Jump to content
Bilforumet.no

Xseveen

Bruker
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

About Xseveen

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 11/17/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Bærum
  1. Fikk problemer å logge på den kontoen over, så logget meg på min andre bruker her. Fikk fikset problemet i rekord fart (tok "bare" en uke å få levert delen). Jeg fikk bilen tilbake idag, og nå oppfører bilen seg perfekt. Det som var problemer var oljekjøleren som hadde ett hull, hvor det lakk ut olje. Heldigvis, jeg skjønte at noe var galt, og har kjørt veldig pent, så girkassa klarte seg. Men synes ærlig talt at 11 000 kr for en oljekjøler er en voldsom sum.
  2. Xseveen

    Kizashi problem

    Da har jeg kjørt med verksmester på RSA Drammen. Og det var veldig bra. Vi kjørt min kizashi og for så å kjøre en annen kizashi, for å sammenligne. Og det var veldig nyttig for å finne ut av hva som var normalt og ikke. Støy var ca like mye(Dekkstøy) så her er det jeg som har vært for lydsår, etter mye støy over lengre tid. Giringa var det samme i manuell, treg, rett og slett. Så det er også helt normalt. Men så var det noen ulikheter også. 1.Det vibrerer generelt mer når man kjører, i ratt og sete. 2. Vibrer ved bremsing når man justerer fart, spesielt i nedoverbakker i 80 km/t Så han sa at vi får ta bremsene (igjen), og avbalansere hjulene. Så da får vi se hvordan det blir. Veldig fornøyd med at jeg fikk prøve en annen Kizashi for å sammenligne. Den hjelpen jeg fikk i dag var topp. Og jeg er veldig glad for å vite at girkassa er akkurat som den skal. Jeg tror det er faktisk deg som skal skru på bilen NIghtking, hvis det ikke er flere Bjørnar som jobber der
  3. Xseveen

    Kizashi problem

    To stk hjullager på henholdsvis høyre og venstre side er byttet. Så har det vært en del sjekking av mulig feil i drivverk og forstilling, litt usikker på hvor nøye girkassa er sjekka, men de sa det ikke var noe feilkode på den. Ellers så skifta bremser foran og bak på 52 000 km bilen har nå gått 68 900 km. Verkstedet har ikke gitt meg en forklaring på hva som kan være årsaken. De ba meg kontakte RSA drammen, siden jeg sa bremsene vibrerte og jeg bytta bremsene mine der. Nå synes jeg det er kjip forklaring. Personlig synes jeg de kunne prøvd litt hardere, når de vet det en feil, og de er enig i det er en feil når man kjører. Men uansett så ringte jeg RSA Drammen og forklarte alt som jeg har gjort i denne tråden, og han ba meg komme i morgen 08.00. Jeg er ganske sikker på jeg skal klare å få fram problemene i morgen på tur. Den lyden blir høyere i 50 km\t enn i 70-80 km\t. Den blir umulig å ikke høre den. Er usikker på om man kjenner vibrasjoner i passasjer sete, men jeg er sikker på at han\hun som kjører med meg i morgen kommer til å merke mye av det samme. Også håper jeg å få vist det med manuell giringa, for det er også noe som ikke stemmer.
  4. Xseveen

    Kizashi problem

    Da var jeg hos dem forrige mandag, og de bytta et lager ++ på venstre, og en del av lyden ble mindre. Men allikevel kan man tydelig høre ulyd, og kjenne vibrasjoner i sete, gulv og ratt når man kjører, og de blir forsterket når man bremser. Jeg klagde at det giringa manuelt ikke fungerte som den skulle, men de sa at det ikke var noe feilmelding, og ingen større sjekk på girkasse ble gjort. Så i min desperasjon dro jeg til Suzuki Hønefoss nok en gang i dag. Og spurte, hva gjør jeg? Min garanti hvis noe alvorlig skulle være galt er 10 dager. De trakk på skuldrene, og virka like rådville som meg. Så da ringe jeg RSA i Drammen, og har avtalt at en skal kjøre med meg i morgen tidlig kl 08.00. Jeg ber på mine knær at de klarer å hjelpe meg, for nå er jeg virkelig desperat.
  5. Xseveen

    Kizashi problem

    Skal dit igjen på mandag, for jeg sa til dem at jeg er enda ikke fornøyd med bilen min. idag så kom jeg over noe konkret for en gang skyld. Jeg kjørte i snøværet i dag tidlig og valgte å legge om til manuell giring, siden jeg ønsket høyere turtall når jeg kjørte under sånne forhold. Når jeg da kom inn i tunneler så valgte jeg øke hastigheten, og da blir jo høyere gir naturlig, Men når jeg kom opp til 6 gir i 110 km/t og et turtall på litt over 3 så nektet den og gi noe fart. gassen var i bånn, men bilen gikk saktere og saktere, og jeg måtte da gir ned igjen. Men jeg mener det kan da ikke være normalt at den i 110 km/t med et turtall på 3 ikke skal kunne gi noe mer hastighet? Har du nightking eller noen andre, en anelse om hva som er problemet her?
  6. Xseveen

    Kizashi problem

    Jeg var med den inne på verksted i dag, de sa de ikke finner noe feil, som skulle gi en sånn kjøre opplevelse. Virkelig skuffa nå, og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre nå! Suzuki verkstedet er enig med meg, men finner ikke feilen, og gjør helt ærlig ikke et hardt forsøk for å finne feilen heller spør du meg. Føles som en super nedtur å ha en så fin bil, som gir en så dårlig kjøreopplevelse :(
  7. Xseveen

    Kizashi problem

    Da var jeg en tur å kjørte med verksmestern på Suzuki i Hønefoss, og han var helt enig med meg. Den vibrerer lett når man kjører på fin asfalt, høy støy lyd når man kommer opp i mellom 60-70 km/t. Og når den først vibrer når man kjører, kjenner man en forsterket vibrasjon når man presser bremsen svakt inn, f.eks. i nedoverbakkeer. Jeg er veldig spent på hva de finner ut av de feilene når du skal se på den, men han var også enig i at det var på venstre side. Fikk time til uka, skal gi en lyd her på hva salgs feil som kommer frem.
  8. Xseveen

    Kizashi problem

    Jeg skal ta det med meg neste gang, og be om en kjøretur med meg neste gang. Jeg har prøvd en del forskjellige ting når jeg har kjørt, for å finne ut hva som lager vibrasjonen. Og jeg tror jeg nå vet hvordan det oppstår. Vibreringa som jeg kjenner, skjer i det jeg slipper litt på gassen. Kan det si dere noe? For i går kjørte jeg opp bakken min hjemme (300 meter), og jeg trykket på gassen (fikk litt fart), og slapp gassen, i det jeg slapp opp gassen, da kom den vibrasjonen som jeg ganske ofte har kjent. Jeg tenkte ikke på det, før jeg kjente det tydelig i går, prøvde det samme 3 ganger på rad, og fikk den samme responsen hver gang. I det jeg slapp gassen opp vibrerte det på samme måte som jeg har kjent lenge, Jeg aner ikke hva den ulyden er, den hørte de også på service, men påsto det var hjullager, men det virker som det er noe annet. Må nok ta en tur inn med den på verksted igjen.
  9. Xseveen

