Krishell Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Ikke bruk i revers eller i de laveste girene. da holder det ikke lenge :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 heh OD i revers, høres ut som du snakker av erfaring?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Jeg har aldri prøvd det, men det funker jo, jeg har selv aldri hatt en M46 som har funka som den skulle, så erfaring er det dårlig meg her i gården, Holder meg til M47, ligger på 2500rpm i 110km\t, så jeg er fornøyd og skal jeg ha noe mer futt ville jeg valgt M45 eller noen "uorginale" kasser. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 trikset er mye bunndrag og lavt turtall på høyt gir. da kan man kjøre økonomisk. er kun masse Nm som er gøy. 2000 hester på de siste 500 omdreiningene før turtallssperra er jo ikke noe gøy. gjerne en 3-400Nm fra litt i underkant av 2ooo rpm. og nei IKKE diesel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Du får vel ikkje OD`n til å funke i revers, oljetrykket blir for lavt, den vil bare slure, nesten som enn utslitt clutch, har samme tendenser i første gir, og delvis andre.. Men på tredje og fjerde går det fint:) Har kjørt lenge med dette på 240`n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 jeg har ikke hatt fungerende od rele i min på 1,5 år, så jeg har bare tatt pluss via en bryter ved setevarmerknappene og til solenoiden som legger ut og inn overdriven, og legger dermed ut og inn selv som jeg vil... men jeg har begynt å bli plaget med at den slurer når den IKKE ligger inne til tider... når jeg skal rygge oppoverbakke og sånt... men nå slurer da ikke clutchen min for fem øre da men... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Slik var kassa mi koblet opp også..hadde OD på alle gir, også i revers...men da slura den bare. IKKE LURT Å BRUKE OD I ANNET ENN I FJERDE GIR...OG BRUK CLUTCHEN NÅR DU GIRER MED KNAPPEN. da holder kassa lengst.. happyhappy Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Du dreper den raskt med hard kjøring.. Skal jo slakke av før du girer om til OD i 4. og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Har aldri eid bil med m46 selv, men har kjørt en del og sittet på mye.. Ved fullt pådrag i 4. gir girer kassen helt mykt opp til OD, men hvis du slipper gassen nøkker det.. Varierer jo kor mye det nøkker, og eg har kun prøvd å gire med fullt pådrag i en bil, så om det varierer kor mykt det girer og vet eg ikkje.. Når marius242 hadde d6 med m46 fikk han plutselig halvgir, var veldig gunstig for å få dungen opp i fart i motbakker.. Men han fikk streng beskjed om å la være, feil oljetrykk eller noe.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baron Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Har aldri eid bil med m46 selv, men har kjørt en del og sittet på mye.. Ved fullt pådrag i 4. gir girer kassen helt mykt opp til OD, men hvis du slipper gassen nøkker det.. Varierer jo kor mye det nøkker, og eg har kun prøvd å gire med fullt pådrag i en bil, så om det varierer kor mykt det girer og vet eg ikkje.. Når marius242 hadde d6 med m46 fikk han plutselig halvgir, var veldig gunstig for å få dungen opp i fart i motbakker.. Men han fikk streng beskjed om å la være, feil oljetrykk eller noe.. Grunnen til at den ikke nøkker så mye ved fult på drag, er vel fordi den slurer.....og det er ikke bra!!!! Siter Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 jeg hadde det også slik, at jeg har od i alle gira.. jeg har opplevd at dersom jeg rygger, og trør litt på slurer den lissom, SELV OM OD IKKE ER INNKOBLET... er litt irriterende.. er vell egentlig fordi at od'n sitter bak kassen;) er som de andre sier, du får od på alle gira dersom du ikke bruker org relee.. jeg har satt et langlysrele *type Volvo* da jeg ikke hadde org od-relee og det funker fett;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Grunnen til at den ikke nøkker så mye ved fult på drag, er vel fordi den slurer.....og det er ikke bra!!!! Kjentes ikkje ut som om den slurte, kjentes ut som et raskt og kontant gir.. Men no har eg ingen biler med m46 i min omgangskrets lenger, så eg kan ikkje teste for å se.. Kan ikkje noen med m46 prøve å gire til OD med fullt pådrag? Kjenne om det slurer.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THO Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 Kjentes ikkje ut som om den slurte, kjentes ut som et raskt og kontant gir.. Men no har eg ingen biler med m46 i min omgangskrets lenger, så eg kan ikkje teste for å se.. Kan ikkje noen med m46 prøve å gire til OD med fullt pådrag? Kjenne om det slurer.. å legge inn overdriven under fullt pådrag uten bruk av clutch er ikke å anbefale!! Siter -90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90 -86mod 745tic -99mod MB C180T Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 når du setter girspaken i 4 gir, så sitter det en bryter på lokket på toppen av girkassa som gir jord/ 31 til releèt, vis du da tar den ledningen som går ned til girkassa og jorder den rett i karroseriet, så funker`n hele tia! 1 og 2 gir slure den.. har kommet til skade at den sto inn kobla i revers flere ganger, bilen rører seg ikke men det kviner i girkassa!! bruk OD med omhu! Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Desember 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2005 glemte en ting, det med å legge inn od i fullt pådrag går det men den blir nok litt sliten etter hvert, jeg pleier å dra den langt på 3 og trykke på bryeren og slakke rett før den kobler og gi på igjen, tar 1 sekund før den kobler.. Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.