Øyvind Ryeng Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Har ikke alle\noen av Quattro bilene en slik Haldex-kobling? Slik som Cr-Ven jeg har kjørt lenge nå? Jeg er så godt som 100% sikker på at Hondas CR-V bruker en temmelig konvensjonell viskosekobling som ikke kobler inn bakhjulene før du får en grei hastighetsforskjell mellom for- og bakaksel. Fra hva jeg har fått med meg er Haldex-koblingen unik for VAG-konsernets biler; jeg har ikke lagt merke til noen andre som bruker denne. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Rimelig sikker på at Volvo bruker Haldex også. Haldex er et meget bra system det, men VAG har programmert det til å oppføre seg stort sett som FWD, derfor har mange dårlig inntrykk av det. Det kunne,like gjerne vært programmert som ATESA som Skyline bruker, med RWD helt til bakhjula spinner. Edit: Til og med Bugatti Veyron bruker Haldex. Hentet fra: http://www.haldex-traction.com Currently the Haldex AWD-system is introduced on the following vehicle models - Volkswagen Golf 4motion - Volkswagen Bora 4motion - Volkswagen Beetle Rsi - Volkswagen Sharan - Audi A3/S3 Quattro - Audi A3 Sportback - Audi TT Quattro - Skoda Octavia 4x4 - Seat León - Seat Alhambra - Volvo S40 AWD - Volvo V50 AWD - Volvo S60 AWD - Volvo S60R AWD - Volvo V70 AWD - Volvo V70R AWD - Volvo XC 70 - Volvo XC 90 - Volvo XC 90 V8 - Volvo S80 AWD - Bugatti Veyron - Ford Freestyle - Ford Fivehundred -Mercury Montego Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Leste på HondaSUV en gang at det var Haldex på CrV også, men godt mulig dette er feil, det var i en sammenligningstråd mellom CrV og XC70 at det ble nevnt at disse hadde samme systemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 toyota tercel.. rå vinterbil Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis* Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Sier bare en ting. Quattro !!! kiddie Siter Audi Coupè Quattro 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
United R Skrevet Desember 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2005 Quattro! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 beste, og til nå eneste jeg har kjørt med 4x4 er toyota raven til moren min. Og gud hvor morsomt det er med litt snø på veien. Største turbodiesel motoren og litt hard gassfot, ligger brei overalt! Ingenting er som firehjulssladd iforhold til plogesladd med fwd'en jeg vanligvis kjører. Fremkommlighet er det også :love: Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 Quattro er det beste firehjulstrekk systemet jeg har kjørt hittil (tenker da på 1 gens thorsen), de første versonene understyrer mye hvis man ikke har sperra p midtdiffen på. Lancer ligger også godt plassert, og nederst ligger honda crv sitt system (må spinne mye før den kobler inn bakhjula og det er vanskelig å få den til å ha de på lenge. Audi sitt quattro system tåler også utrolig mye juling. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 jeg synes Audi 10v drivverket viker meget bra. Når midtsperra er på er bilen MORSOM å kjøre.. har ikke fått noen særlige overraskelser og man trenger bare gi en liten tøtsj på gassen for at rompa kommer ut :crazysant yodude (en turbo hjelper også bra da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2005 jeg synes Audi 10v drivverket viker meget bra. Når midtsperra er på er bilen MORSOM å kjøre.. Det finnes 10V med Torsendiff også da. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 vel quattro såklart ;) Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Det finnes 10V med Torsendiff også da. :) ja oki.. 1. generasjons eller 2. eller noe da... anyway, poenget var midtdiffen ihvertfall.. Kan legge til noe angående å kjøre med midtdiffen på, man er helt avhengig av å gi gass, noe som betyr at dersom motoren går tom for bensin eller et eller annet skjer så er det lett å miste kontrollen.. Fikk en liten uant kontra jeg da motoren fuska, fikk brøyta bort litt av snøfonna liksom :bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 nuvel. har kjørt 4 motion til fattern å må si jeg er meget imponert over fremkommeligheten på den. Suburban vår også for den saks skyld. hehe.Men den har jo trossalt litt bakkeklaring. God 4x4 til leking? Datsun King Cab! :D Høy klaring og 4x4. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Høy klaring og 4x4. høy klaring betyr jo bare at den velter lett da.. så det spør litt åssen man leker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Desember 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2005 Kommer annpå. Om du skal ha optimal 4X4 så trenger du en som kan fysisk velge 4X4 eller 2wd. Og dermed også sperrer. Men slike biler fungerer best utenfor veien. Vil du ha optimal 4wd på vei, så er det disse hydrauliske elektroniske 4WD bila du bør velge. Tester har mange vinnere, kan vel egentlig finne en test for hevde den du har lyst på, enten du vil ha Audi eller Nissan. Men personlig ville jeg valgt for kjøring på vei, en personbil. De jeg har kjørt som jeg likte best er: MB E240 - Audi A4 - WV Bora (TDi) - Skoda oktavia . Disse var utrolige bra, favoriten er MB, men en pris på over 700 000,- skremmer. Derfor heller jeg mer mot A4, men den er liten. Bora er også liten, men føles faktisk større ut en A4 - støy, men eneste Diesel artig faktisk. Skoda er også bra, og god plass. Valget for meg blir: vente noen år til, og kjøpe E240 brukt. P.S. Haldex var utgangs punktett ett svensk firma, som jeg mener VW kjøpte. Mener også at Haldex blir fremsatt som eget firma fortsatt. Usikker på hvilken merker som bruker dem, men mener flere merker brukte dem før VW kjøpte dem, og da kan disse merkene fortsatt bruke det systemet dem kjøpte den gang, også på nye modeller. Men om dem får kjøpt de siste haldex systemene vet jeg ikke. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.