    Kizashi problem

    Har fått god hjelp her før, så kjører på igjen. Jeg har en Kizashi 2010 mod som lager ulyd når jeg kjører den og ved cruiseing i 60-80 så vibrer den en del. Opplever ulyden godt fra 50 km/t og oppover. Når jeg trår jevnt på gassen for å holde en marsj fart f.eks. 80 km/t som opplever jeg at den vibrer, og det oppleves på venstre side foran. Akkurat som at man kjører på en veldig ujevn asfalt, men sannheten er at jeg opplever denne vibreringa f.eks på nylagt asfalt temmelig godt, så da vet jeg at norske veier ikke har nådd et nytt bånnnivå. høhø. Jeg har ved 3 anledninger opplevd at den begynner å "banke å slå" i rattet når jeg har stått stille også tråkket på gassen. Akkurat som når viskose koblinga på min gamle Baleno hadde gått. Akkurat samme bankinga opplevde ved disse 3 anledningene. Jeg har hatt den på 2 servicer på merkeverksted siden jeg har opplevd denne feilen begynte, og de finner ingen feil som fikser dette problemet. Jeg hadde den på service i går den 11.11.2014. De sa at ulyden skyldtes et hjullager på høyre side, og dem skiftet dette hjullageret. Men ulyden var der fremdeles. Vibreringa merket dem ikke noe til, men jeg vil si at den merker man ikke før man holder en jevn hastighet, hvor man trår jevnt på gassen. Og alle som har sittet på med meg merker dette også, så da mener jeg at jeg ikke kan være gal heller. hehe. Men seriøst, den vibreringa tar veldig i fra meg komfort følelsen når jeg er ute og kjører, og gjør meg lettere oppgitt. Noen som vet hva dette problemet kan være? Petter
  10. Jeg så igjennom alle kvitteringene mine fra det jeg har betalt, og der har ingen skrevet noen som helst feilkoder. Jeg dro opp på Berg Auto idag, og spurte om hvorfor de ikke skriver hvilken feilkoder som er målt i kvitteringa, og det hadde han ingen god forklaring på. Jeg ba dem så om å gjøre en diagnose. Da fikk dem følgende feilkode: P0420 Det de sa er at jeg har en defekt katalysator.. Stemmer det? Denne feilen har kosta meg 10 000 kr. Nå sitter jeg igjen med en følelse av at jeg har blitt lurt...
  11. Jeg ser at den har kommet til Norge ser jeg :) Jeg var en tur innom Berg Auto, og der sto den utstilt :) Og de setene sitter man helt sinnsykt godt i!
  12. Jeg har hatt den på Suzuki verksted Berg Auto. De har tatt diagnose og fikk opp feil på egr ventil og en "generell" feil (egr ventil har blitt bytta). Men lampa lyser fremdeles. Problemet med diagnosen, er at den viser en "generell" feil, som kan være mange forskjellige ting, sier dem til meg.
  13. Hei, Jeg spør her igjen, siden jeg hver gang har fått akkurat de svarene jeg har trengt tidligere. Jeg har en Baleno 2001 mod. Motorlampa mi har lyst lenge nå, jeg har byttet coilene, jeg har også byttet egr ventil, men lampa lyser enda. Jeg har lagt merke til en spesiell ting, og det er hvis det står på tomgang i ca 15 min, så kan jeg røyke ned en hel parkeringsplass med eksos, når jeg begynner å kjøre. Noen som har en anelse om hva det kan være?
  14. Hei (igjen)! Jeg har et problem jeg ikke finner ut av, og som jeg ikke vet hva jeg kan gjøre med. Hver gang jeg skal opp bakker, og det er glatt (spesielt om vinteren), rister det veldig i rattet og det kommer harde slag lyder (1 gir, og et turtall på 3 ) Og de gangene det ikke skjer at det rister og slår, så kjennes det ut som om at bakhjula ikke drar i det hele tatt. Hvis det da f.eks. er glatt og jeg skal i en bratt oppoverbakke, så må jeg styre fra side til side for å få grep. Hva kan dette være? Føles som om jeg ikke har 4 hjulsdrift i det hele tatt... Takker for alle svar! Petter
  15. Nå skjedde det noe rart, jeg skulle ta den ned på verksted i dag, for at de skulle få teste hvordan den var. Og når jeg begynte å kjøre ut av plassen, så oppførte den seg, som det gjorde på lørdag det de første minuttene (kanskje 2 minutter), så gikk det bare 3-4 minutter med kjøring, og jeg tenkte å teste om den fortsatt var nekta å komme opp i turtall (da var jeg i 3 gir i 50 km/t, 2.5 i turtall). Jeg ga gass, og plustelig så kunne jeg gi så mye gass jeg ville, uten noe problemer. Den fungerte også perfekt når han på verkstedet testa bilen. Termostaten i viser normal tempratur. Jeg forstår ikke helt hva som kan ha skjedd.. Er det mulig at snø kan ha tetta katalysatoren? Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg! Petter
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.