Gå til innhold

GT4 Konkuranse. Mine's R34 GTR

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Bil: Mines Skyline GTR med alt av modifikasjoner.

Bane: El Capitan

 

Oppsett:

Alt av tuning.

Racing Soft dekk.

Nos på 70

Brakes: 20/20

Ride height: 65/65

Damper Bound: 4/4 Rebound: 8/8

Camber: 2.8/1.8

Stabiliser: 7/7

Gear: Autosetting 7 (+ litt justering av 5-6 gir toppfart 326km/t)

Ingen hjelpemidler.

Dere bruker egne settings men legg dem ut her.

 

Min tid: 1'37.290

Edit: Klarte å kappe ned tiden til 1'35.995 :)

Edit 2: Klarte 1'34.536!!!!! på 40ende forsøk omtrent tror jeg :S

Åssen klarer man lavere enn dette uten å kjøre uttafor banen`?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da går det unna gitt... :DNoen flere? og sleng med settings folkens

Aner ikke hva som er beste oppsettet så trenger jo noen tips :P

 

Slik som bound og rebound... hva er egentlig det? altså er 1 stivest eller er det 8?

 

bound er vel hvor mye demperen kan trøkke seg sammen (vandring), er den på 1 så blir den kort og demperene veldig stive. rebound er vel hvor langt ut demperene kan gå.

 

rett på meg om jeg har feil a :)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror utfra default setting at stor verdi på bound/rebound betyr sterk motstand, altså hard demping. Biler som er veldig senket aka. Poyphony F1 og Audi R8 har høy verdi på dempere. Det er vel ikke naturlig at disse er myke i demperrespons, er det?

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener og tror er at stor verdi i bound/rebound gir hard demping. Jeg vet ikke annen måte å utrykke meg på, ha meg unnskyldt.

 

Stivest bil = 8 -10.

 

La meg prøve å forklare best.

Ideelt sett vil man alltid søke å sette demperene så stive som banen tillater. Normalt justere man både støtdempere og fjærer samtidig, og da samme vei. Stivere fjærer krever stivere dempere. Da kan man senke bilen maksimalt og nyte mest mulig av downforce. Men så er det enkelte baner som har så ujevn overflate at et stivt oppsett vil kaste bilen hit og dit, ref. Nordschleife og Le Mans. Der vil en mykere fjærings/dempningsvei være løsningen for bedre feste. Med fare for at chassiet slår i banelegemet med så stor kraft at man mister kontrollen vil det være fornuftig å heve bilen noe. Spesielt for de som liker å kutte svinger, og klatre på curbs'en, vil en litt løsere demperjustering være mer behagelig.

Så jeg forstår innstillingn slik: Stor tallverdi = høy motstand i fjærer/dempere(bilen blir stivere), lav tallverdi = lav motstand i fjærer/dempere

 

Bound = Evnen til å trykkes sammen

Rebound = Evnen til å strekkes

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsett:

Alt av tuning.

Racing supersoft dekk.

Nos på 70

Brakes: 14/14

Ride height: 70/70

Damper Bound: 4/4 Rebound: 8/8

Camber: 2.8/2.0

Stabiliser: 5/5

Automatisk girkasse oppsett på nivå 12, men kortet litt ned på 4 og 5 gir

Alle sperrer slått av :D

Selvsagt manuelt gir

Toppfart: ca. 340 km/t

Tid: 1,34.982 well

Volvo 240 stæsjvægon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gjort utenom bur. (Syns biler med AWD blir litt understyrte med bur.)

 

 

Settings:

 

Nos på 75

Brakes: 4/4

Ride height: 80/90

Damper Bound: 6/7 Rebound: 7/8

Camber: 3.3/1.5

Stabiliser: 4/6

Gear: Autosetting 11

Ingen hjelpemidler.

 

Min tid er og blir: 1.34,157

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen klarer man lavere enn dette uten å kjøre uttafor banen`?

 

Klarer jo bare 4 hundredeler lavere da, men bruker alltid LANG tid på setting i slike konker. Prøvde dine, og syns ikke di var opptimale, så lagde mine egne. Bilen blir litt mer overstyrt med mine setting pga. at den er stivere bak.

Og sporvalg er viktig. Sporvalg er forskjellen mellom å vinne med 0,5 sekund eller tape med 0,5 sekund, det er vertfall min erfaring.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

 

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår