Øyvind Ryeng Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Enig, folkens. Eksostape er ikke noe vidundermiddel for øyeblikkelig +100 på hjula, men når man snakker gatebil/ikke-steinrik-entusiastvogn, så tar man gjerne imot de få hestene man får for pengene, og kan nyte et kjølig motorrom. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
il commendatore Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Ja, få det ut!!! I "høyere" bilklasser kan de tune eller bygge om bil og motor til å få optimal innsugs- og eksostemperatur uten å måtte ty til "nødløsninger" som eksostape. Ved trimming av en standardmotor i et originalt motorrom er mulighetene mye mer begrensa, og da kan eksostape være til hjelp. hahaha. bra poeng det der ! skal selv prøve med termisk sprøyting, noe jeg har tro på, ikke for effekten, men for og få ned tempen under lokket. edit: sjekket og det viser seg at ingen form for eksos bandasje eller annen varme skjærming brukes på årets punto super 1600 ialle fall. det må vel kunne kalles en "ommbygget standar bil" ? og dette er fabriksbygget sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Super 1600-biler er ganske ekstremt modda vil jeg påstå! Gruppe N eller nasjonal derimot, er noe helt anna... Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
il commendatore Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Super 1600-biler er ganske ekstremt modda vil jeg påstå! Gruppe N eller nasjonal derimot, er noe helt anna... men jeg vil være vanskelig her... hehe. gr. N og nasjonal er jo stortsett drevet av glade amatører (all respekt til de, missforstå ikke!) som kanskje ikke har helt styr på hva som er go og hva som er no ??? blir gøy og høre om det blir noen merkbar forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 merkbar forskjell kan være mye rart, det! placebo er en viktig ingrediens her... :( skulle likt å sett dynomålinger før og etter... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Jeg skal teipe - uansett hva dere sier - så det så! blah Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SOFTY Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 joa mulig dere har rett i at tape'n gir bittelitt effekt, men det er selvfølgelig en grunn til at det ikke er satt på tape etc originalt da;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 joa mulig dere har rett i at tape'n gir bittelitt effekt, men det er selvfølgelig en grunn til at det ikke er satt på tape etc originalt da;) Det er fordi originale anlegg er alt annet en rustfrie, og tapen, som samler fuktighet, vil ta livet av rørene innen kort tid. Hvorfor ferrari og seriøst bygde biler ikke bruker tape, som andre her spør om, er fordi de har et warmedempende belegg på eksosrørene, som demper mer en tape! Husk også at tape ikke gir effekt med en gang. Man må kjøre hardt nok til å få varmen utover i eksosen, så ved rolig kjøring hjelper det nok fint lite til annet enn å dempe temperaturen i motorrommet. Jeg personlig kommer til å legge tape på eksosen i lincoln snart.. Jeg må ha hansker for å ta på panseret om sommeren...... Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
il commendatore Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Det er fordi originale anlegg er alt annet en rustfrie, og tapen, som samler fuktighet, vil ta livet av rørene innen kort tid. Hvorfor ferrari og seriøst bygde biler ikke bruker tape, som andre her spør om, er fordi de har et warmedempende belegg på eksosrørene, som demper mer en tape! Husk også at tape ikke gir effekt med en gang. Man må kjøre hardt nok til å få varmen utover i eksosen, så ved rolig kjøring hjelper det nok fint lite til annet enn å dempe temperaturen i motorrommet. Jeg personlig kommer til å legge tape på eksosen i lincoln snart.. Jeg må ha hansker for å ta på panseret om sommeren...... hvilken ferrari mener du har dette varmedempende belegget ? jeg kan i alle fall avkrefte dette på ferrarier frem til og med 360challenge stradalen ble sluppet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 har ikke enzo/maserati mc12 dette da? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
il commendatore Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 har ikke enzo/maserati mc12 dette da? mener bestemt at de benytter inconel legeringer i grenrørene, men jeg har naturlig nok ikke studert dette selv. derfor sa jeg: t.o.m. 360cs. uannsett, bandasje, spennende tema ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 uansett... nicasil har vel omtrent de samme virkningene? holder motorrommet kaldt, og eksosen varm.. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
il commendatore Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 uansett... nicasil har vel omtrent de samme virkningene? holder motorrommet kaldt, og eksosen varm.. først, inconel (blander alltid) og ja, hensikten er og holde gasstemp høyest mulig,men her er ikke inconel noe utenomjordisk. jeg siterer: INCONELL X-750 750 er en aldringsherdbar legering med gode kryphållfastheter opp til 815 grader. Legeringen er i hovedsak utviklet for gasturbiner, men brukes i en hel del andre liknende konstruktioner. over til tape. fred ut :kiss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 først, inconel (blander alltid) og ja, hensikten er og holde gasstemp høyest mulig,men her er ikke inconel noe utenomjordisk. jeg siterer:INCONELL X-750 750 er en aldringsherdbar legering med gode kryphållfastheter opp til 815 grader. Legeringen er i hovedsak utviklet for gasturbiner, men brukes i en hel del andre liknende konstruktioner. over til tape. fred ut :kiss Allright:) lært noe nytt i dag og da. cheers Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2005 Tok å sjekka litt på min, der er de originale grenrøra pakka inn med et stoff som skal hindre varmeutvikling i motorrom. Har selv pakka downpipen med eksostape, dette for å få vekk varmen fra motorrom og øke gasshastigheten. Om det har noe effekt i seg selv vet jeg ikke men i samband med alt det andre så har det kanskje noe! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.