BanZaj Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Nå har jeg ingen s13 enda, men det er vel det det kommer til å havne på om litt... planen da, må jo være å få litt fart på sakene ;) og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre;) første som må gjøres, bytte ut den daue CA18DET motoren, med en SR20DET (samme som sitter i Nissan Skyline GT (RWD)), disse motorene er ikke dyre, og de er litt mer villige for boost oppgraderinger... stedet jeg fant som selger disse til s13, selger disse motorene for 2500 - 2900 dollar (kommer ann på om du skal ha redtop eller blacktop), motorene kommer komplett med girkasse/ledningsnett og alt som trengs for å bare bytte driten og ture i vei, motorene har godt 25 000ca når man får de, og da er de grundig overhalt og deler byttet, ta en titt på disse linkene, og kjøp i vei! RedTop Blacktop har du IKKE en s13, men en s14 eller 15? fint, de selger motorer til disse også, tilogmed s14 med VVT! (variable valve timing, Nissans svar på V-Tec) finn komplett liste over motorer de fører til SX serien med bilde og beskrivelse her: http://www.srswap.com/jdm_engines.htm'>http://www.srswap.com/jdm_engines.htm når det gjelder generel tuning / styling til SX serien, vil jeg anbefale http://www.srswap.com/ de har det du trenger, og litt til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 hvis ikke du skal trimme ganske mye er det både lettere å billigere å trimme ca18det. koster ikke stort mer å få 300hk i ca18det enn i sr20det. men sr20det er jo en ålreit motor det også, men ikke nødvendigvis "bedre" enn ca18det :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by BanZaj Nå har jeg ingen s13 enda, men det er vel det det kommer til å havne på om litt... planen da, må jo være å få litt fart på sakene ;) og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre;) første som må gjøres, bytte ut den daue CA18DET motoren, med en SR20DET (samme som sitter i Nissan Skyline GT (RWD)), disse motorene er ikke dyre, og de er litt mer villige for boost oppgraderinger... stedet jeg fant som selger disse til s13, selger disse motorene for 2500 - 2900 dollar (kommer ann på om du skal ha redtop eller blacktop), motorene kommer komplett med girkasse/ledningsnett og alt som trengs for å bare bytte driten og ture i vei, motorene har godt 25 000ca når man får de, og da er de grundig overhalt og deler byttet, ta en titt på disse linkene, og kjøp i vei! RedTop Blacktop har du IKKE en s13, men en s14 eller 15? fint, de selger motorer til disse også, tilogmed s14 med VVT! (variable valve timing, Nissans svar på V-Tec) finn komplett liste over motorer de fører til SX serien med bilde og beskrivelse her: http://www.srswap.com/jdm_engines.htm'>http://www.srswap.com/jdm_engines.htm når det gjelder generel tuning / styling til SX serien, vil jeg anbefale http://www.srswap.com/ de har det du trenger, og litt til... Sist jeg sjekka så var det RBXXDET(TT) motorer i skyline ! også GTS utgavene ! stemmer ikke det ?? SR20DET sitter i 200sx S14 ! Skal du ha SR20DET motor så snakk med Import Tuning ! Han har en ståenes som er laget for 7 eller 800 HK ! litt merkelige farver og sånn på topplokket. så står det JUN på den :rolleyes: hirr hirr hirr... da er du kongen av gata vettu Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by BanZaj med en SR20DET (samme som sitter i Nissan Skyline GT (RWD)), har du IKKE en s13, men en s14 eller 15? fint, de selger motorer til disse også, tilogmed s14 med VVT! Roter du ikke litt nå? Mener du RB20DET? SR20DET sitter jo i S14 og S15 den. Og på SR20DET er det variable ventiltider orginalt. EDIT: Du rakk før meg Lillegud. doh Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by eirikoo Og på SR20DET er det variable ventiltider orginalt. var ganske sikker på at det kun er de senere modellene av sr20det som kom med variable ventiltider jeg. har jeg blitt feilinformert? :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by Schlasken var ganske sikker på at det kun er de senere modellene av sr20det som kom med variable ventiltider jeg. har jeg blitt feilinformert? :) Lurer på det. I min er det variable ventiltider hvertfall. (S14a) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 kan det være at de eldste sr20det kom uten? for leste om en kar som bytta til sr20det i en 240z, og han sa han hadde valgt en sen modell sr20det for å få variable ventiltider... Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by Schlasken kan det være at de eldste sr20det kom uten? for leste om en kar som bytta til sr20det i en 240z, og han sa han hadde valgt en sen modell sr20det for å få variable ventiltider... Det er fullt mulig. Jeg skal forske litt. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Blokka i CA18 tåler mer enn SR20 ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by LilleGud Sist jeg sjekka så var det RBXXDET(TT) motorer i skyline ! også GTS utgavene ! stemmer ikke det ?? SR20DET sitter i 200sx S14 ! Skal du ha SR20DET motor så snakk med Import Tuning ! Han har en ståenes som er laget for 7 eller 800 HK ! litt merkelige farver og sånn på topplokket. så står det JUN på den :rolleyes: hirr hirr hirr... da er du kongen av gata vettu doh, min feil, var RB i skyline GT... men ikke DETT (GT er kun single turbo...) beklager, min feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by Schlasken var ganske sikker på at det kun er de senere modellene av sr20det som kom med variable ventiltider jeg. har jeg blitt feilinformert? :) nope, er kun senere versjoner som har VVT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by BanZaj doh, min feil, var RB i skyline GT... men ikke DETT (GT er kun single turbo...) beklager, min feil Som sagt RBXXDET(TT) Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 yes, mannen av de = RB26DETT... yumyum... de som virkelig kan den.. heh.. http://www.exvitermini.com GTR700 er noe av det villeste tror jeg *sikle* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 men kan det stemme at CA18DE tåler mer enn SR20DET? og hvorfor i så fall? uansett, så synes jeg ikke de motorene (første posten) er sååååå dyre at det ikke hadde vært morro å prøve engang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by BanZaj men kan det stemme at CA18DE tåler mer enn SR20DET? og hvorfor i så fall? uansett, så synes jeg ikke de motorene (første posten) er sååååå dyre at det ikke hadde vært morro å prøve engang... Fordi SR20 er laget av aluminium, mens CA18 er jern. Har akkurat vært og kikket på en SR20 blokk som har tatt kvelden, akkurat pga. at det var benyttet alu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.