Gå til innhold

Hvem her har mista lappen for sladding?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kjørte en sein kveld i Trondheim da jeg oppdaget at rundkjøringene var ganske glatte :D

 

Jeg tok meg et par runder i en, da det ikke var noen andre biler i nærheten. Etterhvert da legger jeg merke til at det er en bil som nærmer seg, så jeg kjører ut av rundkjøringa og legger meg ut på E6en. Den andre bilen følger etter meg, legger seg i ræva og ikke lenge etter kommer blålysa på.

 

Etter å ha vist han lappen kommer han med en skjennepreken til meg om at detta var noe en vanligvis mista lappen for, og henviste til §3 om å være "hensynsfull, aktpågivende og varsom". Så jeg var heldig som kun slapp unna med en advarsel.

 

Noen som faktisk har mista lappen for dette?

 

Syns det virker litt rart siden det verken var andre biler eller fotgjengere i nærheten. Og siden det var tynn is på asfalten hadde jeg hverken mye turtall eller kvining i dekka, så en kan jo ikke påstå at jeg lagde mye bråk.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han hadde vel lite å finne på da? Skjer det en gang til så får du bare si at du ikke klarte å bestemme deg for hvor du skulle ta av ; )

Jeg kjente en kar som mista lappen en gang for å børne, men det blir jo ikke helt det samme.

 

*Anita*

 

Man mister faktisk lappen av "herjing", Sladding/burning/brekking osv. så mister du lappen i 3 mnd. Men snille poltifolk lar det gå med en advarsel eller en liten.: "Jasså, Dårlig vinterdekk?":)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter så fint; uaktsom kjøring som kan føre til livsfarlige situasjoner....

Å i det hele tatt reagere såpass sterkt på en bil som oppholder seg helt alene på en større plass er idiotisk... Greit å si ifra, men å true med å ta lappen er for drøyt...

Christoffer

`98 Honda Integra Type-R...`05 Honda Element...`93 Honda CRX del Sol VTi

X`98 Honda Integra Type-R...X`98 Nissan Maxima 3.0...X`07 Opel Astra OPC 240

X`83 Mercedes SE50AMG V8...X`93 Honda CRX del Sol ESi...X`91 BMW M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av meg fikk inndratt lappen av ei purkekjerring, han kom med vanen(beuville 6.2), fikk en liten sladd da han la seg ut forbi en bil som svingte inn, tilhørende kontrea, en liten sladd til med kontra, lappen var vekk i 1,5 uke, innrømte de to siste sladdene og fikk 4000 kr for de to.

dette var første vinteren hans med van, første snøen og helårsdekk...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, velkommen i klubben!!

En ting er villmanns- og uaktsom kjøring, fremprovosering av sladd/burning osv... en annen ting er når man har et lite uhell og ikke i bunn og grunn var til fare for noen andre, og verken kjørte spesielt fort eller uaktsomt, men likevel blir behandlet som tungt kriminell!! Som i mitt tilfelle..

 

Er fotgjenger selv akkurat nå, pga liten sladd..mens jeg venter på at saken skal gå sin gang...surt! anger2

 

 

Fikk en relativt uprovosert sladd i/på vei ut av rundkjøring, sto seff sivilgrisebil å så hele greia, litt kjefting og tok lappen! Noe jeg forøvrig ikke godtok!

Kjempe kjedelig at eneste andre bil i hele området var en snute bil som var på jakt... :coplight

 

 

Fikk forelegg i posten på 3 mnd uten lapp og 5000kr (evt 10 dager fengsel)

 

 

Tok dette til rettsmøte, hvor jeg la fram min versjon og at jeg trossalt trenger i førerkort i jobben! (kjører varebil hele dagen)

 

Fikk redusert til 2mnd og 5k istedenfor!

 

Men gir meg ikke, har 7 voksne vitner som så hele greia og som støtter meg... No Way at jeg bare godtar at dem tar noe så hellig ifra meg som lappen! fucku

 

Nytt rettsmøte 19 des... wish me luck! :cool:

 

 

(Forbannet lei politiet i bergen, får søren meg aldri fred! har et rent rulleblad og aldri fått hverken bot eller advarsel før, ikke en parkeringsbot engang!!

Likevel blir jeg stoppet flere ganger i uka for å sjekke om jeg har førerkort, ta alkotest, se om bilen virkelig er min, eller bare si hei!

Noen andre her som får politibil med blålys etter seg flere ganger i uka, og som oftest ikke lurer på annet enn sånne spørsmål som "om bilen min går fort"

eller om "jeg er ute og tester bilen i natt kanskje?" Første uka når jeg hadde denne bilen, så fulgte sivil bilen etter meg hele tiden, hver dag i over en uke!! forbannet lei!! og nei, jeg er ikke svart ellerno sånt heheh)

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltids hyggelig og snill med politiet jeg, selv om det kanskje forandrer seg etter dette... aldri vært frekk med eller jobbet mot politiet før, tvert imot!

 

Har en kompis som er politi, samt flere i familien som er politi og.. flere naboer og, alle politi! Mange av dem er svært hyggelige og greie mennesker! Er ikke som om jeg går rundt og hater politiet!

 

Dem liker rett og slett å forfølge meg når jeg kjører bmw'en! Jeg kjører flere andre biler og, blir jo aldri stoppet da!

 

Kan stå et par biler parkert, alle står og prater, ingen sitter i bilene.

Plutselig dukker en uniformert politibil opp, kjører en runde rundt alle bilene, og stopper opp.

Går ut, rett bort til min bil, og spør hvem den er sin! Skal se førerkort og prate med meg! Om hva? "Nei bilen din ser aggressiv ut" har jeg fått høre fra politimenn, ofte etterfulgt "ja går fort denna her altså?" ...

 

Men at politiet er etter unggutter i bmw er vel ikke noe nytt...

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant som Dr_S sier her. Er du høflig, så er de høflige tilbake. Selvfølgelig er det noen av politifolka som slår hardt ned på "tull kjøring" og ikke ser gjennom fingra.

 

Og til dere som ikke skjønner bæra av at politiet stopper dere stadigvekk fordi du har en BMW eller Audi eller hva det måtte være. Det kalles forebygging! Sånne biler og unggutter betyr ofte høy fart og konsekvensene det måtte føre med seg.

 

Og det er staten som styrer showet. Politiet gjør bare jobben de er satt til å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir veldig dumt at det er humøret til politimannen du møter som avgjør.

 

Siden politiet verken trenger videobevis eller vitner har en lite en skulle sagt om en møter en vanskelig politimann som er ute etter å "ta" rånere. Da blir det jo ditt ord mot politiets, og det er jo ikke tvil om hva en dommer vektlegger...

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bruker å være strenge på sladding på veier. Det er tross alt grunnlag for førerkortbeslag.

 

Var en gang å kjørte villmann på en stor parkeringsplass uten noe andre biler på. En politibil dukket etterhvert opp. Han snakket om farer i trafikken,ungdommer i biler og sladding på veg...

Etter en fem minutter sa han at det var bare fint å øve seg på en såpass stor parkeringsplass. Han hadde all mulighet til å ta lappen, men valgte å være kompis. Skjønte mye av det han ville fram til, så har ikke kjørt mye gris på trafikkert veg etter det.

 

De kan være greie, og de kan være drittsekker. Er glad jeg traff på en grei en der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde vel lite å finne på da? Skjer det en gang til så får du bare si at du ikke klarte å bestemme deg for hvor du skulle ta av ; )

Jeg kjente en kar som mista lappen en gang for å børne, men det blir jo ikke helt det samme.

 

*Anita*

 

 

deg jeg kjørte forbi ved oslo s igår kveld?

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, velkommen i klubben!!

En ting er villmanns- og uaktsom kjøring, fremprovosering av sladd/burning osv... en annen ting er når man har et lite uhell og ikke i bunn og grunn var til fare for noen andre, og verken kjørte spesielt fort eller uaktsomt, men likevel blir behandlet som tungt kriminell!! Som i mitt tilfelle..

 

Er fotgjenger selv akkurat nå, pga liten sladd..mens jeg venter på at saken skal gå sin gang...surt! anger2

 

 

Fikk en relativt uprovosert sladd i/på vei ut av rundkjøring, sto seff sivilgrisebil å så hele greia, litt kjefting og tok lappen! Noe jeg forøvrig ikke godtok!

Kjempe kjedelig at eneste andre bil i hele området var en snute bil som var på jakt... :coplight

 

 

Fikk forelegg i posten på 3 mnd uten lapp og 5000kr (evt 10 dager fengsel)

 

 

Tok dette til rettsmøte, hvor jeg la fram min versjon og at jeg trossalt trenger i førerkort i jobben! (kjører varebil hele dagen)

 

Fikk redusert til 2mnd og 5k istedenfor!

 

Men gir meg ikke, har 7 voksne vitner som så hele greia og som støtter meg... No Way at jeg bare godtar at dem tar noe så hellig ifra meg som lappen! fucku

 

Nytt rettsmøte 19 des... wish me luck! :cool:

 

 

(Forbannet lei politiet i bergen, får søren meg aldri fred! har et rent rulleblad og aldri fått hverken bot eller advarsel før, ikke en parkeringsbot engang!!

Likevel blir jeg stoppet flere ganger i uka for å sjekke om jeg har førerkort, ta alkotest, se om bilen virkelig er min, eller bare si hei!

Noen andre her som får politibil med blålys etter seg flere ganger i uka, og som oftest ikke lurer på annet enn sånne spørsmål som "om bilen min går fort"

eller om "jeg er ute og tester bilen i natt kanskje?" Første uka når jeg hadde denne bilen, så fulgte sivil bilen etter meg hele tiden, hver dag i over en uke!! forbannet lei!! og nei, jeg er ikke svart ellerno sånt heheh)

 

 

Uprovosert my ass :)

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår