Gå til innhold

Gammel Cervin Vega 15".. noen som kjenner modellen? [bilder]

Ranger emnet


PerryZaphire

Anbefalte innlegg

hehe... alt er bedre enn originalt iallefall :) har godsaker på vei men ikke før til våren... så prøver å få i gang noe goodwill fra kjente og ukjente... denne 15" fikk jeg for 300kr, monoblokk har jeg selv, spiller har jeg og jeg har fått låne en 4 kanaler... mangler bare no kabler og frontsett så er jeg igang... må gjøre det slik siden jeg vet at bilbygging og anleggsbygging går dårlig samtidig med min økonomi :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slå til, alt kan drives av alle forsterkere, spørsmålet er bare hvor bra - eller om de tåler det! :D

 

Egentlig er jeg litt fan av å pine gamle høyttalere, så liker planen din her! :D

 

Til slutt vil jeg be deg huske å la være med å smelte spolen(e)! :P En kamerat kjøpte en gammel 12" Jensen av meg, og satte en svær PG-forsterker på den. Smeltet spolen, og kortsluttet forsterkeren. Litt trist! :/

 

Lykke til! :)

 

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en innehøytaler...

Så skal du ha den i bilen må du spraye den med silikon..

Ellers smuldrer pappen opp og blir stiv og ekkel i lyden

Dette er ikke den rette måten å si det på. De fleste elementene til XL-seien og DC-serien er i utgangspunktet de samme elementene, dog med forskjellige spesifikasjoner. De fleste bassene til Cerwin Vega er laget av papir og aluminium. I alle fall den generasjonen som det her er snakk om.

Om det har noe for seg å sette mambranen inn med silikon vet jeg ikke og personlig ville jeg ha latt være!

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke den rette måten å si det på. De fleste elementene til XL-seien og DC-serien er i utgangspunktet de samme elementene, dog med forskjellige spesifikasjoner. De fleste bassene til Cerwin Vega er laget av papir og aluminium. I alle fall den generasjonen som det her er snakk om.

Om det har noe for seg å sette mambranen inn med silikon vet jeg ikke og personlig ville jeg ha latt være!

 

Mvh

Pål

 

Ok..

Da trekker jeg det tilbake..

Men, det var nå det som var sagt fra hifiklubben en gang i tiden da jeg solgte min DC høytaler for noen år siden...

2000 Golf IV

[x] 01 Polo 6N2

[x] 87 360GL

[x] 86 360GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nesten 100% sikker på at dette er et element fra en hushøytaler AT-100/DC15/DC1215 osv.

 

hadde 2 slike montert i en Ford granada.. var forøvrig drevet av en PG ms275..

trykka som faen men lydkvalitet....nei det har vi ikke hørt:)

 

Er ingen forskjell på de og xl-serien, samme element.

Er vel brukt 2x4ohm spoler i dc15.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at folk kan sikkert si at dette er akkurat den og den cv bassen helt sikkert er vel ikke 100% riktig for det finnes veldig mange andre cv bassere som ser akkurat slik ut. så det kan like godt være en pa basser. derfor er det fint å se på stempel på magneten som sier elemnent navn. men ja, det kan ligne på en xl.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at bilelementene ikke hadde den sorte plastkanten rundt..

 

men mye mulig jeg tar feil her....er jo tross alt 12 år siden jeg hadde et slikt element.

 

men uansett om det er bil eller huselement vi her snakker om så kan det brukes i bil og trykker gjør det samma faen :thumb

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår