Gå til innhold

Tull med BMW's DSC system når bilen har vinterdekk..??

Ranger emnet


heo1977

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en 2001 modell BMW 330Ci som jeg har montert Gislaved piggdekk på,

Problemet er at når jeg akselrerer svakt (og sterkt) så blinker antispinn/sleng lampen og bilen yter MAX 90-100 hk -helst en god del mindre. Dette skjer selv om det er bar fin asfalt.

 

Er det noen som har opplevd noe lignende på sin BMW? Tips mottas med takk!

 

Merkeverkstedet og BMW Norge er også interessert i å vite hva som skjer visstnok.... Rart det der at hver gang jeg oppdager en feil er det ingen andre som har hørt om det før....

 

alacocaina

 

 

 

 

Hjelp en stakkar da! hehe....

 

 

Hans Erik

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har en 2001 modell BMW 330Ci som jeg har montert Gislaved piggdekk på,

Problemet er at når jeg akselrerer svakt (og sterkt) så blinker antispinn/sleng lampen og bilen yter MAX 90-100 hk -helst en god del mindre. Dette skjer selv om det er bar fin asfalt.

 

Er det noen som har opplevd noe lignende på sin BMW? Tips mottas med takk!

 

Merkeverkstedet og BMW Norge er også interessert i å vite hva som skjer visstnok.... Rart det der at hver gang jeg oppdager en feil er det ingen andre som har hørt om det før....

 

alacocaina

 

 

 

 

 

Hjelp en stakkar da! hehe....

 

 

Hans Erik

 

hehe.. kan jo prøve å sette på andre dekk å se om det kommer seg ;)

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

 

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC slår jo inn når det er en gitt hastighetsforskjell mellom bakhjul og framhjul, kan du ikke bare ta av alle hjulene og sette de ved siden av hverandre for sammenligning? :)

 

er det samme profiler, osv..? hva skjer viss du sette tilbake til sommerdekk?

- Bmw 320i 24v R6 Sedan 92mod.

 

[x]Bmw 320i 24v R6 Sedan 94mod.

[x]Derbi Senda SM 02mod.

[x]Mazda 626 2,0 82mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjer med fatterns 320d. Etter hva han fikk oppgitt av Autosentrum så var det fordi vinterdekkene har så myk gummi at gummien gir etter. Bilen oppfatter det som spinning og DSC slår inn. Siden det ikke skjer når vi kjører med sommerdekk, så ser jeg ikke bort i fra at denne teorien kan stemme.

 

 

Denne teorien stemmer. Jeg har samme problemet med min 320d, bare å legge om giret og bruke dreimomentet;) er sånn med ny gummi..

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Godt å høre at noen kan innrømme at BMW ikke er beregnet på vinteren. ;P

 

 

hehehe! Ikke for nordisk vinter iallefall! hadde noen Europagummi piggfrie dekk på min Mini Cooper S til å begynne med i fjor vinter, de var hardere enn et normalt sommerdekk. er vel slike man skal ha på BMW sikkert.. Var punkteringsfrie også de.

 

Om noen vil ha de så skal de jo få kjøpe de. hehe.. 205 50 17 sånn ca mener jeg. .

Enormt bra på bar asfalt meeen.....

 

 

Venleg helsing Hansemannen! ;)

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandsekk i bagasjerommet på BMW har jeg forsåvidt dårlig erfaring med da!

 

 

Jeg hadde en gammel en før, en 85 mod 520 med originalfjærer, den hadde jeg baki mye sand på så den seg endel cm, når jeg tok ut sanden igjen så kom den aaaaaaaldri opp igjen! ;)

 

Det er jo dyrt også å kjøre på dødflesk.

'00 Mitsubishi Lancer Evolution 6 TME

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår