bj0nn Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 noen som vet nøyaktig hva som må gjørest? Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 noen som vet nøyaktig hva som må gjørest? Ny girkasse(manuell), og clutch(komplett) ! Må også beregne litt ombygging av clutchhus, pluss montering av en tredje pedal(clutchpedal) Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Det er alltid småtteri som man ikke kan forutse i tillegg til hoved tingene som er nevnt over. Derfor vil det være stor fordel om du har en donor bil med manuell kasse som er komplett. Da ser du også hvordan ting skal bli på din bil før du begynner å skru av delene på donor bilen. Eventuelt at du kan låne deg en manuell bil å bruke som mønster når du begynner å bygge om din bil. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet November 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 deler er ikke noe problem da.. men hvordan blir det med pedalsettet da? bare å skrue inn en pedal? må vel ha annet svinghjul,girkassa og clutsh,pedalsett, noe mer? hvordan blir dette sjåandes ut da? tenkte på girstanga osv, ikke noen store mellomrom osv? vurderer sterkt å bygge om min Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Det er jo nettopp slike ting du får svar på dersom du har en manuell bil å enten plukke delen fra, eller som "mønster". Vil tro hele pedalsettet må byttes. Bremsepedalen på en automatgearet bil er som ikke lik ut som på en med manuelt gear. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboSvennis Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 (På 740 Turbo, 5 trinns kasse) Du fjerner girspaken til automatkassa + midtkonsoll,skrur av mellomakselen, fjerner oljekjøler, tar ut kassa, og konverter clutchen. Når du skal begynne å sette sammen igjen, så starter du med å sette på svinghjuls lageret (burde kjøpes nytt) + låsering, svinghjul, og manuell kassa, thrust-lageret burde også være nytt... Du kan bruke bakre del av mellomakselen på 740 hvis du skal sette inn 5-trinns kasse, men framre må du bytte.. (Husk at clutch og kasse burde klare det antall hester det er i bilen, ellers bare slurrer den..) Det er forresten en ting til.. Når du har automat, så må jo bilen stå i park for å få starta den, så er no ledninger som må kobles om, hvilke det er veit jeg ikke, for jeg sliter med det samme problemet selv :P Så skrutrekker nedpå starter'n er vel eneste måte å få starta bilen utenom? :P Siter Toyota Supra MK3 Turbo Intercooler ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Bytt bil..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.