Gå til innhold

Beste måte å sote lykter på?

Ranger emnet


Singh_Supreme

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal sote baklysa på Corradoen min! Den nedre delen er rød men den øverste delene er Oransj.. Jeg skal ha den oransje delen Rød! Burde jeg pusse ned megge å gå over med lakk eller bare den ene! Hvordan vil det se best ut!

Takk!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du skal ha lyktene gjennom eu-kontroll er det like greit å la dei være org.

MEN vist du har et par i reserve kan du starte med å pusse.

 

Du trenger: -Pussepapir. 120-240-400-600 og 1200.

-Sote-lakk. klar-lakk.

-Maskeringstape. aviser.

 

Du gjør: -Pusse...pusse. gradvis finere papir.

- Lakk ett strøk med sote sprayen. ( Eller til du liker fargen)

- Matt ned dette når det er tørt. (NB.. Meget forsiktig)

- Legg to lag med klar lakk over hele lykta når du er ferdig.

- Vent til lakken har herda. Da kan du eventuelt Pusse Med 1200

papir for å få den siste glansen. Eller rette å eventuelle feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lakke reflektorene? Aner ikke om det vil fungere, men vet at dette går på Mitsubishi Lancer Evolution VIII uten problem.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe i dag joppa... hehe

 

Du vil oppnå best resultat ved å sote fra utsiden. Samt du burde spraye hele lykta,tilogmed det som var rødt, ellers vil du få fargeforskjell...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer på en prikk, noen som vet?

 

Ta å napp strømpene av dama di, om du ikke har noe kvinnfolk ta strømpene te hu gamlemor... Trekk dem på innsiden av lykta... :hammer Garanterer ikke at de ikke brenner opp. men men...

 

Ellers så er svart bengalakk ypperlig... drunk

 

Hva bil har du??? Litt kjekt å vite.. det meste lar seg fikse.. Ta å se på Chrylser fra 70 tallet. dem hadde vippelyker i grillen.. Faktisk sett noe lignende på en golf1 en gang...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er viktig er å vaske lyktene godt! me silicon fjerner feks.. så trenger du bare å vannslipe med 1200 etterpå.. så vaske på ny, teipe opp, klar til lakk ;)

Så tar du bare litt rød farge oppi klarlakken, så sprøyter du klarlakk på lyktene helt til du er fornøyd me toningen.. Er VIKTIG å ha lyktene på siden av kvarandre så når du sprøyter tar du et drag øve begge lyktene på en gang.. sånn du får lik toning på begge lyktene.. :D

Er fordel å vente litt mellom hvert strøk.. sånn klarlakken får tørke litt sånn du slipper reninger.

Sånn blei mine; med litt svart i klarlakken.. di var stygge å falma..

 

P1000397.jpg

ey2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår