meg som blir tatt av en enslig sivilsnut etter å ha ligget breit i rundkjøring. Fikk 3000 i bot og ei kjeftelekse som varte i ca et kvarter. Om han hadde LOV å gi bot vet jeg ikke, men politiet følger ikke alltid boka for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å krangle, men det er feil. Har på film når en kamerat av meg som blir tatt av en enslig sivilsnut etter å ha ligget breit i rundkjøring. Fikk 3000 i bot og ei kjeftelekse som varte i ca et kvarter. Om han hadde LOV å gi bot vet jeg ikke, men politiet følger ikke alltid boka for å si det sånn.

 

er ganske sikker på at en politimann kan gi bot selv om han er aleine. hadde jo vært tåpelig om han ikke kunne det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å krangle, men det er feil. Har på film når en kamerat av meg som blir tatt av en enslig sivilsnut etter å ha ligget breit i rundkjøring. Fikk 3000 i bot og ei kjeftelekse som varte i ca et kvarter. Om han hadde LOV å gi bot vet jeg ikke, men politiet følger ikke alltid boka for å si det sånn.

 

Har fått hørt at de ikke kan gjøre noe hvis de er en i bilen men vet ikke om det er sant.

Det at politiet ikke følger boka er en kjent sak her.

Tror mottoet til plitiet hvor jeg bor er: slå med batong/bruk pepperspray/skyt først og spør etterpå.

Det er litt sånn "lensmann i new-york"

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute aspiranter er de eneste som ikke ser gjenna fingrene!! de gamle rutinerte purkene har trenger ikke ta fra lappen til folk for å stige i rang! men det gjør aspirantene!!

 

PS.. snuten må være 2 i bilen for å gi bot! for ellers kan han ikke bevise noe! trust me! vet av erfaring!

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som faktisk har mista lappen for dette?

Petter Stordalen.. :D

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/28/459232.html

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:/

Etter å ha lest gjennom dette, tror jeg at jeg slutter å spinne rundinger på skolen med ganske så full og traffikert parkeringsplass med veldig trafikerte veier rundt!! :) men det var da tross alt første dagen min med lappen på skolen, men etter som jeg forstår kunne det fort blitt den siste på et par uker/mnd + liter penger til bensin!!

 

 

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en utrolig opplevelse idag.

Ble oppringt da jeg var på skolen idag tidlig, av lensmannen her i kommunen.

Han hadde sett meg i en sladd på bensinstasjonen her. Han sa at egentlig skulle jeg ha blitt fratatt lappen i 3 mnd for dette, men at jeg skulle slippe med en advarsel.. Neste gang ryker lappen fikk jeg beskjed om. Det er rett og slett latterlig. Jeg kom kjørendes fint og rolig ned mot stasjonen, og skulle snu bilen for å parkere slik at jeg kom meg enklest mulig inn på stasjonen ;p Med andre ord, jeg nappa i brekket.

Jeg ble forskrekka da han kom med all innformasjonen om hva dette kunne innebære osv. Miste lappen i 3 mnd for noe sånt? Latterlig!

Volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår