Gå til innhold

Problemer med anlegget.

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Hei,

har et problem med anlegget i min bil..

Først så slukket subben helt, og kom tilbake etter litt. så ble det slik flere ganger før den sluktnet helt, og nå vil den ikke spille i det heletatt..

Har prøvd også med ny forsterker men er fortsatt slik.

På den første forsterkeren så lyste det jo grønt men ingen lyd i subben.

Men på den andre forsterkeren så lyste det rødt (protect) når jeg koblet på, prøvde også å bytte ut remote kabelen men ble fortsatt ingen lyd..

Noen som har vært borti dette før? Hva kan det være?

Har skjedd slikt tidligere også for en stund siden, og da kom den tilbake etter noen dager helt uten videre.. hmm. Men har vært borte en stund nå å ikke kommet tilbake..

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått det til nå, må nok være noe med batteriet eller dynamo eller noe, skifta over til større sikring så ble det. skal kjøpe nytt batteri snart. begynner å bli gammelt og godt brukt.

Sikker på at det ikke er jordinga?

For husker på gamle bilen min fungerte annlegget.

Så ble det helt stille, Å da var det ikke jording

på det punktet det hadde fungert på før.

Skal ikke ha no med batteri \ dynamo å gjøre vel?

Om du ikke har jordet det på batteriet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med de siste kommentarene... det har nok vær dårlig kontakt i sikringen men enkelte lamper kan lyse når remote spenningen kommer på men pga dårlig kontakt i sikringen blir dårlig med lyd.

tror phaf mente han skulle ohme elementene=måle motstanden knock

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er jordinga?

For husker på gamle bilen min fungerte annlegget.

Så ble det helt stille, Å da var det ikke jording

på det punktet det hadde fungert på før.

Skal ikke ha no med batteri \ dynamo å gjøre vel?

Om du ikke har jordet det på batteriet da?

Når jeg tenker meg om så kan du nok ha rett, at det har med jordingen å gjøre.

Jeg har festet jordingskabelen i beltegreia bak, eneste plassen jeg fant som det var skikkelig jord, så slapp jeg og pusse ned lakk osv. men kan jo hende den ikke henger godt på eller noe, for jeg fikk tak i en ny forsterker nå, ganske så stor en så jeg måtte finne en ny plass å legge den. så dro jeg skikkelig i jordkabelen for at den skulle nå, kan være derfor det vart. for jeg skifta sikring rett før, så testa ikke i mellom. Er lite morro å skru av alt baki der for å sjekke jordkabelen, er bygd inn i bilen anlegget så er mye arbeid med å komme fram dit:P Men vet jo hva jeg skal sjekke neste gang nå da.

Tenkte kanskje på at det var dynaomen eller batteriet sin feil. Grunnen er at alle lyd blinker etter musikken nå, langlys, kjørelys, baklys, speedolys(Alt i kupeen) Alle lys:P begynner nok å bli sliten noen av de delene tenker jeg.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så kan du nok ha rett, at det har med jordingen å gjøre.

Jeg har festet jordingskabelen i beltegreia bak, eneste plassen jeg fant som det var skikkelig jord, så slapp jeg og pusse ned lakk osv. men kan jo hende den ikke henger godt på eller noe, for jeg fikk tak i en ny forsterker nå, ganske så stor en så jeg måtte finne en ny plass å legge den. så dro jeg skikkelig i jordkabelen for at den skulle nå, kan være derfor det vart. for jeg skifta sikring rett før, så testa ikke i mellom. Er lite morro å skru av alt baki der for å sjekke jordkabelen, er bygd inn i bilen anlegget så er mye arbeid med å komme fram dit:P Men vet jo hva jeg skal sjekke neste gang nå da.

Tenkte kanskje på at det var dynaomen eller batteriet sin feil. Grunnen er at alle lyd blinker etter musikken nå, langlys, kjørelys, baklys, speedolys(Alt i kupeen) Alle lys:P begynner nok å bli sliten noen av de delene tenker jeg.

hehe Jording er GUD !!

når jeg fikk bilen min (kjøpt direkte fra banken til en "kompis" med dårlig råd yodude hehehe), så var jordingen til forsterkeren festet fast rundt Bilbeltefestet knock haha ..

lag en egen jordingspunkt, ved å slipe bort lakk og sveise på en 8 mm gjenget Bolt på et egnet sted og i nærheten av der forsterker skal stå. Skal du derimot ha inn et ekstra batteri, så monter på denne føst og så finner du et Jordingspunkt så nær batteriet som mulig, og bruk da en 10 mm gjenget bolt i stedet. Bolten må seff stikke opp slik at du kan feste på kabler med muttere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet. Men det er bare det at jeg har nytt batteri som

skal være ganske så kraftig. Stinger sp1000. Så lurer på om det kanskje

kan være no feil med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet. Men det er bare det at jeg har nytt batteri som

skal være ganske så kraftig. Stinger sp1000. Så lurer på om det kanskje

kan være no feil med det.

Hvis det ikke er dynamoen som ikke er stor nok, at den ikke klarer å lade nok.

En kamerat har Audi RS2 med kraftig anlegg i, RF alt sammen. Han måtte kjøpe en kraftigere dynamo, pga blinking av lys osv.

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er dynamoen som ikke er stor nok, at den ikke klarer å lade nok.

En kamerat har Audi RS2 med kraftig anlegg i, RF alt sammen. Han måtte kjøpe en kraftigere dynamo, pga blinking av lys osv.

mye kosta det da? 4000kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med de siste kommentarene... det har nok vær dårlig kontakt i sikringen men enkelte lamper kan lyse når remote spenningen kommer på men pga dårlig kontakt i sikringen blir dårlig med lyd.

tror phaf mente han skulle ohme elementene=måle motstanden knock

Til info: På min LA Bolt forsterker så lyser forsterker-lampa når bare remote er koblet på... Fant ut det i helga da sikringen min sprang...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider