VCE Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Jeg har litt problemer med å starte motoren når den er kald, jeg må prøve flere ganger, og pumpe litt med gasspedalen. Ved bruk av motorvarmer starter den fint, jeg har ikke prøvd å starte når det er mer enn 10 plussgrader. Jeg har tomgang på ca 800rpm når den er kald, og rundt 1500rpm når den blir varm. Har forhørt meg litt rundt, og det er flere som har nevnt kaldstart og tomgangs-"skrue", og at dette sitter på innsuger mellom 2. og 3. sylinder...de sier at bilen ikke vil starte uten dette tilkoblet. på min motor finner jeg 2 kontakter, motoren oppfører seg helt likt med begge tilkoblet som når en eller begge er fjernet, er det noen som har noen som helst anelse om hva det kan være? isåfall ville jeg være :pray Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 Er vel tomgangsregulatoren dem tenker på, kan være sleideventil, motor, magnetventil, vet ikke helt åssen, men med de to siste kan det være at den går på høyere tomgang hvis utkoblet, kanskje ikke avhengig av type. Sleideventil vil oppføre seg normalt når kald, men være tregere til å gå ned på tomgang og kanskje ligge på hurtigtomgang hele tia hvis frakobla. Hakke peil hvem du har. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 skal se om jeg får tatt litt bilder, og se om jeg finner noen delenummer. det er ikke så mange ledninger å velge i mellom på E-sprutet, jeg har ikke sett så godt bak/nede (mot torpedovegg), men jeg har bare funnet disse 2 kontaktene... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2005 disse 2 kan jeg koble ut uten noen som helst forskjell på hvordan motoren starter/går - uansett om motoren er varm eller kald... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 disse 2 kan jeg koble ut uten noen som helst forskjell på hvordan motoren starter/går - uansett om motoren er varm eller kald... jeg har koblet kaldstartdysa over bryter inne, *er den som sitter på innsuget til høyre* og har ikke noe problem med start når den er kald.. den dysa er tilkoblet bensinfordeleren, du ser en skure på baksiden av dysa.. såe når den er åpen får den mer bensin.. den andre er tomgangs ventilen, men for å justere tomgangen er det et justeringshjul under hele innsuget... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 jeg har hørt at dersom man kobler over bryter er man "sikret" lettere start, å det kan jeg bekrefte;) må bare huske å dlå den av etterpå;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 hvrfor reagerer min bil HELT likt med og uten disse 2? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 sitter det ikke samma kaldstart reguleringa på denna motorn som på b21et. der sitter det en ventil som regulerer luftmengda inn i innsuget. på b21etn jeg hadde hang denne seg opp. da gikk den på 800rpm kald og 1500-2000 kald pga for fet blanding. det fant jeg ut når jeg tok vannpumpetanga og klemte igjen div. slanger rundt om kring på innsuget. er vel en 1/2 toms slange... hvis det nå som sagt er samme type ventil på b23e Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 jeg får se etter, prøve meg fram...men nå ser det ut til at det ikke blir SÅ stress - jeg skal ordne meg med turbo-bil i helga... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 hvrfor reagerer min bil HELT likt med og uten disse 2? Kanskje den er defekt? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 ja hvis spjeldet ikke åpner fordi d har hengt seg opp hjelper det ikke med spenning eller ikke... Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 er dette dyre deler, eller er de mulige å fikse? beklager, men jeg er grønn på innsprut og greier... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 sjekk om du finner den på http://www.drivewire.com jeg jkøpte ny coil der, 474kr inkl mva og frakt!! hørte rykter om at den koster over 1500kr i norge. (en av seks coiler hadde sprekk) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.